:: طراحی وب سایت به ‌روش وب ۲
سادگی، عنصر اصلی
شاید کلیدی‌ترین تغییری که در طراحی وب‌سایت‌های جدید مشاهده می‌شود، عنصر سادگی باشد. سادگی وب‌سایت همزمان با این‌که کار طراحان وب‌سایت را سریع‌تر می‌کند، باعث می‌شود بتوان به‌طور مستقیم به هدف سایت پرداخت و کاربران را با تعداد کمی عنصر اطلاعاتی راهنمایی کرد. امروزه به‌طور کامل مشخص است که یک کاربر چه چیزی از وب‌سایت ما می‌خواهد. برای رسیدن به سادگی در طراحی، کافیست مولفه‌های اضافه را بدون قربانی کردن تاثیر وب‌سایت حذف کرد. توجه داشته باشید که سادگی به این معنا نیست که پیچیدگی‌های طراحی، زیبایی‌های هنری و یا غنای فرهنگی یک وب‌سایت را حذف کنیم، می‌توانیم هر چند پیکسل که لازم است انتخاب کنیم؛ اما نه بیشتر از حد لازم.

طرح‌بندی وسط‌چین
طرح‌بندی وب‌سایت‌های امروزه نیز بیشتر عرضی ثابت دارند و در وسط نمایشگر قرار می‌گیرند. وب‌سایت‌هایی که طرح‌بندی قدیمی‌تری دارند، یا تمام صفحه‌اند، یا به چپ یا راست صفحه تنظیم شده‌اند. اما چرا وسط بودن بهتر است؟ برمی‌گردد به همان بحث سادگی، صداقت و اتکای وب ۲ که طرح‌های وسط‌چین این صفت‌ها را بهتر منتقل می‌کند.

ستون‌های کمتر، نتیجه بهتر
در گذشته، وب‌سایت‌های ۳ ستونه رسم بود و ۴ ستونه نیز کمتر متدوال نبود. امروزه وب‌سایت‌های ۲ ستونه متدوال است و ۳ ستونه دیگر نهایت آن به‌حساب می‌آید.

محیط بالای صفحه را از بقیه وب‌سایت جدا کنید
این موضوع، مبحث جدیدی نیست اما عجیب است که در وب‌سایت‌های نسل دوم بسیار بیشتر استفاده می‌شود و حتی تفاوت رنگ‌ها به‌چشم می‌زند.

منوی ساده
‌درست زیر نوار بالای صفحه، نوار منوی خود را قرار دهید. گزینه‌ها باید بزرگ و قابل تشخیص باشند. گزینه‌ها هوشمندانه را انتخاب کنید چرا که این منوی ساده قرار است در تمام صفحه‌ها نشان داده شود، بنابراین یافتن و انتخاب هر گزینه برای کاربر باید میسر باشد.

از لوگویتان خجالت نکشید
لوگویتان می‌گوید که شما که هستید. بنابراین استفاده از یک لوگوی درشت با رنگ مناسب و جذاب می‌تواند تاثیر زیادی در صداقت گفته‌های شما روی وب‌سایت داشته باشد. ضمن این‌که نمایانگر نشان تجاری شما نیز هست.

درشت بنویسید
بسیاری از وب‌سایت‌های نسل دوم از متن درشت‌‌تر استفاده می‌کنند، وقتی صحبت از حذف عناصر غیرضروری کردیم، در این‌صورت می‌توانیم فضا را برای عناصر مهم‌تر باز کنیم. عناصر مهم‌تر می‌توانند درشت نوشته شوند، چون مهم‌ترند. و اگر هنوز عناصر غیرضروری در صفحه وجود دارند، آن‌ها را کوچک می‌کنیم. عناصر درشت‌تر توجه بیشتری به‌خود جلب می‌کنند و این همان چیزی است که ما انتظار داریم.

رنگ‌های روشن و گرم چشم‌ها را بخود می‌کشاند
وقتی وب‌سایت شما ساده باشد و عناصر کمی روی صفحه داشته باشید، در این صورت می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها مناطق مختلف را از هم جدا کنید و توجه مخاطب را به بخشی که صلاح می‌دانید بیشتر کنید