سیستم رده متوسط (راندمان خوب – سرعت بالا در کارهای روزمره – بازی با تنظیمات پایین یا متوسط)
کاربری

سیستمی مناسب برای کاربرانی که تمایل داشته باشند کارهای روزمره‌ی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و دقایقی در زمان خود صرفه‌جویی کنند. کاربرانی که عادت به انتظار کشیدن ندارند و می‌خواهند به همان سرعتی که در انجام کارهای شخصی مهارت دارند به همان نسبت هم سیستم پاسخگویی داشته باشند و سیستم از آنها عقب‌تر نباشد.
مقاله‌ی مرتبط

خرید لپ تاپ یا پی سی: کدامیک برای بازی مناسب تر است؟
راهنمای خرید کامپیوتر تا بودجه ۲ میلیون تومان – اسفند ٩۵

با داشتن یک کارت گرافیکی مجزا و البته نه چندان قوی هم می‌توان بازی‌های روز را با تنظیمات متوسط یا پایین اجرا کرد و راندمان نسبتا قابل قبولی را هم در برنامه‌های ویرایش، طراحی و گرافیک داشت، به شرط اینکه توقع خود را از اجرای بازی‌ها پایین بیاورید یا اگر سخت گیر هستید، به فکر خرید سیستم قدرتمندتری باشید.
رویدادهای ماه گذشته
مقاله‌ی مرتبط

ساخت پی سی مخصوص بازی راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید
پی سی های مخصوص بازی ارزان تر از آنی هستند که فکر می کنید

سرانجام تنها دو روز قبل از ویرایشِ این مقاله پردازنده‌های جدید Core i3 7100 هم واردِ بازار داخلی شدند و عرصه را برای نخستین جایگزینیِ پردازنده‌های اسکای لیک با نسل جدیدِ Kaby Lake در مقاله‌های راهنمای خریدِ زومجی مهیا کردند. پردازنده‌ی Core i3 7100 با این که تفاوتِ راندمانی محسوسی با مدلِ قبلی Core i3 7100 ندارد، ولی دست کم روی کاغذ مدل جدیدتری است و تفاوت قیمتِ آنچنانی هم با مدل قبلی ندارد. البته برای استفاده‌ی کارآمد و شناسایی صحیح پردازنده‌های نسل ۷xxx باید بایوس مادربردهای فعلی به آخرین نسخه ارتقا یابد و تنها مادربردهای Z270/H270/B250 نیاز به ارتقای بایوس نخواهند داشت. پردازنده‌ی Core i5 7500 هم واردِ بازار داخلی شده که در سیستم جایگزین از آن استفاده کرده‌ایم.

با این توضیحات برای استفاده از Core i3 7100 به جای Core i3 6100 ترجیح دادیم مادربردی را انتخاب کنیم که مطمئن باشیم سازگاری کاملی با نسل جدید دارد. هنوز بسیاری از مادربردهای ارزان قیمت H170 و B150 قابلیت پشتیبانی از پردازند‌ه‌های جدید را پیدا نکرده‌اند و بایوسِ جدیدی برای آنها منتشر نشده است که البته به تدریج این مشکل رفع خواهد شد. پیامدِ ارتقای مادربرد به مدلِ جدید هم افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی آن بود و به همین جهت به دوستانی که قصد صرفه جویی در بودجه‌ی این سیستم بدون از دست دادن کارایی را دارند توصیه می‌کنیم که روی همان گزینه‌های Core i3 6100 و مادربردی مانند ASUS B150 Plus D3 توقف کنند.

GA-B250-HD3P

طبق روال ماه‌های گذشته کارت گرافیک GTX 1060 هم از هر دو مدل ۶ و ۳ گیگابایتی در بازار داخلی موجود است و یادآوری می‌کنیم که مدل ۳ گیگابایتی علاوه بر حافظه‌ی کمتر، تراشه‌ی ضعیف‌تری هم دارد. هنوز هم قیمتِ تعیین شده برای کارت‌های سری GTX 1060 بالا است و با توجه به بودجه فقط می‌توان آن را برای سیستمِ جایگزین در این رده بودجه‌ای در نظر گرفت، هر چند که راندمان بسیار بالاتری هم در بازی‌ها ارائه می‌کند. مدل سه گیگابایتی GTX 1060 با سرعت پایین‌تر ‌می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کارت گرافیک GTX 1050 Ti در فهرست اصلی ما باشد، اگر توان هزینه کردن برای آن را داشته باشید.

