در این مقاله با هم می آموزیم که چگونه در کنترل پنل DirecrAdmin یک MX Record را ایجاد کنیم اما ابتدا باید دانیم MX Record چیست و چه وظیه ای دارد؟؟!!

اصلی ترین وظیفه MX Record نشان دادن آدرس میزبانی ایمیل هر دامنه می باشد، بدین طریق که دیگر سرورها جهت یافتن آدرس سرور ایمیل و ارسال ایمیل به آن دامنه از این اطلاعات استفاده می نمایند. در واقع، وقتی ایمیلی به یک آدرس در دامنه ای ارسال می شود، مثلا برای admin@parsdata.info، توسط MX Record های موجود در این دامنه ، به آدرس صحیح انتقال داده می شود.
MX Recordها، از ۳ بخش اطلاعاتی شامل نام دامنه، ارجحیت و در آخر آدرس سرورهای ایمیل مربوط به آن دامنه تشکیل می شوند. باید در نظر داشت که ارجحیت مشخص می نماید که در سعی اول ارسال، ایمیل می بایست به کدام سرور مقصد فرستاده شود. ارجحیت های بعدی نیز در صورت عدم دسترسی به سرور اول بررسی خواهند شد.

۱-با استفاده از مسیر ذیل به بخش ادمین کنترل پنل میزبانی وارد شوید:

http://yourdomain.com:2222

۲-جهت ورود به قسمت MX Records، گزینه Mx Records را انتخاب نمایید.

۳-جهت اضافه نمودن یک MX Records، نام آن را در این قسمت وارد نمایید.

۴-در قست Value، ارجحیت این سرویس دهنده را با یک عدد مشخص نمائید.

۵-جهت تائید تنظیمات و اضافه نمودن رکورد، گزینه Add را انتخاب نمایید.

۶-در این قسمت MX Records اضافه شده، قابل مشاهده خواهد بود.

۷-در صورتی که میزبانی ایمیل شما بر روی سرور دیگری غیر از سرویس پیش فرض قرار دارد، پس از تعریف رکوردهای مربوط به آن سرور این گزینه را غیر فعال نمائید، ولی به صورت پیش فرض در سرور های پارس دیتا می بایست این گرینه فعال باشد.

۸-گزینه Save را جهت ذخیره تغییرات انتخاب نمایید.