راهنمای خرید هدفون مناسب سفر

بسیاری از افراد بر این باورند که کوله‌بار سفر، بدون هدفون، چیزی کم دارد. وسیله‌ای که فقدانش، می‌تواند کمی از لذت سفر را کم کند و گهگاه، آن را به تجربه‌ای ناخوشایند بدل کند. مثلاً سفرهای دور و دراز برون‌شهری را فرض کنید که بدون موسیقی و ابزاری برای شنیدن آن، می‌تواند بسیار خسته‌کننده و طولانی بشود. به‌خصوص اگر وسیله سفر و محیط اطرافمان نیز پر از سر و صدا باشد. از این‌رو، به نظر می‌رسد آن دسته از افرادی که وقت بستن بار سفر، از وجود هدفونشان اطمینان حاصل می‌کنند، کار کاملاً درستی کرده‌اند. اما، هدفون مناسب سفر چیست و چه شاخصه‌هایی دارد؟

 

در این مطلب، علاوه بر برشمردن این شاخصه‌ها، برخی از بهترین مدل‌های موجود در بازار ایران، در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم تا کار انتخاب هدفون یا ایرفون مناسب را آسان‌تر کرده باشیم.

 

 این مقاله با همکاری کارشناسان وب‌سایت ایران هدفون تهیه شده است.

مهم‌ترین شاخصه‌های یک هدفون / ایرفون مناسب سفر:

۱عایق سازی مناسب در برابر سر و صدای خارجی و نشتی صدای کم

 

یکی از اصلی ترین شاخصه‌های هر هدفونی که بتوان آن را مناسب سفر خواند، ایزولیشن خوب و نشتی صدای کم است. دلیل آن هم روشن است. محیط اطراف مسافران، همیشه آکنده از سر و صداهای خارجی است. سر و صدایی که می‌تواند به طور کامل، لذت شنیدن موسیقی را از بین ببرد. به علاوه در بیشتر موارد، افراد دیگری هم کنار این مسافران هستند که ممکن است صدای موسیقی که از هدفون به بیرون می‌رود، آزارشان دهد.

 

اما چه نوع هدفون هایی این شاخصه را در خود دارند؟ هدفون‌های پشت بسته، هدفون‌های داخل گوش و برخی نسخه‌های دیگر از تکنولوژی حذف نویز یا نویز کنسلیشن بهره می‌برند.

 

اگر محیط سفر چندان پر سر و صدا نیست، هدفون‌های پشت بسته و داخل گوش، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کیفی، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

 

اما برای استفاده در سفرهای بسیار پر سر و صدا، مانند سفر با قطار و هواپیما، هدفون های نویز کنسلینگ، انتخاب بسیار مناسب‌تری هستند. آن‌ها با استفاده از مدار و میکروفون تعبیه شده درون خود، صدای محیط را دریافت و پردازش می‌کنند و سپس نویزی دافع تولید می‌کنند که باعث می‌شود صدای محیط بسیار کمتر از سایر مدل‌ها به گوش برسد.

۲وزن و ابعاد مناسب

 

اصولاً بیشتر هدفون‌های پرتابل و مسافرتی، ابعاد متوسط و کوچکی دارند تا در حین سفر دست و پا گیر نشوند. اما در برخی سفرها، مانند سفرهای پیاده، مسئله  راحتی حرکت بسیار تعیین‌کننده‌تر است و بهتر است در این گونه موارد، از هدفون‌های کوچک یا داخل گوش استفاده شود.

۳راحتی

 

آخرین مورد، شاید مهم‌ترین ‌آن‌ها باشد. راحتی یک هدفون که قرار است به شکل طولانی مدت و ممتد استفاده شود، امری بسیار مهم است. حتی تصور استفاده چند ساعته از یک هدفون که سطح پایینی از راحتی را ارائه می‌کند، نیز خوشایند نیست.

