مزیت های وردپرس
"بزرگ" کتمان حقیقته

جامعه مصرف کننده های وردپرس خیلی بزرگه. حالا این مسئله چه اهمیتی داره؟ اگه بخواهید وب سایتتونو روی هر پلتفرمی بسازید، اول باید ببینید چند نفر آدم با اطلاعات و دو آتیشه پشتش هستن؛ اینهان که برای یه پلتفرم منبع باز کدنویسی میکنن. طراح ها، مدیران صنایع، کاربرهای تازه کار و … رو هم حساب کنید. وردپرس چند سال پیاپی داره محبوبترین پلتفرم جهان میشه، طوری که برای ساخت بیش از ۲۳/۳ درصد از وب سایتها و حتی بهترین سایتهای جهان با وردپرس ساخته شدند. پس خیالتون راحت که اگه مشکلی پیش بیاد یکی هست که بتونه حلش کنه، فقط کافیه مشکلتونو گوگل کنید. پس دیگه این سوال که وردپرس قراره به کارش ادامه بده یا ما رو از اواسط کار رها میکنه هم دیگه خود به خود باطل میشه.
هزار تا چشم بهتر از دوتا چشمه

کسایی که هنوز قدرت یه نرم افزار منبع باز رو درک نکردند، بدونن وردپرس با همچین قدرتی متولد شد و با پیشرفتی که در طول این ۱۲ سال داشته با هزاران توسعه دهنده باهوش از سراسر جهان رشد پیدا کرده (که بطور رایگان وقتشونو برای این کار گذاشتند). وردپرس بیشترِ موفقیتشو مدیون همینه. اما چرا اینو گفتم. چون این، یعنی اینکه تجربه و دانش هزاران توسعه دهنده و متخصص امنیت وب با هم این پلتفرم رو ساختند و این به وب سایت شما قدرت می­بخشه. ترکیب تلاش یه جامعه به این بزرگی، غیره ممکنه نتونه یه تیم منحصر به فرد و خاص بسازه. اگه باگ یا مشکل امنیتی هم باشه، میتونید با خیال راحت استراحتتونو بکنید، چون زودتر از اکثر نرم افزارها رفع میشه.
ضد کهنگی

انتخاب پلتفرمی به محبوبیت وردپرس، تصمیمیه که هیچ وقت کهنه نمیشه. سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند، اما اکثرشون میان و بعد از یه مدت هم، بخاطر نبود کاربر یا افرادی که براشون افزونه های به درد بخور تولید کنه، محو میشن. موقع انتخاب CMS یا سیستم مدیریت محتوا، حتما باید به این مسئله دقت کنید و پلتفرمی انتخاب کنید که حداقل ۵-۱۰ سالی بمونه تا مجبور نباشید در آینده نزدیک دوباره یه سایت دیگه توسعه بدید. به جز موجود بودنِ خودِ پلتفرم، باید وجود توسعه دهنده رو هم در نظر بگیرید. در آینده اگه بخواهید توسعه دهنده وب سایتتونو تغییر بدید، آیا میتونید راحت یه نفر دیگه رو پیدا کنید؟ این مشکل در مورد وردپرس، با توجه به محبوبیت گسترده اش، وجود نداره.