جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از آمار کاربران مرورگرهای اینترنتی شرکت‌های مختلف در دو سال گذشته، از کاهش چشمگیر تعداد کاربران سافاری اپل، در روندی مشابه با شرایط اینترنت اکسپلورر حکایت دارد.
اصلی‌ترین مقصد کاربران مرورگر سافاری، پلتفرم آنلاین شرکت گوگل یعنی مرورگر کروم بوده است.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر Net Applications، در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی چیزی حدود ۶۹ درصد از کاربران پلتفرم مک شرکت اپل از سافاری برای مرور وب استفاده می‌کردند. این در حالی است که تا ماه گذشته، این رقم به ۵۶ درصد کاهش یافته است. با وجود این، مهاجرت به کروم، بیش از هر پلتفرمی روی مرورگرهای مایکروسافت و به ویژه اینترنت اکسپلورر تاثیر منفی بر جا گذاشته است. بر این اساس، از مارس ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ میلادی، میزان استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج مایکروسافت با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است. دو سال پیش، مرورگرهای یادشده توسط ۶۲ درصد از کاربران کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شدند، اما در ماه گذشته این رقم به ۲۷ درصد رسیده است.

در مقابل، آمار استفاده از مرورگر کروم روی پلتفرم‌های مختلف، بیش از دو برابر افزایش یافته تا سهم کروم از بازار، از ۲۵ درصد در ماه مارس ۲۰۱۵ میلادی به ۵۹.۵ درصد در ماه گذشته برسد. با این آمار، کروم با پشت‌سر گذاشتن اینترنت اکسپلورر حالا بزرگ‌ترین جامعه آماری کاربران را در اختیار دارد.

در این مدت، فایرفاکس شرکت موزیلا هم ۰.۲ درصد از سهم خود از بازار مرورگرها را از دست داده است.

علاوه بر عملکرد مطلوب، امکان استفاده از مرورگر کروم روی پلتفرم‌های مختلف و درنتیجه، همگام‌سازی آسان داده‌های کاربران از جمله موارد افزایش استقبال کاربران از این مرورگر به حساب می‌آید.