 

بخشی از این راحتی، به مورد دوم، یعنی وزن و ابعاد مناسب بر می‌گردد. اما به جز آن، جنس ایرپدها، فشار آن‌ها روی گوش، ایستایی خوب ایرفون داخل گوش و فشار هدبند روی سر، از مهم‌ترین مواردی است که باید در حین انتخاب یک هدفون یا ایرفون به آن‌ها توجه شود. فاکتورهایی که ممکن است از فردی به فردی دیگر متفاوت باشند. پس بهتر است تا حد امکان، پیش از خرید، محصول را امتحان کرد تا از راحتی آن اطمینان حاصل شود.

 

اکنون که سه شاخصه تعیین‌کننده‌ در انتخاب یک هدفون مناسب سفر را شناختیم، نگاهی خواهیم انداخت به ده هدفون و ده ایرفون برتر پرتابل و مسافرتی که به ترتیب قیمت، لیست شده‌اند. در انتخاب این مدل‌ها، حداکثر دقت به عمل آمده است تا آن‌ها علاوه بر سه فاکتور ایزولیشن، راحتی و وزن و ابعاد مناسب، بهترین کیفیت ممکن به نسبت هزینه را نیز به ارمغان آورند.

ایرفون:

۱- Philips SHE3900

 

Philips SHE3900 BK

 

محصولات فیلیپس، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن‌ها، ارزش خرید زیادی دارند که آن‌ها را به برخی از برترین انتخاب‌های موجود در بازار بدل کرده است. این مدل خوش قیمت نیز از این قاعده مستثنا نیست و وضوح صدا و کیفیت ساخت آن، فراتر از نمونه‌های هم قیمتش است.

 

بیس این ایرفون، مناسب است و در کل می‌توان گفت صدای تولیدشده توسط SHE3900، صدایی متوازن، با وضوح، جزئیات و غنای خوب است که پاسخگوی بخش عمده سبک‌های موسیقی است. از همین مدل، یک نسخه با میکروفون نیز وجود دارد که SHE3905 نام دارد.

خرید هدفون Philips SHE3900 با قیمت ۵۶,۰۰۰ تومان

۲- Philips TX1

 

Philips TX1

 

دومین انتخاب ما نیز محصولی است از شرکت هلندی فیلیپس. TX1، ایرفون خوش قیمت فیلیپس، طراحی ارگونومیک و جالب توجهی دارد که ایستایی بسیار مناسبی در گوش ایجاد می‌کند. به علاوه کابل میکروفون دار آن نیز نواری است و به‌سختی گره می‌خورد.

 

از حیث صدا، TX1، بیسی بالاتر از حد استاندارد و میدرنج و تربلی خوب ارائه می‌کند که آن را به انتخابی مناسب برای بیشتر سبک‌های موسیقی به خصوص موسیقی‌های عامه پسند بدل کرده است. در هر صورت، پیدا کردن یک رقیب هم قیمت برای این ایرفون، کار چندان ساده‌ای نیست.

خریدPhilips TX1 با قیمت ۱۱۰,۰۰۰ تومان

۳- Audio-Technica ATH-ANC33iS

 

Audio-Technica ATH-ANC33iS

 

سومین گزینه‌ی ما، ایرفونی است از شرکت معتبر آدیو تکنیکا که علاوه بر کیفیت ساخت و صدای مناسب، از قابلیت حذف نویز یا نویز کنسلیشن بهره می‌برد. درایورهای ۱۳ میلی‌متری  ANC33iS، به خوبی جزئیات و وسعت موسیقی را نشان می‌دهند که در کنار بیس کوبنده، آن را به انتخابی خوب برای بیشتر موسیقی‌های عامه پسند، زیرشاخه‌های موسیقی الکترونیک و … بدل کرده است.

 

آدیو تکنیکا مدعی است که قابلیت نویز کنسلیشن این دستگاه، تا ۹۰ درصد نویز محیطی را حذف می‌کند. این قابلیت از یک باتری AAA (یا نیم قلمی) نیرو می‌گیرد و هر باتری، حدود ۶۰ ساعت شارژدهی دارد.

