معرفی کامپوننت PayPerDownloadیکی از اهداف بسیاری از وب مستر ها، ایجاد سایتی برای فروش فایل و یا مقالات می باشد که با وجود کامپوننت های قدرتمندی همچون VirtueMart شاید کمتر کسی به دنبال کامپوننت دیگری رود؛ اما VirtueMart برای اهداف بزرگتر و فروشگاه هایی با قابلیت بالا طراحی شده است و ممکن است برای سایت هایی که تنها قصدشان فروش اسکریپت و فایل است مناسب نباشد.

کامپوننت Payperdownload دقیقاً برای رفع همین نیاز طراحی شده است و این امکان را به وب مستر می دهد که برای فایل های خود لایسنس یا مجوز تعیین کند (در واقع همان قیمت فایل) و کاربران پس از خرید و پرداخت نهایی فایل را دانلود کند.

این کامپوننت با پلاگین های خاص خود به کامپوننت های زیر وصل می شود و دانلود فایل از این کامپوننت ها را با مجوز امکان پذیر می کند:

  1.     Content
  2.     K2
  3.     Kunena
  4.     Phocadownload
  5.     JDowonlad
  6.     Remository
  7.     Menu Item
  8.     Docman (این مورد تجاریست)

مزایا:
۱-    فروش راحت فایل ها
۲-    اتصال به Peypal برای پرداخت
۳-    گسترش ساده کامپوننت و اتصال به بانک های محلی
۴-    سازگاری با Joomfish
۵-    حجم پایین
۶- این کامپوننت با جوملا ۱٫۷ سازگار شده است.

معایب :
۱-    امنیت پایین
۲-    ریدایرکت کردن فایل به صفحه ای دیگر(باعث عدم لود سریع خواهد شد)

نکته: در صورتی که فایل های شما با ارزش است و قصد فروش این فایل ها را دارید تا حد امکان از این کامپوننت استفاده نکنید. فایل های با ارزش توسط نالرها(nuller) به سرقت خواهد رفت. برای اینکار شما می توانید فایل خود را از سروری دیگر بارگذاری کنید یا با نوشتن فایل های .htaccsess در پوشه دسترسی به این فایل ها را محدود کنید. تا حد امکان از لینک های خارجی استفادکنید.