کارت‌های میان رده‌ اما قدرتمندِ ۴۸۰ RX و RX 470  از ای‌ام‌دی هم با قیمتِ کمی پایین‌تر از GTX 1060 و بالاتر از GTX 1050 Ti از برندهای معتبر مانند ایسوس و گیگابایت و ام‌اس‌آی موجود است و کاربرانی که مایل هستند می‌تواند از آن به جای کارت پیشنهادی در سیستم جایگزین استفاده کنند. در ماه‌های اخیر و با عرضه‌ی درایورهای بهینه شده از سوی ای‌ام‌دی، فاصله‌ی آنها با مدل‌های رقیب بسیار اندک شده و حتی در برخی بازی‌ها پیش گرفته‌اند.
توجه داشته باشید که مادربردهای ارزان‌قیمت‌تر از مدل‌های توصیه شده را با تراشه‌های H110 را هم می‌توان برای این پردازنده به کار گرفت، اما از نظر امکانات جانبی و قابلیت‌ ارتقای مناسب در حد مدل‌های H170/H270 و B150/B250 نیستند. تفاوت‌های دقیق را می‌توانید در ادامه‌ی مقاله و در بخش “سری تراشه‌های مادربرد و مشخصات آنها” مرور کنید و بر طبق نیازهای خود تصمیم گیری کنید. ماجول‌های ۲۴۰۰ مگاهرتزی را به جای مدل ۲۱٣٣ جایگزین کردیم و به یاد داشته باشید که به جز مادربردهای Z170، بقیه‌ی مدل‌ها فقط از ماجول‌های حافظه تا سقف ۲۱٣٣ مگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد، به این معنی که ماجول‌های سریع‌تر مانند مدل‌های ۳۰۰۰ مگاهرتزی هم در همان فرکانس پیش فرضِ ۲۱٣٣ فعال خواهند بود. از کاربرانی که قصد خرید دارند تقاضا داریم حتما به تفاوت‌های مندرج در مشخصات چیپ‌ست‌ها در بخش “سری تراشه‌های مادربرد و مشخصات آنها” توجه کنند تا بتوانند مدلی مطابق نیاز‌های واقعی خود را انتخاب کنند.

برای انتخابِ کیس هم مدلی مانند Z2+ Hero یا Z4 Astiak محصول برندِ Green هم با قیمتِ کمی بالاتر می‌تواند گزینه‌ی دیگری برای سلیقه‌های متفاوت باشد. از برندهای CoolerMaster و DeepCool هم محصولاتی با ظاهر متفاوت اما قیمتی همرده در بازار داخلی موجود است که ممکن است مورد پسند برخی کاربران باشد.
پردازنده، مادربرد و رم

پردازنده‌ی دو هسته‌ای منتخب ما از نسل آخر Kaby Lake دارای قابلیت (HT (HyperThreading برای شبیه‌سازی هسته‌های مجازی بوده و در کل ۴ پردازنده‌ی منطقی را در سیستم عامل در دسترس قرار می‌دهد. انتخاب این پردازنده در این رده‌ی قیمتی و با راندمانی که دارد حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و حتی در بیشتر بازی‌ها هم می تواند راندمانی شبیه به پردازنده‌های رده بالاتر Core i5 داشته باشد که چهار هسته‌ای هستند. در مقایسه با پردازنده های ای‌ام‌دی نیز می‌توان مطمئن بود که در بیشتر بازی‌های روز نه تنها پردازنده‌های ۴ و ۶ هسته‌ای سری FX یا بولدوزر را پشت سر می‌گذارد، بلکه در مواردی از پردازنده‌های ٨ هسته‌ای مانند FX 8150 یا FX 8350 که فرکانس‌های کاری بسیار بالاتری هم دارند پیشی می‌گیرد و در رده‌ی بالاتری از نظر متوسط فریم تولید شده قرار می‌گیرد. در هر صورت انتخاب پردازنده در این رده آسان است و هر توصیه‌ای بجز پردازنده‌های کارآمد Core i3 از معماری کارآمدتر اسکای‌لیک یا کبی‌لیک چندان مقبول و منطقی نخواهد بود.