خرید هدفون Audio-Technica ATH-ANC33iS با قیمت ۲۷۰,۰۰۰ تومان

۴- Sennheiser CX 5.00

 

Sennheiser CX 5.00

 

انتخاب بعدی ما، مدل CX 5.00 از شرکت آلمانی سنهایزر است که گران‌ترین عضو از سری CX محسوب می‌شود و به لحاظ صوتی، به مدل‌های دیگر این خانواده، برتری دارد.

 

کابل این محصول، همانند مدل TX1، در برابر گره خوردن مقاوم است و دارای میکروفون با کیفیت و کنترل‌کننده موسیقی است. از لحاظ صوتی، این مدل از صدایی هیجانی و پرشور برخوردار است که با بیسی کوبنده و قوی، لذت شنیدن موسیقی‌هایی مانند الکترونیک و پاپ را دو چندان می‌کند.

خرید Sennheiser CX 5.00 هدفون با قیمت ۳۵۴,۰۰۰ تومان

۵- Beyerdynamic DX160 iE

 

Beyerdynamic DX160 iE

 

یکی از محبوب ترین ایرفون‌های موجود در بازار ایران، در این بازه قیمتی، بدون شک DX160IE است. ایرفونی با کیفیت کابل عالی، بدنه مقاوم، ایزولیشن خوب و صدایی دلنشین و متوازن. مدل DX160 iE، احتمالاً بهترین انتخاب ممکن برای کسانی است که به سبک‌های متنوع موسیقی گوش می‌کنند و می‌خواهند ایرفونشان بتواند کمابیش از پس همه آن‌ها بربیاید.

 

البته، گفتنی است که شاید این مدل، بدون در اختیار داشتن یک پلیر موسیقی مناسب و یا آمپلی فایر مجزا، نتواند حداکثر توانایی‌های خود را نشان دهد. اما حتی یک پلیر ارزان قیمت ولی باکیفیت مانند FiiO X1 نیز می‌تواند صدای آن را به سطحی بالاتر ارتقا بدهد.

 

این مدل، دارای یک نسخه میکروفون دار نیز هست که iDX 160 iE نام دارد.

خرید هدفون Beyerdynamic DX160 iE با قیمت ۳۱۰,۰۰۰ تومان

۶- V-Moda Forza Metallo

 

V-Moda Forza Metallo

 

ششمین انتخاب ما، محصولی از شرکت آمریکایی V-MODA است. ایرفونی که برخلاف هدفون‌های این شرکت، بیش از هیجان و بیس، بر وضوح و جزئیات موسیقی تأکید دارد و می‌توان در هنگام گوش دادن به سبک‌های موسیقی پرجزئیات مانند راک، کلاسیک، بلوز و … نیز روی آن حساب کرد.

 

طراحی آن، همانند تمامی محصولات وی-مدا، بسیار چشمگیر است و استفاده از فلز در بدنه، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. وزن و اندازه Forza Metallo، به شکلی محسوس، از مدل‌های هم رده‌اش کمتر است. این مسئله، در کنار ارگونومی خوب، آن را به یکی از راحت‌ترین ایرفون‌های موجود در بازار بدل کرده است.

 

کیف همراه محصول نیز سبک و جمع و جور است و از آن به خوبی محافظت می‌کند و میکروفون دستگاه نیز کیفیت قابل قبولی دارد. به علاوه، Forza Metallo، در برابر گرد و خاک و پاشش آب، مقاوم است.

خرید هدفون V-Moda Forza Metallo با قیمت ۵۴۰,۰۰۰ تومان

۷- Motorola VerveOnes Music Edition

 

Motorola VerveOnes Music Edition

 

برای کسانی که بیش از هر چیز، به دنبال کوچک بودن و راحتی استفاده از هدفون هستند، VerveOnes Music Edition بهترین انتخاب ممکن است. در هنگام استفاده از آن، نه سیم، نه حلقه و نه هیچ چیز دیگری جز خود ایرفون وجود ندارد. برد بلوتوث این دستگاه، حدود ۳۰ متر است که رقمی بسیار قابل توجه است. به علاوه، این محصول در برابر پاشش آب و گرد و خاک نیز مقاوم است.

