دلیل برای استفاده از بوت استرپ ۳

 
۱- صرفه جویی در زمان

وقتی شما از بوت استرپ استفاده می کنید،بسیاری از کد ها آماده هستند و شما فقط کافیه که مستندات بوت استرپ رو دقیق بخونید و رو استفاده کنید،بنابراین شما نیاز به این ندارید که کلی کد بنویسید!
۲-شخصی سازی

اگر شما فقط به بخش خاصی از بوت استرپ نیاز دارید می تونید در فایل bootstrap.less بخش های اضافی را حذف کنید و یا از فایل های js مورد نیاز تون استفاده کنید که هر کدوم رو به صورت تکی می تونید به پروژه تون اضافه کنید.
۳-فاکتور گیری در طراحی

گرید سیستم واکنش گرا

گرید سیستم قدرتمند و واکنش گرای بوت استرپ شما رو قادر به ساخت صفحات واکنش گرا می کند.بوت استرپ صفحات را برای پهنا های ۴ نمایشگر با سایز های بالای ۱۲۰۰px و ۹۴۰px ,480px و گوچکتر از ۴۸۰ پیکسل کلاس های سی اس اس اختصاصی دارد و طراح می تونه به دلخواه تعیین کنه که در فلان سایز نمایش صفحه چطوری دیده بشه

less is more

less قالبیت داینامیک کردن css رو به ما میده و قدرت ما رو در سریع نوشتن کد ها و تطابق با انواع مرورگر ها به ما میده .آموزش های پارسی less رو می تونید بردید بخونید و فیض ببرید.سوالی هم داشتید بپرسید.

جاوا اسکریپت

بوت استرپ با استفاده از کتابخانه قدرمتند جی کوری تونسته امکانات زیادی اعم از اسلایدر,تب ها,دراپ داون ها,مدال ها,… به توسعه دهندگان میده.
۴-سازگاری

شما هم احتمال زیاد خاطره خوشی از IE ندارید!بوت استرپ این تضین رو به شما میده که صفحه ای که طراحی کردید با تمام مرورگر ها سازگار باشه مخصوصا IE واستایل هایی که میدید در همه مرور گر ها یکسان نمایش داده بشن.
۵-به روز بودن

بوت استرپ در سراسر دنیا خیلی محبوب شده و توسعه دهنگان بوت استرپ به محض پیدا کردن یک مشکل سریعا اون رو برطرف می کنند و نسخه جدید بیرون می کند.
۶-یک پارچه سازی

قصد طراحی یک سایت کامل را دارید؟ دیگر با خیال راحت طراحی با جدول رو دور بریزید و به سمت بوت استرپ بیاید مطما بشید که هر امکانی که برای یک سایت کامل در نظر دارید می توانید با بوت استرپ بسازید.در کمترین زمان!
۷-واکنش گرا بودن

اگر شما سایتی رو که طراحی کردید چه در لپ تاپ و چه در ای پد و یا ایفون نتان ببینید ، استایلش به هم نمی ریزد و کماکان پاسخگو تمامی نمایشگر با پهنای صفحات مختلف هست. بنابراین یک بار با بوت استرپ طراحی کنید و تمامی وسایل استفاده کنید!
۸-پشتیبانی از زبان های راست به چپ