برای این که یک وب سایت کامل هم از نظر امکانات و هم از نظر ظاهر داشته باشید باید بر طراحی وب سایت تسلط داشته باشید یا حداقل بدانید که از هر تگ و یا خاصیتی چه زمانی باید استفاده کنید.به عنوان مثال برای طراحی ظاهر وب سایت اصولا از برنامه نویسی CSS استفاه می شود که آخرین نسخه آن CSS3 است  که امکاناتی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید خیلی راحتر و سریعتر به هدف خود برسید.به عنوان مثال در طراحی ظاهر نوشته ها باید نکاتی را بدانید که یکی از آن ها در این مطلب برای شما تشریح می کنیم:

خاصیت text-shadow :

از خاصیت text-shadow در CSS 3 ، برای سایه دار کردن متن و نوشته در صفحات وب استفاده می شود .
به وسیله این خاصیت و به راحتی فقط با نوشتن یک کد ساده می توانید ، افکت تصویری بسیار زیبایی سایه را ، به متون خود اضافه نمایید . کاری که پیش از به هیچ عنوان در طراحی صفحات وب ممکن نبود .
شکل کلی استفاده از این خاصیت به صورت زیر است :

; Syntax: text-shadow : h-shadow v-shadow blur color

 ; text-shadow : 10px 10px 5px blue :مثال

خاصیت text-shadow به ما امکان تعیین دقیق مشخصات سایه را با پارامترهای خود می دهد . در جدول زیر به تعریف و نحوه استفاده از پارامترهای این خاصیت می پردازیم :

توضیح هر یک از موارد syntax :

 h-shadow:
این پارامتر میزان فاصله سایه از لبه بالایی متن را بر حسب مقداری مثل px یا pt تعیین می کند . هر چه این مقدار بیشتر باشد ، فاصله محل قرار گیری سایه از لبه بالایی متن ( به سمت پایین ) بیشتر می شود .
تعیین این پارامتر اجباری است .
نکته : امکان مقدار دهی منفی برای این خاصیت نیز وجود دارد . چنانچه مقدار این خاصیت منفی در نظر گرفته شود ، سایه بالاتر از لبه بالایی متن قرار می گیرد .

h-shadow:
این پارامتر میزان فاصله سایه از لبه سمت چپ متن را بر حسب مقداری مثل px یا pt تعیین می کند . هر چه این مقدار بیشتر باشد ، فاصله محل قرار گیری سایه از لبه سمت چپ متن ( به سمت چپ ) بیشتر می شود .
تعیین این پارامتر اجباری است .
نکته : امکان مقدار دهی منفی برای این خاصیت نیز وجود دارد . چنانچه مقدار این خاصیت منفی در نظر گرفته شود ، سایه در سمت چپ لبه چپ متن قرار می گیرد .

blur:
این پارامتر یک افکت تصویری به سایه داده و باعث می شود اطراف سایه ایجاد شده به صورت مه آلود و تیره در بیاید . مقدار این پارامتر بر حسب واحد px تعیین می شود مثل ۱۰px . هر چه مقدار آن بیشتر باشد ، میزان مه آلودگی اطراف سایه نیز بیشتر خواهد شد .
تعیین این پارامتر اختیاری است .
امکان مقدار دهی منفی برای این پارامتر وجود ندارد .

color:
این پارامتر رنگ سایه را تعیین می کند .
تعیین این پارامتر اختیاری است . ولی چنانچه رنگ خاصی تعیین نشود ، رنگ سایه مشکی خواهد بود .

پشتیانی در مرورگر های مختلف :

این خاصیت در تمام مرورگر های مطرح ، به جز اینترنت اکسپلورر IE پشتیبانی می شود . قرار است در نسخه ۱۰ IE ، نواقص پشتیانی از CSS 3 و HTML 5 بر طرف شود .