رفع مشکل بالا نیامدن وردپرس پس از نصب پوسته یا افزونه جدید یا تغییر در پوسته فعلی

ارسال شده توسط:مرکز آموزش وب ثمین دروردپرس ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ۴ نظر ۱,۸۳۵ بازدید

نکته‌ی اول: همیشه یک بکاپ به‌روز از فایل‌ها و دیتابیس سایت‌تان داشته باشید که در صورت بروز مشکل بتوانید با جای‌گزینی آخرین نسخه‌ی سالم سایت به سریع‌ترین شکل سایت‌تان را دوباره راه‌اندازی کنید.

گاهی پس از نصب پوسته‌ی جدید در وردپرس به علت مشکل در پوسته یا پیش آمدن اشکال در نصب پوسته وردپرس بالا نمی‌آید. هم‌چنین گاهی کدهایی در فایل‌های مربوط به پوسته‌ی خود اضافه می‌کنید یا در پوسته تغییراتی می‌دهید که باعث می‌شود وردپرس بالا نیاید. ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل حذف قالب/پوسته‌ی مشکل‌دار است. نحوه‌ی انجام کار را در زیر توضیح داده شده است. برای مشکل پیش آمده پس از نصب یا دست‌کاری افزونه نیز ساده‌ترین راه‌حل همان حذف افزونه است که در پایان همین مطلب توضیح داده شده است.

به کنترل پنل هاست خود لاگین کنید و از طریق File Manager به مسیر زیر بروید:

هاست لینوکس: File Manager>public_html>wp-content>themes

هاست ویندوز:  File Manager> yourdomain.com>wwwroot>wp-content>themes (منظور از yourdomain.com پوشه‌ی هم‌نام سایت شما در File Manager است.)

اگر وردپرس را به جای دامنه‌ی اصلی در یک ساب‌دومین نصب کرده‌اید هم مسیر مشابه است:

هاست لینوکس: File Manager>public_html>subdomain>wp-content>themes (به جای subdomin به دنبال پوشه‌ی هم‌نام ساب‌دومین خود باشید.)

هاست ویندوز: File Manager>sub.yourdomain.com>wwwroot>wp-content>themes  (به جای sub.yourdomain.con باید به دنبال پوشه‌ی هم‌نام ساب‌دومین خود باشید.)

اگر نام پوسته‌ای را که موجب مشکل شده می‌دانید:

در پوشه‌ی themes پوشه‌ی مربوط به پوسته‌ی مشکل‌دار را که همنام خود پوسته است حذف کنید. بعد در مرورگرتان صفحه‌ی لاگین به ادمین وردپرس را باز کنید:

http://www.yourdomain.com/wp-login.php (واضح است که به جای www.yourdomain.com باید نام دامنه‌ی خود یا ساب‌دومینی را که وردپرس در آن نصب شده بنویسید.)

اگر این صفحه بدون مشکل بالا آمد لاگین کنید و یک پوسته‌‌ی دیگر را فعال کنید.

اگر نام پوسته‌ای را که موجب مشکل شده نمی‌دانید یا مشکل به روش بالا حل نشد:

در پوشه‌ی themes پوسته‌ها را باید تک تک تست کنید. ساده‌ترین راه این کار این است که نام پوشه‌ی themes را تغییر دهید، مثلاً بگذارید old-themes. حالا یک پوشه‌ی دیگر به نام themes در داخل wp-content و کنار پوشه‌ی themes قدیمی بسازید. اگر از پوسته‌های قبلی‌تان یکی یا چند تا را مطمئنید که سالمند آن‌ها را از پوشه‌ی old-themes انتقال دهید به پوشه‌ی themes جدید. در مرورگرتان صفحه‌ی لاگین به ادمین وردپرس را باز کنید:

http://www.yourdomain.com/wp-login.php

اگر این صفحه بدون مشکل بالا آمد لاگین کنید و یک پوسته‌‌ی دیگر را فعال کنید.

اگر هیچ نظری در مورد سالم بودن هیچ کدام از پوسته‌ها ندارید یا مشکل رفع نشد می‌توانید از پوسته‌های پیش‌فرض استفاده کنید. یک وردپرس دانلود کنید و پوسته‌های موجود در مسیر wp-content/themes آن را در هاست‌تان آپلود کنید و داخل پوشه‌ی themes جدید وردپرس خودتان قرار دهید. برای سرعت کار دو تا از پوسته‌های پیش‌فرض را می‌توانید از این‌جا هم دانلود کنید. حالا به صفحه‌ی لاگین وردپرس بروید و یکی از پوسته‌های پیش‌فرض را فعال کنید. اگر به این روش هم مشکل حل نشد باید سایت‌تان را از روی آخرین بکاپ سالم بازگردانی کنید.

بعد از این‌که وردپرس‌تان بالا آمد می‌توانید پوسته‌های دیگرتان را تست کنید. کافی است آن‌ها را یکی یکی از پوشه‌ی old-themes به پوشه‌ی themes منتقل کنید و اگر وردپرس‌تان دچار مشکلی نشد از ادمین وردپرس فعال‌شان کنید و نتیجه را ببینید. اگر پوسته‌ای باعث مشکل شد از پوشه‌ی themes حذفش کنید. به این ترتیب می‌توانید همه‌ی پوسته‌های سالم را نگه دارید و پوسته یا پوسته‌های مشکل‌دار را حذف کنید.

مشکل در اثر نصب افزونه‌ی جدید یا ایراد پیدا کردن یک افزونه

اگر به خاطر نصب یک افزونه‌ی جدید یا دست‌کاری در یکی از افزونه‌هایتان وردپرس دچار مشکل شد و دیگر بالا نیامد راه‌حل سریع و ساده حذف افزونه‌ی مشکل‌دار است. در کنترل پنل هاست خود به مسیر زیر بروید:

هاست لینوکس: File Manager>public_html>wp-content>plugins

هاست ویندوز: File Manager> yourdomain.com>wwwroot>wp-content>plugins (منظور از yourdomain.com پوشه‌ی هم‌نام سایت شما در File Manager است.)

یا اگر وردپرس را به جای دامنه‌ی اصلی بر روی یک ساب‌دومین نصب کرده‌اید به مسیر مشابه مربوط به ساب‌دومین خود در File Manager بروید. در داخل پوشه‌ی plugins تعدادی پوشه هست که هر کدام برای یک افزونه و هم‌نام آن افزونه است. پوشه‌ی مربوط به افزونه‌ی مشکل‌زا را حذف کنید و در مرورگرتان صفحه‌ی لاگین وردپرس را باز کنید:

http://www.yourdomain.com/wp-login.php (به جای www.yourdomain.com باید نام دامنه‌ی خود یا ساب‌دومینی را که وردپرس در آن نصب شده بنویسید.) پس از لاگین به بخش افزونه‌های نصب شده بروید و اگر نامی از افزونه‌ی حذف شده می‌بینید آن را نیز حذف کنید.

اگر با این کار هم صفحه‌ی لاگین وردپرس بالا نیامد یا مشکل باقی بود یک نسخه‌ی سالم از افزونه را دانلود کنید یا از نسخه‌ی بکاپ سایت‌تان بگیرید و در پوشه‌ی plugins در هاست‌تان به جای نسخه‌ی قبلی قرار دهید. اگر باز هم مشکل حل نشد باید سایت را از روی نسخه‌ی بکاپ بازگردانی کنید.