شکایت یکی از کارکنان سابق فراری از این شرکت می‌تواند پیامدهایی برای این کمپانی داشته باشد.
شکایت طرح‌شده توسط یکی از فروشندگان سابق خودروهای فراری در پالم بیچ کالیفرنیا ممکن است به فاش شدن برخی از رازهای فراری ختم شود. این دعوی در دادگاه بخش جنوبی فلوریدا طرح شده است. شاکی با نام رابرت روت، یکی از کارمندان سابق شرکت فروش و خدمات پس از فروش New Country Motor Cars of Palm Beach، ادعا کرده است که «در اقدامی اشتباه»، به دلیل سن و سایر عوامل اخراج شده است. این فروشنده‌ی ۷۱ ساله اتهام سنگینی به این شرکت وارد کرده است. او مدعی است که گروه مذکور برای سرپوش گذاشتن بر استفاده از دستگاهی که کیلومترشمار فراری‌ها را صفر می‌کند، قربانی شده است.

ادعاهای مطرح‌شده در این شکایت می‌تواند دردسر بزرگی متوجه New Country Motor Cars و البته شرکت مادر فراری کند. بر اساس این شکایت، ارزش خودروهای فراری فروخته‌شده بعد از سال ۲۰۱۰ زیر سؤال می‌رود. در دعوی آقای روت این طور آماده است:

Ferrari Spa، که مقر آن در ایتالیا است، دستگاهی با نام «Deis Tester» را به نمایندگان خود در سرتاسر جهان ارسال می‌کند.

این وسیله، که از سال ۲۰۱۰ در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد، نرم‌افزاری دارد که می‌تواند کیلومتر شمار خودروهای فراری را صفر کند.

فراری و شرکت تابعه‌ی آن، فراری آمریکا، به تکنسین‌های فروشندگان فراری طرز استفاده از این دستگاه، از جمله روش صفر کردن کیلومترشمار را آموزش می‌دهند.

مجوز استفاده از این دستگاه را فراری صادر می‌کند. استفاده‌کنندگان از این وسیله با کلمه عبور وارد برنامه‌ی مرکزی فراری می‌شوند. از طریق ارتباط اینترنتی تمام اطلاعات واردشده به دستگاه، از جمله اطلاعات مربوط به صفر کردن کیلومترشمار، به سرور مرکزی منتقل می‌شود.

فراری کتاب راهنمای سیاست‌های خود را به صورت کتبی در سال ۲۰۱۰ در اختیار نمایندگان خود قرار داد که در آن نحوه‌ی استفاده از دستگاه مزبور و طریقه‌ی صفر کردن کیلومتر‌شمار خودروها آموزش داده شده بود و مجوز استفاده از این روش صادر شده بود.

مجوز استفاده از این دستگاه برای هر خودرو ابتدا از طریق اینترنت از سوی فراری صادر می‌شد. اطلاعات مربوط به عیب‌یابی خودروهای فراری و سرویس‌های انجام‌شده روی آن‌ها به سرور‌های فراری آپلود می‌شود.

در شکایت رابرت روت مشخصا به نمونه‌ای از استفاده از دستگاه Deis Tester اشاره شده است. طبق متن دعوی، در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵ یا در آن حدود، از این دستگاه برای صفر کردن کیلومترشمار فراری لافراری ۲۰۱۵ (۲۰۱۵ Ferrari LaFerrari) استفاده شده است. این خودرو متعلق به مدیر عامل شرکت Sara Lee، استیفن مک‌میلان بوده است. طبق ادعای رابرت روت، مک‌میلان به تکنسین‌ها برای انجام این کار پاداش نقدی داده و فراری از این کار آگاه بوده است و نمایندگی نیز به منظور اجتناب از تبعات قانونی صفر کردن کیلومترشمار خودرو با مک‌میلان قرارداد امضا کرده است. صفر کردن کیلومترشمار این خودرو باعث شده است که ارزش فروش آن تا یک میلیون دلار بالا رود.

در این شکایت آمده است که یک روز بعد از این رویداد، تکنسین دیگری به مدیر فروشگاه، جی یومانز گفته که کار آن‌ها روی خودروی مک‌میلان اتمام یافته است. یومانز از این فرصت استفاده می‌کند و رابرت روت را به اتهام کمک به انجام چنین کاری اخراج می‌کند؛ در حالی که دلیل اصلی اخراج، سن بالای روت بوده است.

روت می‌گوید یومانز او را بعد از تهدید به افشاگری دوباره استخدام کرد، اما در محیط کاری، به قصد انتقام او را در شرایط سختی قرار می‌داد. اگر اتهامات مطرح‌شده در این شکایت ثابت شود، به این معنی خواهد بود که میزان پیمایش تمام مدل‌های اخیر فراری زیر سؤال می‌رود و صاحبان تمام فراری‌های دست‌ دوم در هفت سال اخیر ممکن است دست به شکایت بزنند. پس از تماس با فراری، واکنش آن‌ها به این شرح بوده است:

ما در مورد دعوی قضایی یک فروشنده و کارکنان آن اظهار نظر نمی‌کنیم. این دعوی قضایی مربوط به طرف ثالث، یعنی فراری آمریکا است و مربوط به فراری نیست. فراری حق خود را برای واکنش مناسب به اتهامات مطرح‌شده از سوی هر طرفی که تضییع کننده حقوقش باشد، محفوظ می‌داند.