امروزه پیدا کردن ویدیوهای پربازدید در یوتیوب کار چندان سختی نیست و می‌توان با مراجعه به آن پربازدیدترین ویدیو‌های روز را به‌راحتی به همراه آمار بازدید مشاهده کرد. اما دریافتن این موضوع که کاربران یوتیوب چه میزان ویدیو را به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه مشاهده می‌کنند، چندان ساده نیست. یوتیوب از سال گذشته آمارهای میزان ویدیوی بازدید شده را به‌ تفکیک‌ ارائه می‌کند. بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط این سرویس، کاربران یوتیوب به‌صورت روزانه بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو مشاهده می‌کنند.

در صورتی که یک نفر به‌تنهایی در پی دیدن یک میلیارد ساعت ویدیو باشد، باید ۱۰۰ هزار سال وقت صرف این کار کند. یوتیوب اعلام کرده است که قریب به نیمی از بازدید‌های انجام‌شده از ویدیوهای یوتیوب با استفاده از گجت‌های موبایل صورت می‌گیرد که از این‌رو تقریبا نیمی از یک میلیارد ساعت بازدید شده با استفاده از موبایل انجام می‌پذیرد.

یکی از دلایل افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ساعات مشاهده‌ی ویدیو در یوتیوب، به‌عنوان پرطرفدارترین سرویس پخش ویدیو را باید ایجاد امکانی برای استریم ویدیو روی گوشی‌های هوشمند خواند. یوتیوب ویدیوهای دیگری نیز پخش می‌کند که شامل تریلرهای ویدیویی، موزیک ویدیوها، برنامه‌های آشپزی، ویدیوهای تولیدشده توسط کاربران، کانال‌های بازی و سایر موارد است که هر یک باعث جذب طیفی از مخاطبان به سمت یوتیوب می‌شود.