 

از لحاظ صوتی، VerveOnes Music Edition، صدایی نسبتاً متوازن دارد که آن را به انتخابی مناسب برای بیشتر سبک‌های موسیقی بدل می‌کند. هر چند فاکتور اصلی در انتخاب این ایرفون، سبکی و راحتی استفاده آن است و طبیعتاً از لحاظ صوتی، این مدل، در رده‌ای پایین‌تر از مدل‌های هم قیمت سیم دار قرار می گیرد.

خرید هدفون Motorola VerveOnes Music Edition با قیمت ۵۲۹,۰۰۰ تومان

۸- Beyerdynamic iDX 200 iE

 

Beyerdynamic iDX 200 iE

 

بالاترین و جدیدترین مدل از خانواده DX بیرداینامیک، ایرفونی است دوست‌داشتنی که ارزش خرید کم‌نظیری دارد و از معدود مدل‌هایی محسوب می‌شود که از برخی هدفون‌های گران‌قیمت‌تر روی گوش و دور گوش نیز عملکرد بهتری دارد.

 

بدنه فلزی مقاوم، کابل باکیفیت میکروفون‌دار، کیف خوش ساخت و ایزولیشن مناسب iDX 200، در کنار صدای گرم، غنی، روان و بسیار متوازن، آن را به یکی از بهترین ایرفون‌های موجود در بازار ایران بدل کرده است.

 

به علاوه، iDX 200، به نسبت سایر مدل‌های هم قیمت، از ساونداستیج عمیق‌تر و وسیع‌تری برخوردار است که آن را به گزینه‌ای شایسته برای شنیدن موسیقی‌های باکیفیت مانند کلاسیک، جز، راک، کانتری و … بدل می‌کند.

 

اگر می‌خواهید حداکثر کیفیت این ایرفون دوست‌داشتنی را بشنوید، آن را با پلیری باکیفیت یا آمپلی فایر و دکی مناسب همراه کنید و پیشرفت محسوس کیفیت صدای آن را شاهد باشید.

خرید هدفون Beyerdynamic iDX 200 iE با قیمت ۷۱۰,۰۰۰ تومان

۹- Shure SE535

 

Shure SE535

 

هیچ لیستی از ایرفون‌های برتر بازار، بدون وجود حداقل یک مدل از Shure کامل نمی‌شود. کمپانی آمریکایی که بیش از ۹۰ سال است در زمینه تولید تجهیزات صوتی فعالیت می‌کند. معمولاً ایرفون‌های شور، از ارزان‌ترینشان تا گران‌ترینشان صدایی کم نظیر دارند. اما وقتی کار به سری SE این شرکت برسد، دیگر این مسئله قطعی است.

 

مدل SE535، شاید آخرین خرید شما در زمینه ایرفون باشد و پس از آن، دیگر هیچ محصولی در بازه قیمتی مشابه و حتی بالاتر، شما را جذب نکند. تفکیک میان سازها و جزئیات عالی، بیس متعادل و عمیق، میدرنج غنی، تربل کنترل شده و زنده و ساونداستیجی با عمق خوب تنها بخشی از شاخصه‌های صوتی این ایرفون هستند که آن را مناسب لذت بردن از گستره وسیعی از سبک‌های موسیقی کرده است.

 

از لحاظ ایزولیشن نیز این سری شور، تقریباً بیش از هر ایرفون دیگری، کارایی دارد و به شکلی باورنکردنی، جلوی سر و صدای بیرونی را می‌گیرد. کابل جدا شونده این محصول بسیار باکیفیت است و کیفی مقاوم نیز همراه آن وجود دارد. مجموع این شاخصه ها، SE535 را به ایرفونی بدل می‌کند که می‌تواند سالیان سال همراه سفرهای شما باشد.

 

البته، طبیعی است که شنیدن کیفیت حقیقی چنین محصولی نیازمند ابزاری فراتر از گوشی‌های هوشمند و پلیرهای معمولی است.

