کاربران عزیز امروز میخوام درمورد  اشتباهاتی که ممکن در بهینه سازی  سیستم های مدیریت محتوا ممکن پیش بیاد صحبت کنم امیدوارم که مطلب امروز برایتان مفید واقع گردد.

اشتباهات رایج درباره سئو سیستم های مدیریت محتوا

اشتباهات رایج درباره سئو سیستم های مدیریت محتوا : شاید شما هم مثل من بارها و بارها از زبان طراحان وب سایت یا مشتریان جملاتی مانند : سئو وردپرس خوب است . جوملا برای سئو سایت بد است . سئو دروپال عالی است . سیستم های مدیریت محتوا سئو ضعیف یا قوی دارند . و …
باید بدانید که همه این تصورات اشتباه است ! اگر با دید منطقی به مساله نگام کنیم ، متوجه می شویم که موتورهای جستجو که سر دسته آن ها گوگل است ، از سایت ها چیزی بجز کدهای HTML درک نمی کند . حتی خود ما هم بدون کمک گرفتن از نرم افزارها و پلاگین هایی که روی مرورگر خود نصب می کنیم ، نمی توانیم تشخیص دهیم که سیستم مدیریت محتوای یک سایت چیست .
با این حال شما تصور کنید که یک موتور جستجو به خوبی متوجه نوع سیستم مدیریت محتوایی که برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید باشد . چه فرقی برای گوگل دارد که شما از چه سیستمی استفاده می کنید ؟ گوگل و سایر موتورهای جستجو تنها به این مساله اهمیت می دهند که یک وب سایت خوش ساخت بوده و محتوای مناسبی داشته باشد . پس همین ابتدای امر به سادگی می توانیم نتیجه بگیریم که سیستم مدیریت محتوا نمی تواند به طور خود به خودی سبب بالا رفتن سئو سایت یا ضربه خوردن به سئو سایت گردد .
در ادامه بررسی می کنیم که تصورات اشتباه عموم و حتی طراحان ، درباره ارتباط سیستم های مدیریت محتوا با سئو سایت از کجا نشات گرفته است .

اشتباهات رایج درباره سئو سیستم های مدیریت محتوا
چرا می گوند وردپرس SEO Friendly است ؟

اول از همه به این نکته توجه کنید که SEO Friendly بودن وردپرس به معنای نا مناسب بودن سایر سیستم های مدیریت محتوا برای سئو سایت نیست . در واقع پیش فرض ها و سادگی وردپرس و تنظیمات آن سبب شده که سیستم وردپرس برای سئو سایت مناسب باشد .
چرا برخی می گویند ASP.NET برای سئو سایت مناسب نیست ؟

این حرف کاملا اشتباه است . حقیقت امر آن است که وقتی سایتی با ASP.NET طراحی می شود ، بهبود یا لطمه زدن به سئو سایت کاملا به برنامه نویس آن سایت بستگی دارد . و کسانی که تصور می کنند ASP.NET برای سئو. سایت مناسب نیست ، درواقع تنظیمات و زیر ساخت های سئو را در سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود لحاظ نکرده اند .
نتیجه گیری :

همانطور که از ابتدای مطلب هم نتیجه گیری مشخص بود هیچ سیستم مدیریت محتوایی در بهبود سئو سایت یا تضعیف آن دخالت ندارد و حتی cms هایی که به صورت اختصاصی نوشته می شوند نیز با کیفیت سئو سایت رابطه ای ندارند . تفاوت cms ها در تنظیمات آن ها است . به عنوان مثال وردپرس تنظیمات واضح و ساده ای برای سئو سایت دارد که کار کردن با آن برای اکثر افراد ساده است . اما از لحاظ قدرتمندی در زمینه سئو سایت ، جوملا ، وردپرس ، دروپال و … همگی به یک اندازه قدرتمند عمل می نمایند .
نکه مهم آن است که در cms های اختصاصی ، SEO Friendly بودن کاملا به برنامه نویس بستگی دارد و در صورتی که برنامه نویس کوتاهی یا اشتباهی کند ، مستقیما روی سئو سایت اثر گذار خواهد بود .
بدانید که در خصوص سئو سایت باید بسیار انعطاف پذیر بود و هیچ چیز از یک قانون و چهارچوب خشک و رسمی پیروی نمی کند .

همچنین نقش مدیر سایت در بالا بردن سئو سایت بسیار مهم است . برای آنکه بخوبی با سئو سایت و روش های صحیح و غلط آن آشنا شوید پ

موفق باشید