برندینگ یک فرآیند اهراز هویت برای هر کمپانی خواهد بود. در واقع برند برای یک کمپانی مثل پروفایل برای یک فرد است. برندسازی به ارتباط های بهتر شما با مشتریان کمک می کند. پس اگر شما می خواهید که در جامعه و بین مردم بدرخشید باید روی برند خود کار کنید و از برندتان هویت خود را بسازید.

برند هویت یک کمپانی است. یک کمپانی بدون داشتن هویتی واضح و روشن نمی تواند به راحتی در رقابت ها شرکت کند. برند شما ، موفقیت و بر سر زبان ها بودن سیستم کاری شما را تأمین می کند. پس اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد، جای این که مشتریان دنبال شما باشند، شما باید با هزینه های گزاف و حتی بیشتر از بودجه به دنبال مشتری بگردید.
ما برای شما ۱۰ راهکار حیاتی در برندینگ آنلاین را بازگو خواهیم کرد که به شما در بهبود بخشیدن به کسب و کارتان کمک خواهد کرد :

۱- لوگوی هویت (Identity-Logo)

طراحی لوگوهای اختصاصی اولین قدم برای شروع برندینگ آنلاین است. یک لوگو همیشه دارای تأثیرگذاری حرفه‌ای می‌باشد. یعنی حرفه‌ای‌هایی که با هزاران دلار باید به شما توجه کنند، با یک لوگوی مناسب جذب سیستم کاری شما می‌شوند. پس لوگو علاوه بر حرفه‌ای بودن، راهی بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌باشد.
از لوگوی برند خود در وب‌سایت ، کارت‌ها ، عناوین نامه‌ها و … استفاده کنید. با این کار بیشتر و بیشتر توجه مردم را جلب می‌کنید و باعث می‌شوید آن‌ها نام و تصویر برند شمارا به خاطر بسپارند.

۲- وب سایت

طراحی وب‌سایت درروند موفقیت‌های یک برند تأثیر بسیار به سزایی دارد. یک سایت که با طراحی مناسب و مجذوب‌کننده همراه باشد، کاربران و مشتریان جدید را جلب می‌کند و باعث می‌شود کاربران قدیمی به آن وفادارتر باشند. یک طراحی مناسب نیازی به هزینه‌های زیاد ندارد بلکه به یک برنامه‌ریزی مناسب مطابق با سبک‌کار شما دارد.

۳- امضای ایمیل‌ها (Email Signature)

ایمیل‌ها در هر حالتی یکی از پایه‌های اساسی تجارت آنلاین می‌باشند. هر چه بیشتر حرفه‌ای ظاهر شوید به نفع خودتان است. یک ایده خوب این است که در انتهای ایمیل‌هایتان یک امضای اختصاصی اضافه کنید. معمولاً امضاهای حرفه‌ای این‌چنینی، شامل اطلاعات مختصر و مفید به همراه لوگوی برند موردنظر می‌باشد.
این‌یک راه بسیار آسان و بدون هزینه است اما تأثیرپذیری زیادی به همراه دارد و به اهمیت برند شما به‌صورت مستقیم کمک می‌کند.

۴- رسانه‌های اجتماعی (Social Media)

حضور در شبکه‌های اجتماعی کمی از داشتن یک وب‌سایت کامل نیست. با توجه به استفاده بی‌حد و نصاب کاربران از شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه Facebook و Twitter که خیلی محبوب‌تر هستند، حضور شما هم در این شبکه‌ها ایده‌ای نوین خواهد بود. این به کمپانی شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از محصولات و سرویس‌ها را به اشتراک گذاشته و راه بسیار مناسبی برای ارتباط مستقیم با کاربران و مشتریان می‌باشد. همچنین نظرسنجی‌ها و تبادل نظرات و … نیز می‌تواند شمارا به نیازهای مشتریان واقف سازد.

