نحوه شناسایی RSS Feed‌ها

feed‌ها در سایت‌ها معمولا با آیکونی همانند آیکونی که در ذیل نمایش داده شده است مشخص می‌شوند.

Rsspic1.jpg

این آیکون در جوملا توسط ماژول Rss ای که شما ایجاد کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

نحوه فعال کردن RSS Suffix در URL‌های شما:

بعد از لوگین به قسمت مدیریت سایت Back-end باید به قسمت تنظیمات کلی رفته و ویژگی مورد نظر را قبل ایجاد ماژول ریاRss فعال نمایید. در قسمت تنظیمات کلی ← از تب سایت ← قسمت تنظیمات SEO ← افزودن پسوند به آدرس‌ها برروی خیر تنظیم شده باشد. اینکار به جوملا اجازه اضافه کردن عناصر لازم به url‌ها جهت ساخت Rss feed‌ها می‌دهد.

Suffix.png

پس از انجام تنظیمات بر روی یکی از دکمه‌های ذخیره کلیک کنید. پس از مشاهده پیغام آبی رنگ مبنی بر ذخیره موفق تنظیمات باید به کنترل پنل اصلی جوملا باز گردید و اقدام به ایجاد یک ماژول خروجی سایت ( syndicate ) نمایید.

نحوه ایجاد یک ماژول خروجی سایت (syndicate):

به منظور ایجاد یک ماژول خروجی سایت باید به مدیریت ماژول‌ها بروید.

Modmanager.png

در صفحه مدیریت ماژول‌ها برروی دکمه جدید کلیک کنید

Add-new-module.png

در این مرحله از باید نوع ماژول را مشخص کنید بنابراین بر روی ماژول خروجی سایت ( syndicate ) کلیک می‌کنیم تا یک ماژول از این نوع ایجاد شود.

Syndicate-module-type.png

بعد از ایجاد ماژول باید تنظیمات مربوط به عنوان و موقعیتی که تمایل دارید ماژول خروجی سایت در آن نمایش داده شود تخصیص منو و … را مانند سایر ماژولها انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که این ماژول فقط از آیتم‌های منو و مطالبی که در صفحه اول موجودند و سایر مطالبی که در بخش‌های مختلف قرار دارند feed می‌سازد.

جوملا برای انواع آیتم‌های منو feed می‌سازد ( نه فقط برای یک مطلب خاص ) این مورد باعث می‌شود در صورت هر تغییری در سایت تغییرات قابل توجهی در feed‌ها بوجود آیند و بروز شدن خودکار آن بیشتر جلوه کند .

با انجام تنطیمات عمومی مربوط به ماژول ( که برای تمام ماژولهای جوملا یکسان است ) و مشخص کردن یک صفحه برای نمایش و انتشار آن با کلیک بر روی دکمه ذخیره و بستن این ماژول منتشر می‌شود.

Mod-setting-syndicate.png

ینک به front-end سایت بازگردید و سایت را ریفرش کنید و در موقعیتی که ماژول خروجی سایت را فعال کردید نتیجه کار را مشاهده کنید فراموش نکنید شما با قرار دادن ماژول خروجی سایت در سایت تان کاربران را به استفاده بیشتر از مطالب سایت تان ترقیب خواهید کرد.

Resultofsydicate.png