بعد از این که درباره RSS دانش کافی را بدست آوردیم نوبت به آن می رسد که آن را منتشر کنیم.داشتن و آماده کردن فایل RSS ، به تنهایی کافی نیست . برای استفاده ، باید آن را منتشر کرده و در اختیار دیگران قرار دهید .

برای منتشر کردن فید RSS خود بر روی وب جهانی ، مراحل زیر را انجام دهید :

فایل RSS خود را نوشته و آن را نامگذاری کرده و با پسوند xml ذخیره نمایید .
فایل RSS خود را برای اطمینان از درست بودن ساختار و کد ، در یک اعتبار سنج RSS ، اعتبار سنجی نمایید . برای مثال می توانید از سایت زیر استفاده نمایید :

http://www.feedvalidator.org/

پس از اعتبار سنجی فایل ، آن را بر روی سایت خود در مکان مورد نظرتان ، آپلود نمایید .
عکس های کوچکی برای نمایش آیکون RSS ، بر روی سایت خودتان کپی نمایید . برای مثال : آموزش RSS یا آموزش RSS .
آیکون مورد نظر خود برای RSS را در جایی که می خواهید ، افراد از آن استفاده نمایند ، بر روی سایت خود قرار دهید . برای مثال در صفحه اصلی .
اما توجه داشته باشید ، URL یا آدرسی که نماد RSS به آن اشاره می کند ، آدرس صفحه اصلی سایت شما نیست ، بلکه آدرس فایل XML متعلق به RSS است . برای مثال می تواند به صورت زیر باشد :

<“a href=”http://www.regiran.ir/rss/MyRss.xml>
<“img src=”http://www.regiran.ir/rss/rss.gif” width=”36″ height=”14>
</a>.

سپس مس توانید فید RSS خود را در برخی از خبر خوان ها و فید خوان ها ، ثبت نمایید . برای مثال ، می توانید از ۲ نمونه زیر استفاده نمایید :

Syndic8: Register here
یا
Newsisfree: Register here

همچنین خبرنامه خود را در موتور های جستجو اصلی مثل گوگل و یاهو نیز ثبت نمایید . آدرس های لازم برای ثبت در موتور های جستجو عبارتند از :

Google
Bing
Yahoo

هر روز فید خود را آپدیت نمایید . اکنون شما فید خود را در چند نرم افزار و موتورهای جستجوی اصلی ثبت کرده اید . با به روز رسانی مرتب آن ، باعث افزایش کارایی فید شوید .