خرید هدفون Shure SE535 با قیمت ۱٫۹۵۰,۰۰۰ تومان

۱۰- Sennheiser IE 800

 

Sennheiser IE 800

 

همانند لیست ده هدفون برتر مسافرتی، این فهرست هم با محصولی از سنهایزر پایان می‌گیرد. IE 800، بزرگ‌ترین دستاورد مهندسی شرکت سنهایزر در زمینه ایرفون محسوب می‌شود. دستاوردی که همچون مدل افسانه‌ای HD 800، با بازخوردهای بسیار مثبت کارشناسان مواجه شد و جوایز بسیار معتبری کسب کرد.

 

می‌توان گفت توانایی‌های IE 800 در زمینه ساونداستیج و ایمیجینگ، بالاتر از هر ایرفون دیگری در این فهرست قرار دارد و هنگام گوش دادن به موسیقی، احساس قرار گرفتن درون یک سالن کنسرت وسیع به شما می‌دهد.

 

میزان جزئیات و تفکیک آن نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. امری که تا حد زیادی، ناشی از اکستنشن بسیار خوب در بخش صداهای زیر است. این تأکید بر جزئیات، ممکن است گهگاه کمی تیزی به همراه آورد که با استفاده از یک آمپلی فایر یا پلیر مناسب، می‌توان این شاخصه را تغییر داد. بیس IE 800 نیز از عمق، دقت و سرعتی عالی و کوبشی خوب برخوردار است که کاملاً برای سبک‌های موسیقی مانند کلاسیک، راک، فولک و… کافی و رضایت‌بخش است.

 

از لحاظ ایزولیشن، IE 800، کمی پایین‌تر از SE535 قرار میگیرد، ولی کماکان در سفرهای نه چندان پر سر و صدا، می‌توان روی آن حساب کرد. کیف خوش ساخت محصول نیز، به خوبی از آن در برابر پیشامدهای معمول سفر محافظت می‌کند.

 

پس، اگر در بازار ایران، به دنبال ایرفونی با بالاترین وضوح و شفافیت هستید در خرید IE 800، شک نکنید. ولی اگر صدایی گرم‌تر و پرجان‌تر می‌پسندید و ایزولیشن بالاتری نیز مد نظر دارید، پیشنهاد ما، SE535 است.

خرید هدفون Sennheiser IE 800 با قیمت ۳٫۳۰۰,۰۰۰ تومان

هدفون

۱- Superlux HD562

 

Superlux HD562

 

کمپانی تایوانی Superlux سال‌ها است که در زمینه‌ی تولید محصولاتی با قیمت مناسب فعالیت دارد و ساخته‌هایش، علاوه بر برند خودش، با نشان تجاری بسیاری از شرکت‌های تجهیزات صوتی مانند Samson، Presonus، Focusrite و… به بازار عرضه شده و مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. این بار، این شرکت دست به تولید هدفونی زده که به شکلی غیرقابل انکار، شبیه مدل HD 25 شرکت سنهایزر است. از شکل ظاهری گرفته تا نحوه اتصال کابل، HD562 به آن هدفون مشهور، شباهت دارد. البته قیمت آن، به مراتب کمتر از HD 25 است.

 

ار لحاظ صوتی، این هدفون، به نسبت قیمت، در سطح کاملاً قابل قبولی قرار دارد و برای موسیقی های عامه پسند، بسیار مناسب است. بیس اندازه‌ای استاندارد دارد، میدرنج نسبتاً متعادل است و صداهای زیر، گوش را آزار نمی‌دهد. در بخش وضوح صدا و ساونداستیج، HD562، از سطحی متوسط برخوردار است.

 

در جعبه هدفون، علاوه بر پدهای پلاستیکی نصب شده روی محصول، یک جفت پد پارچه‌ای نیز وجود دارد که راحتی بالاتر و ایزولیشن کمتری ایجاد می‌کند. برای حمل و نقل هدفون می‌توان از کیسه درون جعبه استفاده کرد.

