همان طور که قبل بررسی شد، محتوای تکراری از:

ارسال مطالب مشابه در صفحات و یا وب سایت‌های مختلف
وجود دو یا چند دامنه برای یک سایت
و همچنین از برنامه نویسی توسعه نیافته با قوانین سئو

ایجاد می‌گردد.

مورد اول: برخی از مدیران سایت‌ها برای گسترش وب سایت خود محتوا، مقالات و سایر اطلاعات را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهند. به عبارت دیگر از استراتژی‌های نادرست لینک ببلدینگ جهت افزایش back link استفاده می‌نمایند. بنابراین در این مورد ریشه اصلی مشکل کسانی هستند که با استفاده از تکنیک‌هایی که با نام کلاه سیاه سئو شناخته می‌شود، سعی در گسترش سایت دارند.

مورد دوم توسط شرکت‌های که تمایل دارند چند دامنه داشته باشند به وجود می‌آید. به عنوان مثال example.com و example.co.uk دو دامین می‌باشند که هر دو آن‌ها یک محتوا را نمایش می‌دهد اما به دلیل عدم استفاده از ۳۰۱ Redirect مشکل محتوای تکراری ایجاد می‌شود. بنابراین در این مورد نیز صاحبان وب سایت‌های و شرکت‌ها طراحی سایت عامل اصلی ایجاد محتوای تکراری هستند، کسانی که نمی‌دانند چگونه از ۳۰۱ جهت ست کردن دامین اصلی و فرعی استفاده نمایند.

مورد سوم خیلی جالب و فنی است، و ریشه اصلی آن HTTP protocol می‌باشد زیرا نمی‌تواند یک روش استاندارد برای شناخت بهترین URL یک صفحه را معرفی نماید. یعنی اینکه به یک صفحه با آدرس‌های متفاوت دسترسی داشته باشیم و در عین حال هیچ اطلاعاتی در رابطه با URL مرجع وجود ندارد.

به عنوان مثال:

http://example.com

http://www.Example.com

http://www.example.com

http://www.example.com/

http://www.example.com/index.html

http://www.example.com/index.htm

http://www.example.com/index.html?somevar=

تمام URL های بالا می‌توانند به یک صفحه هدایت شوند، اما HTTP protocol می‌بایست یکی را به عنوان بهترین آدرس انتخاب و بقیه آدرس‌ها را به همان صفحه هدایت نمایید به عبارت دیگر http://www.example.com و http://www.example.com/index.html هم می‌تواند طوری پیاده سازی شوند که به یک صفحه هدایت شوند و یا دو صفحه کاملاً مجزا داشته باشند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که فناوری‌ها و زبان‌های متفاوتی (Asp.Net, PHP) برای پیاده سازی وب سایت‌های داینامیک وجود دارد و توجه به اینکه که تکنولوژی‌های متفاوت ویژگی‌های متفاوتی را ساپورت می‌نمایند وضعیت را کاملا پیچیده می‌سازد.

همه مشکلات بالا برای کسانی که نمی‌دانند موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و چگونه از متدهای استاندارد برای پیاده سازی سایت استفاده نمایند، پیش می‌آید.