زمانی که شما یک جدول در پایگاه داده MySQL  ایجاد می کند این جدول شامل قسمت های مختلفی می باشد که باید با هر کدام از آن ها آشنا باشید و کاربرد هریک را بدانید.و بدانیدکه هر کدام به چه منظور استفاده می شوند و چه معنایی دارند.در ادامه مطلب می توانید تمام این نکات را بخوانید

۱ . قسمت Column :

در قسمت اول از طراحی یک جدول در MySQL در برنامه wampserver ، توسط خاصیت Column نام مورد نظر خود برای فیلد را تعیین می کنیم . در تصویر بالا گفتیم که جدول ما ۳ فیلد یا ستون خواهد داشت . بنابراین ۳ کادر متن وجود دارد که به ترتیب به وسیله آنها نام فیلد های جدول را تعیین می کنیم .

۲ . قسمت Type :

در قسمت Type نوع داده ای فیلد مورد نظر را تعیین می کنیم . برای مثال نوع داده ای برای فیلد نام TEXT و یا نوع داده ای برای تاریخ DATE خواهد بود .
برای دریافت اطلاعات درباره انواع داده ها در MySQL ، به بخش انواع نوع های داده ای در MySQL بروید .

۳ . قسمت Lenght/Values :

در قسمت Lenght/Values ، می توانید حداکثر سایز و یا تعداد کاراکترهای یک فیلد متنی را تعیین نمایید . برای مثال فرض کنید که نوع داده ای یک فیلد را از نوع VARCHAR یا کاراکتر تعیین می کنیم . در این صورت چنانچه در این کادر ، عدد ۳۰ را وارد نماییم ، برنامه حداکثر ۳۰ کاراکتر را برای ذخیره در این فیلد قبول می کند . به عبارت دیگر به وسیله این خاصیت می توانیم ، حداکثر سایز یک متغیر را تعیین نماییم .

۴ . قسمت Default :

در قسمت Default ، می توانید یک مقدار متناسب با نوع داده ای فیلد را به عنوان مقدار پیش فرض برای آن تعیین نمایید . برای مثال فرض کنید برای فیلد جنسیت ، مقدار پیش فرض Male را تعیین می کنیم . در برنامه هر بار کاربر ، بر روی این فیلد کلیک نماید و یا یک رکورد جدید را ایجاد نماید ، در این فیلد مقدار پیش فرض Male قرار می گیرد . شما می توانید در صورت نیاز ، این مقدار پیش فرض را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید .

۵ . قسمت Null :

در قسمت Null ، شما یک گزینه دارید . چنانچه این گزینه را تیک بزنید ، کاربر می تواند این فیلد را بدون وارد نمودن مقدار و به صورت خالی رها نماید . در حالت پیش فرض این امکان وجود ندارد و کاربر حتما بایستی مقداری را در فیلد وارد نماید . معمولا این گزینه برای فیلدهای غیر ضروری فعال می شود .

۶ . قسمت AUTO_INCRESMENT :

در قسمت AUTO_INCRESMENT ، نیز یک گزینه دارید ، که برای د اده های عددی استفاده می شود . چنانچه این گزینه را علامت بزنید ، مقدار فیلد به ازای ایجاد هر رکورد جدید ، به صورت اتوماتیک یک واحد افزایش می یابد . این گزینه در حالت پیش فرض ، غیر فعال است .

۷ . قسمت COMMENT :

به وسیله قسمت COMMENT می توانید یک توضیح درباره فیلد و اطلاعاتی که می خواهید در آن ذخیره نمایید ، بنویسید . این قسمت هیچ کاربرد عملی ندارد و فقط برای استفاده طراحان ایجاد شده است .