Core i3 7100
پردازنده‌ی اینتلی Core i3 7100

در گزینشِ مادربُرد هم برای پردازنده‌های اسکای‌لیک می‌توان مدلی از تراشه‌های Z170 ، H170 و H110 و برای پردازنده‌های کبی‌لیک هم از تراشه‌های Z270، H270 و B250 انتخاب کرد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص در کنار امکانات مشابهی هم هستند که در اینجا برای آشنایی بهتر توضیح مختصری می‌دهیم.
سری تراشه‌های مادربرد و مشخصات آنها

Z270: اورکلاکِ پردازنده‌های قدرتمند سری K از سوکت ۱۱۵۱ و پردازنده‌های نسلِ ۶ و ۷ اینتل ، پشتیبانی از دو یا چند کارت گرافیکی در حالت SLI یا CF، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (۱۰ پورت USB 3.0). از DDR4 در فرکانس‌های کاری مختلف و در حالت OC پشتیبانی می‌کند و همین‌طور به کمک تراشه‌ی پل جنوبی ۲۴ مسیر PCI Express 3.0 را در مجموع در اختیار می‌گذارد که چهار Lane بیشتر از مسیرهای Z170 است.

H270: پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (٨ پورت USB 3.0). پشتیبانی از DDR4 و همین‌طور ۲۰ مسیر اضافه‌ی PCI Express 3.0 در تراشه‌ی پل جنوبی.
: قابلیت اورکلاک یا افزایش فرکانس کاری پردازنده‌های قدرتمند سری K از سوکت ۱۱۵۱ و نسل اسکای لیک ، پشتیبانی از دو یا چند کارت گرافیکی در حالت SLI یا CF، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (۱۰ پورت USB 3.0). پشتیبانی از DDR4 و همین‌طور ۲۰ مسیر PCI Express 3.0 به همراه مسیرهای تراشه‌ی پل جنوبی، از برتری‌های بارز این تراشه نسبت به Z97 است. به علاوه، M2 در Z97 بر اساس استادارد PCI Express 2.0 کارمی‌کرد که این قابلیت در Z170 به PCI Express 3.0 و پهنای باند بسیار بالاتری ارتقا یافته است.

H170: پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (٨ پورت USB 3.0). پشتیبانی از DDR4 و همین‌طور ۱۶ مسیر اضافه‌ی PCI Express 3.0 در تراشه‌ی پل جنوبی.

B150: پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی (با سرعت ۸X) و غیره، دارای حداکثر ۱۲ پورت یواس‌بی (۶ پورت USB 3.0). پشتیبانی از DDR4.

H110: کمترین امکانات جانبی، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌ گرافیکی در اسلات ۱۶X اصلی(PCI Express 2.0 در سایر اسلات‌ها و کارت‌های اضافه شوند‌ه‌ی دیگر که به پل جنوبی یا همان تراشه‌ی H110 متصل هستند)، دارای حداکثر ١٠ پورت یواس‌بی (۴ پورت USB 3.0). پشتیبانی از DDR4.

Z97: قابلیت اورکلاک یا افزایش فرکانس کاری پردازنده‌های قدرتمند سری K، پشتیبانی از دو یا چند کارت گرافیکی در حالت SLI یا CF، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (۶ پورت USB 3.0).

