نحوه انتقال از جوملا به وردپرس
چگونه سایت خود را از جوملا به وردپرس انتقال دهید

بسیاری از مردم، از جوملا برای مدیریت و انتشار وب سایت خود استفاده می کنند. با اینکه جوملا یک پلت فرم بسیار خوب است، اما قطعا برای همه اینطور نیست. ممکن است شما از آن دسته از کاربرانی باشید که تصمیم گرفته اند پلت فرمشان را از جوملا به وردپرس تغییر دهند.

حال آن ها درباره ی وردپرس و سهولت استفاده از آن صحبت می کنند و می خواهند از قدرت افزونه های وردپرس و تم های آن بهره برداری کنند. به هر ترتیب اگر می خواهید از سایت جوملای خود به وردپرس مهاجرت کنید، مثل همیشه همیار وردپرس به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله، به شما چگونگی انتقال دادن سایتتان از جوملا به وردپرس را نشان می دهیم.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک میزبان وب و نصب وردپرس است. هنگامی که وردپرس شما آماده اجرا شد، به بخش مدیریت وردپرس رفته و افزونه ی FG Joomla to WordPress را نصب و فعال سازی کنید.

پس از فعال کردن افزونه، به قسمت ابزار ها » درون ریزی بروید. لیستی از ابزارهای در دسترس برای نصب وردپرس خود را خواهید دید. در لیست ابزار های موجود بر روی (Joomla (FG کلیک کنید.

در حال حاضر به صفحه ی وارد کننده ی جوملا به وردپرس رسیده اید. در این صفحه، شما باید وب سایت جوملای خود و پایگاه اطلاعاتی آن را ارائه دهید.

نحوه انتقال از جوملا به وردپرس

 

نکته: با زدن دکمه “Test the database connection” می توانید مطمئن شوید که اطلاعاتی که وارد کرده اید درست است یا خیر.

می توانید تنظیمات پایگاه داده ها را از بخش مدیریت وب سایت جوملای خود، در زیر زبانه ی Global Configuration » Server دریافت کنید. این اطلاعات همچنین در فایل configuration.php در پوشه بنیادی وب سایت جوملای شما ذخیره شده است. می توانید از طریق FTP و نرم افزارهای اتصال به FTP مانند Filezilla به وب سایت خود متصل شده و به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید و configuration.php را در یک ویرایشگر متن مانند NotePad، باز کنید.

joomla-db-settings

پس از وارد نمودن اطلاعات دیتابیس با بخش “Behavior” رو به رو می شوید که گزینه های آن به شرح زیر است:

    Import Introtext: وارد کردن گزیده ای از متن های پیش فرض
    Archived Posts: انتقال محتویات آرشیو شده در سایت جوملا
        ‌Import as published posts: انتقال پست ها و انتشار بلافاصله آن ها در سایت
        Import as drafts: انتقال پست ها و پیش نویس کردن آن ها
        Not imported: پست ها منتقل نشوند.
    Medias: انتقال محتویات رسانه مانند عکس ها و ویدئوها
        نکته: برای انتقال همه محتویات رسانه گزینه “Force media import. Keep unchecked except if you had previously some media download issues” را حتما تیک بزنید.
    Meta keywords: انتقال کلید کلمه های متا
    Creat pages: با زدن این گزینه محتویات به جای ارسال به صورت پست بر روی سایت به صورت صفحه بر روی سایت منتشر می شوند.

 

در نهایت هم با کلیک بر روی دکمه “Start / Resume the import” عملیات انتقال آغاز می شود.

نحوه انتقال از جوملا به وردپرس

این افزونه یک اسکریپت را اجرا و شروع به انتقال مطالب شما از جوملا به وردپرس خواهد کرد. بسته به اینکه چه تعداد مطلب داشته باشید، روند انتقال ممکن است طول بکشد. پس از اتمام این پروسه، یک یادداشت شبیه به تصویر زیر خواهید دید:

نحوه انتقال از جوملا به وردپرس

 

هنگامی که همه ی مطالب خود را از جوملا به وردپرس منتقل کردید، گام بعدی این است که تمام لینک های داخلی خراب شده را تعمیر کنید. به سمت پایین صفحه ی منتقل دهنده ی جوملا (FG) حرکت کنید و بر روی دکمه Modify internal links کلیک کنید.

joomla-wordpress-internal-links
رفع اشکالات انتقال از جوملا به وردپرس

• شایع ترین خطایی که مردم از این انتقال، گزارش می دهند: ” Fatal error: Allowed memory size of ****** bytes exhausted” است. شما به راحتی می توانید خطای memory exhausted را تعمیر کنید.
• اگر با خطای database connection مواجه شدید، باید تنظیمات پایگاه داده های خود را مجددا بررسی کنید و مطمئن شوید که از اطلاعات ورود درست، استفاده می کنید.
• گاهی اوقات انتقال ممکن است انجام نشود به این دلیل که میزبان وب شما ممکن است دستور دهنده ی allow_url_fopen را در php.ini غیر فعال کرده باشد.

ما امیدواریم که که این مقاله به شما کمک کرده باشد که سایت خود را از جوملا به وردپرس انتقال دهید. اگر به کمک نیاز داشتید، تعداد زیادی مقاله های آموزشی در آرشیو ما پیدا خواهید کرد. سایت همیار وردپرس، بزرگترین سایت آموزش رایگان وردپرس فارسی است، و بی صبرانه منتظر پیوستن شما به جامعه ی وردپرس هستیم.