در HTML 5 ، ویژگی ها و قابلیت های فراوان جدیدی قرار داده شد است که کار را برای طراحان وب بسیار ساده می کند . تا پیش از این طراحان وب برای انجام این امور نیازمند استفاده از plugin ها و نرم افزارهای جانبی مختلفی بودند .
در لیست زیر برخی از این ویژگی های جدید را به صورت مختصر معرفی کرده ایم . سپس در هر بخش جدا به آموزش نحوه کارکرد و استفاده از آنها پرداخته ایم :

اضافه شدن تگ < canvas > ، برای طراحی اشیا و اشکال به صورت ۲ بعدی .
اصافه شدن تگ < video > و < audio > برای اجرای فایل های صوتی و تصویری بدون نیاز به یک نرم افزار جانبی مثل Flash Player .
کنترل های جدید فرم مثل calendar , email , date و time اضافه شده اند ، که طراحی و برنامه نویسی فرم ها را بسیار ساده می کند .
امکان ذخیره اطلاعات بر روی مرورگر کاربر – این قابیلت تقریبا کار کوکی ها cookie را در صفحات HTML انجام می دهند . در HTML 5 ، ویژگی ها و قابلیت های فراوان جدیدی قرار داده شد است که کار را برای طراحان وب بسیار ساده می کند . تا پیش از این طراحان وب برای انجام این امور نیازمند استفاده از plugin ها و نرم افزارهای جانبی مختلفی بودند .
در لیست زیر برخی از این ویژگی های جدید را به صورت مختصر معرفی کرده ایم . سپس در هر بخش جدا به آموزش نحوه کارکرد و استفاده از آنها پرداخته ایم :

.  اضافه شدن تگ < canvas > ، برای طراحی اشیا و اشکال به صورت ۲ بعدی .
. اصافه شدن تگ < video > و < audio > برای اجرای فایل های صوتی و تصویری بدون نیاز به یک نرم افزار جانبی مثل Flash Player .
.کنترل های جدید فرم مثل calendar , email , date و time اضافه شده اند ، که طراحی و برنامه نویسی فرم ها را بسیار ساده می کند .
.امکان ذخیره اطلاعات بر روی مرورگر کاربر – این قابیلت تقریبا کار کوکی ها cookie را در صفحات HTML انجام می دهند .