آشنایی با منوها و ابزارهای پیش فرض در ویژوال استودیو :

در این بخش به معرفی و تشریح کار منوها و ابزارهای پیش فرض که در نرم افزار ویژوال استودیو برای کار با صفحات ASP.Net قرار دارند ، می پردازیم . توجه کنید که این منوها و ابزارها همه ی ابزارهای موجود در ویژوال استودیو نیستند .

منوی Toolbars : این منوها ابزارهایی برای کار با متن ها و ویرایش آنها را در اختیار شما قرار می دهد . برخی از ابزارهای این منو فقط در زمانی که صفحه در حالت Design است ، فعال هستند .
پنجره Solution Explorer : این پنجره فایل ها و پوشه ای موجود در وی سایت را نمایش داده و از اینجا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید .
پنجره Document : این پنجره صفحه ها و فایل هایی که در حال کار با آنها هستید را در یک حالت Tabbed نمایش می دهد . شما می توانید با کلیک بر روی Tab هر سند ، بین آنها حرکت نمایید .
منوی Properties : از طریق این پنجره می توانید به خواص شی که در آن لحظه انتخاب کرده اید مثل صفحه ، المنت های HTML و یا کنترل های ASP.Net دسترسی داشته و آنها را ویرایش نمایید .
قسمت View Tabs : در قسمت پایین نرم افزار ویژوال استودیو نواری وجود دارد که دارای ۳ گزینه Split ، Source و Design است . از طریق این نوار می توانید صفحه ASP.Net خود را در ۳ حالت مختلف مشاهده نمایید :
Design : در این حالت صفحه در نمای طراحی به شما نمایش داده می شود و می توانید اجزا و کنترل های صفحه را مشاهده نمایید .
Source : در حالت Source کد HTML صفحه نمایش داده می شود و می توانید مستقیما این کدها را مشاهده و ویرایش نمایید .
Split : در حالت Split ، صفحه به دو بخش تقسیم شده که در قسمت بالا نمای طراحی و در قسمت پایین نمای کد صفحه به صورت همزمان نمایش داده می شود .
منوی ToolBox : در این منو انواع کنترل های ASP.Net و المنت های HTML بر حسب کارکرد ، در دسته های مختلفی تقسیم تقسیم بندی شده اند و شما می توانید هر کنترل مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی صفحه قرار دهید .
پنجره Server Explorer : این پنجره Data Connections و پایگاه داده های موجود بر روی سرور کامپیوتر شما را نمایش می دهد . از این پنجره می توانید به بانک های اطلاعاتی SQL Server دسترسی داشته و آنها را ایجاد یا ویرایش نمایید .