H97: پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی وغیره، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم ، دارای حداکثر ١۴ پورت یو‌اس‌بی (۶ پورت USB 3.0)

B85: مناسب سیستم‌های اداری، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی، دارای حداکثر ١٢ پورت یواس‌بی (۴ پورت USB 3.0)

H81: کمترین امکانات جانبی، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 2.0 برای کارت‌های گرافیکی، دارای حداکثر ١٠ پورت یواس‌بی ( ٢ پورت USB 3.0) Intel-H110-B150-H170-Z170-compareکاربرانی که بخواهند مادربردشان با طراحی‌های خاص سیستم‌های گیمینگ و امکانات ویژه در عین قیمت پایین همخوانی داشته باشند، انتخابی مناسب‌تر از مدل‌هایی مانند ASUS B150 Pro/H170 Pro Gaming یا Gigabyte GA-H170-Gaming 3 نخواهند داشت که در عین داشتن امکانات ابتدایی تراشه‌ی H170، یک کارت صدای تقویت شده با فن‌آوری اختصاصی و یک کارت شبکه‌ی حرفه‌ای ساخت شرکت اینتل یا Killer برای داشتن بالاترین سرعت و کمترین تاخیر در ارتباطات آنلاین و اینترنتی را هم در اختیار خواهند داشت. از آنجایی که بودجه محدودیت دارد، می‌توان در خرید مادربرد صرفه‌جویی کرد. در صورتی که امکانات جانبی خاصی را مدنظر نداشته باشید مادربردی ابتدایی با تراشه‌ی H110 یا B150 هم برای منظور ما کفایت می‌کند. درست مانند مادربردهای H81، مادربردهای H110 در سایر اسلات‌ها تنها از PCI Express 2.0 پشتیبانی می‌کنند و به همین علت برای کارت‌های پر سرعت Raid یا کارت‌های اضافه شونده‌ی نیازمند پهنای باند زیاد توصیه نمی‌شوند، اما بر خلاف H81 در اسلات اول گرافیک که مستقیم به پردازنده متصل است از PCI Express 3.0 بهره می‌گیرند و بنابراین با کارت‌های گرافیک قدرتمند و رده بالا هم مشکلی ندارند.

GSkill Ripjaws V 2133

در مورد رم هم باید گفت که از چند ماه پیش و با عرضه‌ی بازی‌های نسل جدید کنسولی، به جهت پورت شدن بسیاری از بازی‌های PC و شباهت‌های فنی پلتفرم‌های موجود، سازندگان بازی به توصیه کردن حداقل ۸ گیگابایت برای حافظه‌ی اصلی در ملزومات اعلامی خود روی آوردند. مثلا بازی Call of Duty: Infinite Warfare برای اجرا به حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز دارد. با این تفاسیر از این پس و برای نداشتن محدودیت از نظر حافظه در بازی‌های جدید، مبنای توصیه‌ی خود را روی ٨ گیگابایت رم سیستم خواهیم گذاشت. این مقدار رم حتی در کاربردهایی غیر از بازی هم می‌تواند به روان‌تر شدن کارکرد سیستم عامل و روان‌ترشدن اجرای همزمان برنامه‌ها کمک شایانی کند.
بنچمارک پردازنده و کارت گرافیک

در اینجا می‌توانید راندمان خطی و چند نخی پردازنده‌ی منتخب این رده‌ی بودجه‌ای را با راندمان برخی پردازنده‌های مشهور از نسل‌های متفاوت مقایسه کنید تا ایده‌ای کلی از توان این پردازنده بدست آورید. یادآوری می‌شود که راندمان این پردازنده‌ها در بازی ممکن است نسبت متفاوتی داشته باشد و برای دیدن راندمان آنها در بازی‌های جدید بهتر است به مقاله‌های بررسی راندمان بازی‌ها در زومجی مراجعه کرده یا روی کاور هر یک از بازی‌های زیر کلیک کنید.

