زمانی که شما یک پایگاه داده ایجاد کردید کار تمام نمیشود وحال برای استفاده از این پایگاه باید جداولی را ایجاد کنید که هر کدام از این جداول به معنی یک رکورد در جدول است و اطلاعاتی که در این جداول ذخیره می کنید

پس از اینکه یک پایگاه داده را همانطور که در درس قبل نشان دادیم ، ایجاد نمودید ، باید جدول یا جدول های مورد نظر خود را در آن ایجاد نمایید تا بتوانید اطلاعات خود را در آن ذخیره نمایید .
در نظر داشته باشید که محدودیت خاصی برای تعداد جدول هایی که می خواهید در یک پایگاه دداده ایجاد نمایید ، وجود ندارد .
برای ایجاد یک جدول جدید در پایگاه داده MySQL ، بر روی نام پایگاه داده مورد نظر در لیست پایگاه داده های موجود در کامپیوتر خود کلیک نمایید . با این کلیک وارد یک صفحه جدید به نام Structure می شوید نام مورد نظر خود برای جدول را که بایستی منحصر به فرد و غیر تکراری باشد ، باید در کادر متن وارد نمایید . سپس تعداد فیلدها ( Fileds ) که نیاز دارید جدول داشته باشد را در کادر Number of Columns وارد می نمایید . برای مثال اگر می خواهید جدول شما سه ستون یا فیلد داشته باشد ، عدد ۳ را وارد نمایید . پس از وارد نمودن نام و تعداد ستون ، بر روی گزینه Go کلیک کنید . با انجام این کار برنامه یک پنجره جدید برای ویرایش و تعیین نوع داده ای فیلدهای جدول ، به شما نمایش می دهد :