۵- دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی (Social Buttons)

تا می‌توانید سعی کنید جستجوی کاربران برای پیدا کردن شمارا آسان‌تر کنید. و همچنین سعی کنید به کاربران امکان دهید تا مطالب و محتوای سایت شمارا در اسرع وقت به اشتراک بگذارند. برای تحقق این موارد، استفاده از دکمه‌های میانبر شبکه‌های اجتماعی که با عنوان Social Buttons شناخته می‌شوند راهکار مناسبی خواهد بود. با این دکمه‌ها اشتراک‌گذاری محتوای شما برای کاربران در کمتر از چند ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

۶- امضاهای انجمن‌ها (Forum Signatures)

برقراری ارتباط با انجمن‌های تجاری و فعالیت داشتن در این قبیل انجمن‌ها راهی مناسب برای معرفی تجارت خودتان خواهد بود. برای این سایت‌ها نیز می‌توانید یک Forum Signature بسازید. این امضاء که می‌بایست همراه با لوگو و اطلاعات کمی در مورد برند شما باشد، در انتهای پست‌های شما نمایان می‌شود. با این قابلیت، بدون نیاز به درخواست از کسی، برند شما در فضایی تجاری به نمایش درمی‌آید و این‌یک تبلیغ مناسب خواهد بود.

۷- تلاش برای مدیریت و کسب اعتبار آنلاین (Online Reputation Management)

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با کمپانی شما، کسب اعتبار آنلاین می‌باشد. مردم همیشه از محصولات خوب در انجمن‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تعریف و تمجید می‌کنند. اما خیلی‌ها هم هستند که به هر دلیلی از نارضایتی از محصولات شما گرفته تا برای تخریب موقعیت شما، در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی شروع به غیبت و صفحه گذاشتن پشت شما می‌کنند. این قبیل اقدامات برای اعتبار برند شما اصلاً مناسب نیست. سعی کنید اطمینان مشتریان را جلب کرده و به آن‌ها بفهمانید که شما پشتیبان آن‌ها هستید. برای این کار پاسخ نظرات و پیشنهادات مشتریان در انجمن‌ها را با شیوایی کلام بدهید. این کار به اهمیت برند شما کمک می‌کند.

۸- برای برند خود بلاگ بسازید

یک وبلاگ برای کمپانی خود بسازید. می‌توانید در این بلاگ به نوشتن اخبار و بررسی محصولاتتان بپردازید و همچنین جایی برای ارسال مطالب مهمان توسط کاربران فراهم کنید. این مورد نه‌تنها به محبوبیت شما کمک می‌کند، بلکه به سئو و بازدید سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

۹- سئو

از فرآیندهای سئو غافل نشوید. برای هر سایتی انجام سئو مهم است. یک سایت سئو شده مطمئناً خیلی راحت‌تر در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و یک اعتبار خاص و ویژه از این طریق به دست می‌آورد.

۱۰- خبرنامه

خبرنامه‌ها ابزاری کارآمد و عالی برای ارتباطات هستند. با کمک خبرنامه می‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید و افرادی که به کار و برند شما علاقه‌مند شده‌اند را نیز دعوت کنید و بالطبع به مزیت‌های این دعوت دست پیدا کنید. در خبرنامه‌ها معمولاً از جدیدترین خبرها، محصولات و یا سرویس‌ها استفاده می‌شود. همچنین خبرنامه‌ها راهی مناسب برای خبردار کردن مشتریان از سرویس‌ها و محصولات آینده هستند. وقتی یک مشتری می‌بیند که از نقشه‌های برند محبوبش باخبر می‌شود، حس خوبی به او دست می‌دهد.
مزیت اصلی خبرنامه‌ها این است که بسیار ساده، ارزان‌قیمت (تقریباً بدون هزینه) هستند و مقدار بسیاری پیام را در کمترین زمان ممکن ارسال می‌کنند. همچنین زمان خاصی برای انجام آن‌ها وجود ندارد و در تمام ۲۴ ساعت روز می‌توان با کمک آن اقدام به ارسال خبرنامه‌ها کرد.