همانطور که مشاهده کردید در یک فرم همواره چندین کنترل ورودی اطلاعات وجود دارد . هنگامی که فرم submit می شود ، مرورگر به صورت اتوماتیک تمامی مقادیر کنترل های ورودی به همراه نام آن کنترل ها  ( خاصیت name هر کنترل ) را خوانده و به آدرس صفحه اضافه می کند ( این کار در متد POST به صورت مخفی انجام میشود ) . سپس مرورگر صفحه را به همراه جفت نام کنترل ها و مقادیرشان به صفحه مقصد ، ارسال می کند .

در طی انجام این عملیات ، مرورگر ابتدا آدرس صفحه مقصد را قرار داده و سپس یک علامت ? می گذارد . پس از علامت ? ، به ترتیب نام کنترل های ورودی اطلاعات و مقادیرشان را اضافه می کند . هر کدام از جفت نام کنترل ها و مقادیرشان را با یک علامت & از هم جدا می شوند .

توجه داشته باشید که عملیات خواندن نام کنترل های ورودی اطلاعات و مقادیرشان و در نهایت ارسال آنها به صفحه مقصد به صورت اتوماتیک توسط مرورگر انجام شده و نیازی نیست ، شما کد خاصی را بنویسید .
در مثال زیر به تشریح کلیه مطالب گفته شده در طی یک مثال واقعی می پردازیم .

مثال عملی در طراحی یک فرم HTML و سپس ارسال آن به مقصد :

مثال : در مثال زیر یک فرم طراحی کرده ایم که از کاربر نام و سن وی را سوال می کند . سپس در صورت کلیک شدن دکمه فرمان  Submit ، فرم به همراه مقادیر وارد شده در کنترل های متن ، به صفحه receive.php ارسال می شوند و آن مقادیر در صفحه جدید مجدد به کاربر نمایش داده می شود .
نکته مهم : توجه داشته باشید که اطلاعات با استفاده از متد get ارسال شده است . بنابراین به نوار آدرس مرورگر دقت نمایید .
برای مشاهده خروجی مثال و سپس ارسال مقادیر به صفحه مقصد ، بر روی لینک تعیین شده در خروجی مثال کلیک نمایید :

< html >
< head >
</head>
<body>
<form action=”recevie.php” method=”get”>
Name:
<input type=”text” name=”fname” />
Age:
<input type=”text” name=”age” />
<input type=”submit” />
</form>
</body>
</html>

 

پس از ارسال صفحه و اطلاعات به صفحه receive.php ، این اطلاعات توسط این صفحه دریافت شده و به کاربر نمایش داده می شود . کد این صفحه نیز به صورت زیر است :
در قسمت های بعدی آموزش PHP ، به توضیح کامل روش دریافت اطلاعات ارسالی فرم ها می پردازیم .

<html
<body>
Hello < ? php echo $_GET [ ” fname ” ] ; ? > ! < br / >
You are < ? php echo $_GET [ ” age ” ] ; ? > years old.
</body>
</html>