خرید هدفون Superlux HD562 با قیمت ۸۵,۰۰۰ تومان

۲- Sennheiser HD 2.10

 

Sennheiser HD 2.10

 

ارزان‌ترین عضو مجموعه هدفون های پرتابل جدید غول هدفون سازی، سنهایزر، علاوه بر اینکه کیفیت ساخت مناسبی دارد و تاشو و بسیار سبک است، از کیفیت صدای خوبی هم برخوردار است.

 

HD 2.10، صدایی متوازن با بیسی استاندارد تولید می‌کند که در کنار وضوح خوب، آن را به انتخابی مناسب برای موسیقی‌های عامه‌پسند آرام و متعادل و کتاب‌های صوتی بدل کرده است.

خرید هدفون Sennheiser HD 2.10 با قیمت ۲۰۹,۰۰۰ تومان

۳- Beyerdynamic DTX 501 P

 

Beyerdynamic DTX 501 P

 

انتخاب سوم ما، یکی از محبوب‌ترین هدفون های پرتابل سال‌های اخیر است. DTX 501 از کمپانی کهنه کار آلمانی بیرداینامیک، هدفونیست بسیار سبک، راحت و خوش ساخت که قابلیت تا شدن نیز دارد. به علاوه، کیف موجود در جعبه از کیفیت مناسبی برخوردار است و می توان هدفون را با خیالی آسوده از بابت ضربه، در آن قرار داد.

 

از لحاظ کیفیت صوتی، DTX 501 توانایی تولید صدایی پویا با وضوح بالا و بیس لذت بخش را دارد که آن را به انتخابی عالی برای سبک‌های هیجانی موسیقی مانند برخی زیرشاخه‌های موسیقی الکترونیک، متال، راک و بیشتر موسیقی‌های عامه پسند، بدل کرده است.

خرید هدفون Beyerdynamic DTX 501 P با قیمت ۲۹۰,۰۰۰ تومان

۴- Naztech i9BT

 

Naztech i9BT

 

اگر به دنبال هدفون بی‌سیمی هستید که علاوه بر کیفیت صدای مناسب، توانایی حذف سر و صدای بیرونی (نویز کنسلیشن) را نیز دارا باشد و هزینه بالایی نیز نداشته باشد، i9BT بهترین انتخاب ممکن است.

 

این محصول که توسط شرکت آمریکایی Naztech تولید شده است، از صدایی گرم و آرام بخش بهره می‌برد که در استفاده طولانی مدت به هیچ وجه کاربر را آزار نمی‌دهد. قابلیت نویز کنسلیشن این هدفون نیز تا حد نسبتاً مناسبی، جلوی سر و صدای بیرونی را می‌گیرد و برای استفاده در هواپیما و قطار، گزینه‌ای کارا به حساب می‌آید.

 

کیف و کابل موجود در جعبه از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. یکی از برترین شاخصه‌های i9BT، عمر باتری ۳۰ ساعته‌ی آن است. مسئله‌ای که در میان مدل‌های گران‌قیمت‌تر نیز کم سابقه است. میکروفون دستگاه نیز به خوبی از پس کاربری‌های روزمره مانند مکالمات تلفنی برمی‌آید تا دیگر نگرانی از بابت استفاده پرتابل وجود نداشته باشد.

خرید هدفون Naztech i9BT با قیمت ۳۴۰,۰۰۰ تومان

۵- Beyerdynamic Custom Street

 

Beyerdynamic Custom Street

 

یکی از فاکتورهایی که بسیاری از افراد در انتخاب هدفون پرتابل مد نظر دارند، ظاهر آن است. پیشنهاد ما برای این دسته از افراد، مدل Custom Street از کمپانی بیرداینامیک است. هدفونی که از صدا گرفته تا ظاهر، قابلیت سفارشی‌سازی دارد و بیش از هر هدفون دیگری، از لحاظ صوتی و ظاهری، با سلیقه شما همخوان می‌شود.