assassins-creed-syndicate-gold-edition-2015-pc-repack-ot-seyter 2

J C 3 ZoomG

COD3 ZoomG

کارت گرافیک
مقاله‌ی مرتبط

چگونه کارت گرافیک مناسب را برای پی سی مخصوص بازی خود انتخاب کنیم

وقتی که پای بازی به میان بیاید کارت گرافیکی در اولویت اول انتخاب قطعات قرار می‌گیرد و هر چه انتظاراتمان از بازی‌ها بالاتر رود به همان نسبت هم باید بودجه‌ی بیشتر و دقت بالاتری در انتخاب کارت گرافیکی لحاظ کرد. کارت منتخب ما در رده‌ی بودجه‌ای ۸۰۰ تا ٩٠٠ هزار تومان بهترین گزینه‌ی موجود است و با فاصله رقیبان خود را پشت سر می‌گذارد . این کارت با تراشه‌ی GP107 تعداد ۷۶۸ هسته‌ی پردازشیِ پاسکال  و فرکانس کاری ۱۲۹۰ مگاهرتز دارد و می‌تواند راندمانی خیره کننده را در این رده از خود به نمایش گذارد و وعده‌ی راندمانی مطمئن را در بازی‌های آینده، خصوصا تحت دایرکت ایکس ۱۲ داشته باشد. اما کارت منتخب ما محصول گیگابایت است و مدل اورکلاک شده‌ای با فرکانس پایه‌ی ۱۳۶۷ مگاهرتز و فرکانس بوست ۱۴۸۱ مگاهرتز (در حالت اورکلاک) است که حدود ١٠ تا ١۵ درصد سریع‌تر از مدل مرجع عمل می‌کند و چهار گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 دارد.

Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming

ارزان‌ترین کارت‌های گرافیک که از ابتدا برای بازی (هر چند با تنظیمات پایین) معرفی شده بودند با این حدود قیمت به مدل‌هایی مثل GTX 750Ti از برندهای مختلف و قیمت پایه‌ی ۵٠٠ تا ۶۰۰ هزار تومان و GTX 950 با قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان ختم می‌شوند که البته راندمانی بسیار پایین‌تر دارند. قبلا گفته بودیم که اگر منبع تغذیه‌ی قدیمی یا ضعیف‌تر دارید، کارتِ ۷۵۰Ti انتخاب خوبی است، چرا که با پاور ۴۳۰ یا ۴۵۰ واتی هم به خوبی کار خواهد کرد، اما اکنون کارت GTX 1050 هم با مصرفی بسیار پایین و راندمانی بسیار بیشتر همین تاییدیه را می‌گیرد و نیاز به خریدِ پاور قوی‌تر را برطرف می‌کند.

از نظر راندمانی کارت گرافیک GTX 1050 Ti با وجود هسته‌های پردازشی کمتر نسبت به کارت قدیمی‌ترِ GTX960، به لطف معماری پاسکال راندمانی برابر یا در برخی موارد بالاتر دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن در این رده‌ی قیمتی باشد، هر چند که در صورت کاهش قیمت کارت‌های گرافیک GTX 1060 ترجیح می‌دهیم آنها را به عنوان انتخاب اصلی خود برگزینیم.

اگر قصد خرید بالاترین مدل متناسب با این بودجه از شرکت رقیب یعنی ای‌ام‌دی را داشته باشید کارت RX 470 با قیمت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گزینه‌ای است که می‌توان خریداری کرد و البته راندمانِ بسیار بالاتری هم دارد (ولی معمولا به GTX 1060 نمی‌رسد)، مخصوصا در بازی‌هایی که از دایرکت ایکس ۱۲ هم پشتیبانی می‌کنند این اختلاف راندمان بیشتر هم خواهد بود.
سیستم جایگزین دوم

این سیستم در صورتی که قصد خرید با بودجه‌ای تا سقف چهار میلیون تومان یا بودجه‌ای نزدیک به آن را داشته باشید توصیه می‌شود. از نظر راندمان در بازی‌ها، از سیستم اصلی مقاله بسیار سریع‌تر و در برخی بازی‌ها تا ۷۰ درصد بهتر عمل ‌می‌کند و در عین حال ۸۳۰ هزار تومان هم گرانتر است. برخی قطعات مانند مادربرد با قطعات منتخب اصلی هم قابل جابجایی است. همچنین این ترکیب تا سریع‌ترین پردازنده‌ی Core i7 و سریع‌ترین کارت گرافیکی موجود قابل ارتقا خواهد بود. در این ترکیب حتی می‌توان کارت گرافیک RX 480 8GB از گیگابایت را هم انتخاب کرد و مجموع قیمت هم تغییر محسوسی نخواهد کرد.

