چگونه برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر سی اس اس اختصاصی بنویسیم ؟

یکی از چالشهای هر طراح وب سایت باگ هایی است که به واسطه استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر به وجود می آید . از آنجایی که معمولا مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت هنوز از IE استفاده می کنند ( و خوشبختانه با حضور مرورگرهای قدرتمندی چون کروم و فایرفاکس این روند رو به کاهش است ) باید به رفع باگ ها و ایرادات نمایش صفحات در این مرورگر بپردازیم
سازگاری یک صفحه وب و کدهای آن با مرورگرهای گوناگون و متعددی که وجود دارند ( IE , FireFox , Opera , Chrome ) ، یکی از مشکلات و چالش های جدی برای طراحان وب سایت بوده است. یک طراح وب سایت گاهی مجبور به افزودن کدهای بسیار پیچیده در لابلای فایلهای CSS – سی اس اس خود است تا این ناسازگاری و تفاوت در نمایش صفحات در مرورگرهای متفاوت را به این نحو سازگار جلوه دهد.

این چالش تا به ابنجا پیش رفته است که ، توانایی در طراحی وب سایت ، به طوری که در تمامی مرورگرها به طور یکسان نمایش داده شود ( Cross Browser ) ، یک امتیاز بسیار خوب برای یک طراح وب است. بسیاری از گروه ها و طراحان وب سایت برای راحتی در استفاده از کدهای CSS – سی اس اس به این منظور راه حل ها و تکنیکهای گوناگونی را بررسی کرده اند ، و به نظر میرسد استفاده از تکنیک CSS Reset به این منظور از محبوبیت بیشتری برای طراحان وب سایت بر خوردار است .
برای یکسان سازی و یکپارچه سازی کدهای سی اس اس در مرورگرهای متفاوت نیز مطالبی ارائه شده است که خواندن آن توصیه میشود . یکی از بهترین شیوه ها برای خلاص شدن از دست این نا هماهنگی ها استفاده از کامنت های شرطی conditional comments است . البته راه های زیادی هم علاوه بر دستورات شرطی وجود دارد .