 

از لحاظ صوتی، می توان با استفاده از اسلایدرهای موجود زیر ایرکاپ‌ها، میزان بیس را افزایش یا کاهش داد و آن را به فراخور سبک‌های موسیقی مختلف، سفارشی‌سازی کرد. با استفاده از شانزده کاور درون جعبه که روی ایرکاپ‌ها نصب می شود نیز می‌توان ظاهر هدفون را طبق سلیقه کاربر، تغییر داد.

 

به علاوه درون جعبه، یک کیف باکیفیت و یک کابل که دارای کنترل کننده موسیقی و میکروفون هست نیز وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن، مکالمات روزمره را انجام داد.

خرید هدفون Beyerdynamic Custom Street با قیمت ۴۲۰,۰۰۰ تومان

۶- Audio-Technica ATH-SR5

 

Audio-Technica ATH-SR5

 

این محصول پرتابل از کمپانی ژاپنی آدیو-تکنیکا، علاوه بر طراحی بسیار عالی، از صدایی شفاف و متوازن برخوردار است. بدنه SR5 از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و علاوه بر دوام و زیبایی بالا، وزن بسیار مناسبی هم به دستگاه بخشیده است.

 

از لحاظ صدا، SR5، با وجود برخورداری از کیفیت بالای صوتی، به دلیل اندازه استاندارد بیس و غیرهیجانی بودن صدا، بیشتر برای سبک‌های موسیقی مانند فولک، کانتری، راک، بلوز و …، مناسب است.

 

کابل این محصول، همانند Custom Street، از میکروفون و کنترل کننده موسیقی برخوردار است و قابلیت جدا شدن از هدفون نیز دارد. یک کیف با دوام نیز در جعبه دارد که در سفر، جلوی آسیب رسیدن به هدفون را می‌گیرد.

خرید هدفون Audio-Technica ATH-SR5 با قیمت ۴۹۰,۰۰۰ تومان

۷- JBL Everest 700

 

JBL Everest 700

 

مدل Everest 700 از شرکت نامدار JBL، مناسب افرادی است که هدفون‌های روی گوش، گوش‌هایشان را آزار می‌دهد و ترجیح می‌دهند از هدفون‌های دور گوش استفاده کنند. پدهای بسیار نرم و راحت این مدل بی سیم که از جنس چرم مصنوعی ساخته شده است، راحتی کم‌نظیری برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

از لحاظ صوتی نیز این هدفون بیشتر مناسب سبک‌های هیجانی مانند هیپ هاپ، ترنس، دیپ هاوس و … است و چندان از پس سبک‌هایی مانند کلاسیک و جاز بر نمی‌آید. Everest 700 علاوه بر اینکه به خوبی تا می‌شود و جای کمی در کیف شما می‌گیرد، ایزولیشن کم نظیری نیز ایجاد می‌کند تا تجربه شنیدن موسیقی در سفر را بسیار دلپذیر ‌کند.

خرید هدفون JBL Everest 700 با قیمت ۶۷۰,۰۰۰ تومان

۸- Beyerdynamic T 51

 

Beyerdynamic T 51

 

اگر به دنبال هدفون سیمی مناسب برای سفر هستید، به یقین می‌توانیم بگوییم که T 51، برترین انتخاب موجود در بازار ایران، از لحاظ کیفی است. این هدفون که با دقتی کم نظیر، با دست و در آلمان ساخته می‌شود، بدنه آلومینیومی زیبا و مقاومی دارد که به بهترین وجه روی سر قرار میگیرد و ایزولیشن بسیار خوبی نیز فراهم می‌آورد.

 

از آن مهم‌تر، صدای این هدفون است که در بالاترین سطح ممکن در یک محصول پرتابل قرار دارد. تاکید بیرداینامیک در این هدفون، دلنشینی، غنا و نرمی صدا، در عین دقت است. شاخصه‌هایی که T 51 را به انتخابی مناسب برای بیشتر سبک‌های موسیقی بدل کرده است. عمق و عرض ساونداستیج آن نیز به نسبت هدفون‌های پرتابل هم رده‌اش، کاملاً قابل قبول است و جزئیات موسیقی را به شکلی کم نظیر ارائه می‌کند. البته اگر به دنبال صدایی دقیق، روشن و رنگ نشده هستید، برادر T 51، یعنی ۱۳۵۰، انتخاب بهتری است. ولی برای لذت بردن از موسیقی، T 51 بهترین گزینه پیش رویتان است.