علتِ اصلی افزایش فاحش راندمان سیستم جایگزین در بازی‌ها هم کارت گرافیکی جدید GTX 1060  از نسل پاسکالِ انویدیا است. این کارت در گونه‌ی ۶ گیگابایتی دارای ۱۲۸۰ هسته‌ی پردازشی و در گونه‌ی ۳ گیگابایتی ۱۱۵۲ هسته‌ی سایه زن دارد که روی گذرگاه حافظه‌ی ۱۹۲ بیتی به تراشه‌های حافظه‌ی ۸ گیگاهرتزی متصل هستند و پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه‌ای را در اختیار بازی‌ها قرار می‌دهند.

کارت گرافیک MSI GTX 1060 Gaming X 6GB

از لحاظ راندمانی هم این کارت حتی از کارت GTX 980 که مدتی طولانی در نسل قبلی پرچمدار بود هم کمی سریع‌تر عمل می‌کند و حالا به لطف پیشرفتِ فناوری و معماری جدیدتر و بدون نیاز به خرید سیستم رده بالا یا حرفه‌ایِ گران قیمت، با قیمتی بسیار پایین‌تر می‌توانید راندمانی مشابه یا بیشتر را در بازی‌های دایرکت ایکس ۱۱ و ۱۲ بدست آورید. کارت گرافیک RX 480 هم با راندمانی مشابه و حتی بالاتر در دایرکت ایکس ۱۲ و قیمتی نزدیک انتخاب دیگری است، اما به طور کلی تحت دایرکت ایکس ۱۱ که بیشتر بازی‌های عرضه شده تاکنون را در بر می‌گیرد، پایین‌تر از GTX 1060 تولیدِ فریم خواهد داشت.

PC-List-Header-Alternate-Mainstream
قیمت    مدل    نام قطعه
۸۵۰ هزار تومان    Intel Core i5 7500    CPU
۵۱۰ هزار تومان    (ASUS B150 PRO GAMING D4 (Bios Ver. 3016    MotherBoard
۳۱۰ هزار تومان    ۲X GSkill Ripjaws V 4GB DDR4 2400Mhz    RAM
یک میلیون و ٣۸۰ هزار تومان    Gigabyte GTX 1060 WF2X OC 6GB GDDR5    VGA
۱۹۰ هزار تومان    Seagate 7200 64MB 1TB    HDD
۶۵ هزار تومان    Samsung 24X SATA    ODD
۳۱۰ هزار تومان    GREEN 650A-UK     Power
۱۸۵ هزار تومان    GREEN Z2+ Hero    Case
سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان    جمع کل‌ (تومان)    —

مانیتور
مقاله‌ی مرتبط

راهنمای خرید مانیتور با بودجه های مختلف

سیستمی در این رده بهتر است با مانیتوری Full HD و ابعاد ٢٢ تا ۲۴ اینچی هم‌جوار شود. توان کارت گرافیکی و پردازنده هم در حد پاسخگویی به نیاز پردازشی در این رزولوشن برای بازی‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای‌ خواهد بود و تجربه‌ی مناسبی را برای بهره‌گیری از سیستم فراهم خواهد کرد. مدلِ SAMSUNG S24D595 Plus یک مدل مناسب برای دیدن فیلم با کیفیت رنگِ بالا و پاسخگویی مناسب است که ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد. مدل ASUS VX228H با قیمت ۷۹۰ هزار تومان و دارا بودن ورودی‌های VGA ، HDMI و DVI ، سهولت و تنوع اتصال به دستگاه‌های مختلف در کنار قیمتی مناسب را فراهم می سازد.

SAMSUNG and ASUS Monitor

پیش فرض ما در رزولوشن Full HD استفاده از ورودی DVI یا HDMI خواهد بود، چرا که انتقال تصویر را با سیگنال دیجیتال انجام می‌دهند و بر خلاف کابل آنالوگ VGA که احتمال افت کیفیت تصویر دارد، کیفیت بالاتری را مخصوصا در هنگام استفاده از کابل‌های بلندتر نمایش خواهد داد. توجه داشته باشید که قیمت مانیتور در لیست مشخصات سیستم لحاظ نشده و به عنوان انتخاب جانبی توصیه می‌شود. اگر مشتاق دیدن مشخصات منتخب ما برای سیستم قوی‌تر هستید، در قسمت سوم مقاله نیز زومجی را همراهی کنید.