شورت کد یا کد کوتاه وردپرس و به لاتین shortcode چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که اصلا شورت کد در وردپرس چه معنی میده و برای چی استفاده میشه؟ خب امروز توی اکسپرس میخوام این عبارت رو کامل براتون توضیح بدم.

شورت کد از نسخه ۲٫۵ به بعد در وردپرس اضافه شد و برای کارهای مختلف میشه ازش استفاده کرد . یه معنای کامل و طی یک جمله بخوام خدمتتون توضیح بدم شورت کد به شما امکان نوشتن کد های قالب و افزونه ها رو در نوشته ها و برگه های سایت وردپرسی میده.

به عنوان مثال اگر بخواید یک فرم تماس با ما رو توی سایتتون قرار بدید چقدر کد نویسی نیاز داره؟ مسلما هیچکسی دوست نداره بشینه ده تا خط کد نویسی کنه برای یک فرم تماس با ما ، اما با افزونه هایی از جمله contact form 7 میتونید با یک کد چند حرفی فرم تماس با ما بسازید. یا یک ویدیو رو با کد زیر توی سایتتون نمایش بدید.

  1. [video]

به همین راحتی ?

یا همونطور که قبلا خدمتتون آموزش دادم میتونید به راحتی mp3 player توی سایت وردپرسی خودتون قرار بدید.

این کد های وردپرس شامل یک سری خصوصیات هم هستند مثلا میتونید به کد ویدیو منبع ویدیوی نمایشی رو تعریف کنید.

  1. [video mp4=“link”]

یا width پلیر رو مشخص کنید.

  1. [video mp4=“link” width=“400px”]

مثلا برای استفاده از افزونه تماس با ما وردپرس که قبلا توسط خانم مهسا فاطمی بصورت کامل توضیح داده شد باید شورت کد فرم را داخل سایتتون قرار بدید تا فرم تماس با ما نمایش داده بشه.

این نکته رو هم خدمتتون عرض کنم که هر قالب یا افزونه برای خودش بصورت اختصاصی شورت کد خاص خودش رو داره و بی نهایت شورت کد در دنیای عجیب وردپرس موجود هست.