کار با کامپوننت وب لینک

یکی از ویژگی‌های پرکاربرد هسته جوملا قابلیت وب لینک است که به سادگی به شما اجازه می‌دهد تا لیستی از لینک‌ها را از URLهای خارجی آماده و در سایت از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال باید یک مجموعه برای وب لینک‌ها ایجاد کنید و لیست لینک‌ها را در داخل مجموعه قرار دهید سپس برای استفاده از آن می‌توانید یک ماژول وب لینک یا یک آیتم منو ایجاد کنید.
ایجاد یک مجموعه برای وب لینک

بعد از ورود به پنل مدیریت جوملا ( Back-End ) سایت از منوی کامپوننت‌ها ← وب لینک‌ها ← مجموعه‌ها را انتخاب کنید.

البته یک مجموعه از قبل در این قسمت ایجاد شده است و آماده قرار دادن وب لینک‌ها در این مجموعه است.

Pathweblink1
در قسمت مجموعه‌های وب لینک‌ها نام مجموعه‌ بدون مجموعه ( Uncategorized ) از قبل ایجاد شده است. استفاده از این مجموعه بستگی به تعداد مجموعه و وب لینک‌هایی دارد که شما تصمیم دارید در سایت خود داشته باشید ممکن است شما تمایل به اضافه کردن مجموعه جدید نداشته باشید بنابراین می‌توانید از همان مجموعه، بدون مجموعه که از قبل ایجاد شده استفاده نمایید.

اگر شما تمایل به استفاده از ویژگی‌های انواع مختلف وب لینک‌ها را دارید بهتر است که یک مجموعه جدید ایجاد کنید به‌ این منظور می‌توانید از دکمه جدید در نوار ابزار قسمت مجموعه‌های، وب لینک‌ها استفاده کنید.

Button-newcategory2

ایجاد یک مجموعه برای وب لینک‌ها کاملا شبیه به ‌ایجاد مجموعه در سایر قسمت‌های جوملا است به ‌این صورت که باید تمام فیلدهایی که مقابل عنوان آنها یک علامت ستاره است را پر کنید. در این مرحله تنها پر کردن فیلد عنوان ضروری است. با پر کردن فیلدها و کلیک بر روی دکمه ذخیره و بستن می‌توانید یک مجموعه برای وب لینک‌ها ایجاد کنید.

Weblinkcategory-created3

درصورتی که یک مجموعه برای وب لینک‌ها ایجاد کرده باشید یا تمایل به استفاده از مجموعه بدون مجموعه برای سازماندهی وب لینک‌ها دارید می‌توانید اقدام به‌ایجاد وب لینک نمایید. به‌این منظور از طریق منوی کامپوننتها ← وب لینک‌ها ← لینک‌ها را انتخاب کنید.

Masire-link4

سپس با استفاده از دکمه جدید می‌توانید اقدام به‌ ایجاد یک وب لینک نمایید.

Newweblinkbutton5

باید به فیلدهایی که کنار نام آنها یک ستاره وجود دارد توجه کنید و آنها را حتما پر کنید. در این مرحله باید یک عنوان برای لینک وارد کنید و URL را برای لینک‌ها پر کنید سپس یک مجموعه را برای لینک انتخاب نمایید و در پایان بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

Fields-newweblink6

در این مرحله شما می‌توانید برای استفاده از وب لینک‌ها اقدام به‌ ایجاد یک ماژول از نوع وب لینک کنید یا اینکه اقدام به ‌ایجاد آیتم منو از نوع وب لینک نمایید.
نحوه‌ایجاد یک ماژول وب لینک

بعد از ساختن مجموعه وب لینک‌ها و لینک‌ها یکی از راه‌های استفاده از قابلیت وب لینک در جوملا ایجاد یک ماژول از نوع وب لینک است.

یک ماژول وب لینک به شما اجازه می‌دهد تا تمام لینک‌های ذخیره شده در مجموعه آن وب لینک را نمایش دهید. به‌این منظور از منو افزونه‌ها ← مدیریت ماژول‌ها را انتخاب می‌کنیم.

Modulemanager7

سپس بر روی دکمه جدید کلیک کرده تا بتوانیم یک ماژول جدید به سایت اضافه کنیم.

Buttonnewmodule8

سپس باید یک نوع ماژول را انتخاب کنیم که در این مرحله باید وب لینک‌ها را انتخاب نمایید.

Moduletypes9

نحوه‌ ایجاد ماژول وب لینک همانند ایجاد سایر ماژول‌های جوملاست. ابتدا باید به محدوده جزئیات رفته و یک نام برای ماژول ، یک موقعیت برای آن ماژول (با توجه به موقعیت‌های موجود در قالب پیش فرض) انتخاب کنید. در قسمت تخصیص منو می‌توانید مشخص کنید که ‌این ماژول در کدام صفحات نمایش داده شود.

شما می‌توانید یک مجموعه وب لینک که تمایل دارید لینک‌های داخل آن مجموعه نمایش داده شود را انتخاب کنید توجه داشته باشید که حالت ماژول منتشر شده باشد و در پایان بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

Savedweblink-module10

بعد از ذخیره ماژول می‌توانید به قسمت سایت ( Front-end ) بازگردید و نتیجه را مشاهده کنید.