در مقاله قبلی تنظیمات HTML Improvements را مورد بررسی قرار داده ام . این ابزار در گوگل وب مستر خلاصه ای از مشکلات موجود در کدهای HTML سایت شما را می‌دهد. این ابزار اطلاعات دقیقی در مورد تگ‌های عنوان تکراری، تگ‌های توضیح طولانی و کوتاه، برچسب‌های و غیره ارائه می‌کند. استفاده از این ابزار به شما در شناسایی و رفع مطالب تکراری، مشکلات سئو سایت و غیره برای دستیابی به رتبه بهتر در موتورهای جستجو یاری می‌رساند. اما در این مقاله آموزشی به سراغ جریمه دستی یا Manual Actions میروم . شاید این سوال برای شما پیش بیاید که جریمه دستی چیست ،آیا گوگل سایتها را جریمه می کند ؟ پاسخ به این سوال بله می باشد . گوگل از زمان ارائه گوگل پاندا سایتهایی که حق کپی رایت و یکسری موارد فنی دیگر را رعایت نکنند جریمه می کند . تا به حال شده یک مقاله یا عنوانی را در گوگل جستجو می کنید در ۱۰ سایت نمایش داده شده در نتایج گوگل ۷ تا از آنها هیچ محتوای مرتبطی با مطلب شما ندارند و این سایتها اسپمر می باشند و باعث می شود کاربران وقت بیشتری صرف پیدا کردن مطلب خود کنند .

این سوال بارها پرسیده شده است که سایت من با وجود بروز رسانی هر روز رنک آن افت می کند وقتی سایت فرد مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد مشاهده می کنم که تمام محتوای وب سایت کپی برداری از سایتهای دیگر می باشد . باید این مهم را بدانید که ربات گوگل بسیار هوشمند می باشد و مطلب شما را با دیتا بیس خود مقایسه می کند و اگر مشاهده کند محتوای شما تکراری می باشد سایت شما را به عنوان یک اسپمر نامگذاری کرده و در بخش Manual Actions یک پیغام هشدار همانند تصویر زیر به شما نمایش میدهد .  مواردی که باعث می شود این پیغام نمایش داده شود شامل محتوای بی کیفیت و کم ارزش ، اسپم توسط کاربران ، کلمات کلیدی نامعتبر که هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت ندارد ، بک لینکهای غیر طبیعی می باشد .
راه حل چیست ؟ به محض مشاهده پیغام بررسی کنید که به چه دلیلی این پیغام ظاهر شده است سپس هر چه سریعتر با توجه به توضیحات بالا مشکل را برطرف کنید . مثلا فلان صفحه از وب سایت شما دارای کلمات کلیدی نامعتبر می باشد با مشاهده پیغام کلمات کلیدی را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید .

بهبود سئو وب سایت   آموزش استفاده از Manual Actions وبمستر