 

از این مدل، یک نسخه بدون میکروفون، یعنی T 51 p تولید شده است و یک نسخه با میکروفون، یعنی T 51 i، که تفاوت صوتی میان آن‌ها وجود ندارد. درون جعبه، یک کیف باکیفیت نیز وجود دارد که برای محافظت از هدفون، کاملاً مناسب است.

خرید هدفون Beyerdynamic T 51 با قیمت ۸۵۰,۰۰۰ تومان

۹- V-MODA Crossfade Wireless

 

V-MODA Crossfade Wireless

 

شماره نه لیست ما، محصولی است از محبوب‌ترین برند هدفون دی جی دنیا، یعنی V-MODA. این هدفون بی‌سیم، بدنه مقاوم و هدبندی کاملاً انعطاف پذیر دارد که به خوبی از پس فراز و نشیب‌های سفر برمی‌آید. طراحی ظاهری در ایتالیا انجام شده است و از این لحاظ، سخت پسندترین خریداران را راضی میکند. این مسئله، حتی در طراحی کیف هدفون نیز رعایت شده است.

 

از لحاظ صدا، همانند سایر محصولات V-MODA، این هدفون، صدایی هیجانی با بیس کوبنده دارد که آن را به انتخابی بسیار مناسب برای سبک‌های موسیقی مانند ترنس، دیپ هاوس، هیپ هاپ، الکترونیکا و موسیقی‌های باب روز بدل کرده است. باتری Crossfade Wireless تا ۱۲ ساعت دوام دارد و برد بلوتوث آن ده متر است.

خرید هدفون V-MODA Crossfade Wireless با قیمت ۱٫۱۷۰,۰۰۰ تومان

۱۰- Sennheiser MOMENTUM Wireless

 

Sennheiser MOMENTUM Wireless

 

آخرین هدفون از لیست ده تایی ما، یکی از معروف‌ترین هدفون‌های بی‌سیم دهه گذشته، یعنی MOMENTUM است. خانواده مومنتوم، از کوچک‌ترین عضو، یعنی ایرفون آن گرفته تا مدل‌های روی گوش و دورگوش بی‌سیم و باسیم، همگی محصولاتی هستند باکیفیت، راحت و چشمگیر.

 

از لحاظ صوتی، این خانواده، همگی تا حد زیادی به هم شباهت دارند و از صدایی هیجانی با بیس کوبنده و قوی، میدرنج غنی، صداهای زیر کنترل شده و رام و ساونداستیجی با اندازه و عمقی متوسط بهره می‌برند. اما این مدل مورد نظر ما، یعنی مدل دور گوش بی‌سیم مومنتوم، علاوه بر ارائه بالاترین کیفیت صدا در میان هم‌خانواده‌هایش، از راحتی بهتری نیز برخوردار است.

 

از لحاظ طراحی، با وجود اینکه مومنتوم مانند Crossfade Wireless، جذاب نیست، اما وقار و متانت قابل توجهی دارد. استفاده از چرم مرغوب در طراحی ایرپدها و هدبند دستگاه و بدنه فلزی، دوام و مقاومت آن برای استفاده پرتابل را بالا برده است. نویز کنسلیشن دستگاه، به خوبی جلوی سر و صدای بیرونی را می‌گیرد و باتری دستگاه تا ۲۲ ساعت دوام دارد. به علاوه، میکروفون دستگاه هم دارای کیفیتی مناسب است. مجموع این ویژگی ها، مومنتوم را به بهترین انتخاب موجود در میان هدفون های بی سیم برای سبک‌های موسیقی هیجانی و استفاده در مکان های پر سر و صدا بدل می‌کند.