در آموزش های قبل در رابطه با یکی از دستورات پایگاه داده mysql,دستور insert into به طور کامل به همراه یک مثال صحبت کردیم و دانستیم که از این دستور همان طور که از اسمش پیداست برای اضافه کردن اطلاعات به پایگاه استفاده می شود.در واقع در مثال قبل اطلاعات رکورد جدیدی که می خواستیم به جدول اضافه کنیم از قبل در کد صفحه تعیین شده بود.ولی در برنامه های کاربردی معمولا طراح در نظر دارد تا اطلاعات از طریق یک فرم ورود داده از کاربر دریافت کرده و سپس انها را به جدول اضافه کند.

در مثال زیر یک فرم ساده HTML طراحی کرده ایم که کاربر باید اطلاعات خواسته شده را در ان وارد نماید سپس با کلیک بر روی دکمه فرمان تعیین شده دستورات SQL اجرا شده و اطلاعات از فرم دریافت و سپس به جدول ارسال میشوند.

مثال : در مثال زیر ، یک فرم HTML طراحی کرده ایم که اطلاعاتی را از کاربر دریافت می کند . سپس با استفاده از یک دستور Insert Into ، اطلاعات دریافتی از فرم را به پایگاه داده ارسال می کند .
کد فرم HTML دریافت اطلاعات به صورت زیر است :untitled

توضیح کد فرم :

هنگامی که کاربر اطلاعات خواسته شده را در فرم HTML وارد کرده ، بایستی بر روی دکمه فرمان submit کلیک نماید . این دکمه فرمان اطلاعات فرم را گرفته و سپس به وسیله متد post به صفحه insert.php ارسال می کند .

صفحه insert.php که کد آن در جدول زیر نمایش داده شده است ، اطلاعات ارسالی از فرم را دریافت می کند . سپس تابع ( ) mysql_query ، دستور Insert Into تعیین شده برای آن را اجرا کرده و اطلاعات را در جدول پایگاه داده وارد می کند

untitled