تبدیل شدن به یک متخصص و یا منبع موثق برای نوع خاصی از محتوا می تونه یکی از بهترین راه های برای بهبود رتبه جستجوی شما باشه . موتور های جستجو سایت هایی با صفحات بیشتر در مورد یک موضوع خاص را با ارزش تر میدانند زیرا کاربران حاظر شانس بیشتری برای پیدا کردن انچه به دنبال ان هستند دارند . پس شما باید قبل ازفعالیت در زمینه استراتژی های سئو و ارائه گزارشات به مشاور بدانید که قرار دادن مطالب متفرقه در زمان های مختلف که به موضوع وب سایت شما ربط ندارد و فقط برای جذب ترافیک می باشد  شانس شما را در جستجو ها پایین نیاورد.

موتور های جستجو به دنبال محتوای خوشه ای در وب سایت ها هستند تا ارتباط ان ها را با پرس و جوی خاصی که انجام گرفته تعیین کنند . سایت هایی که در یک موضوع واحد بر محتوا هایی با کیفیت بالا تمرکز کرده اند به احتمال زیاد به رتبه های بالاتری دست خواهند یافت . برای سایت هایی که موضوعات مختلف را پوشش میدهند ، این مهم است که بر اساس تم ها ، موضوعات اصلی و یا شرایط سازماندهی شوند تا به افزایش رتبه انها کمک کند . سازماندهی عناصر مربوط به سایت شما در سیلو هایی از اطلاعات به موتور های جست و جو کمک میکند تا مطالب مرتبط را بهتر تشخیص دهند ، و این کار میتواند به راحتی در منو اصلی انجام گیرد . در این بازه باید توجه کنید منو های زیاد تضمین کننده پیروزی شما نمی شود و اشتباه در ساخت منو و سازماندهی مطالب می تواند یکی از بزرگترین ضربه ها را در یک سایت به مدیر سایت وارد کند.
یک استراتژی محبوب ( و اکثرا موفق ) دیگر ساختن کلید واژه و یا عبارت کلیدی برای مطالب است که سطح بالایی از تعهد را در سایت شما نشان میدهد . اگر شما میدانید که یک کلمه کلیدی خاص ترافیک زیادی را به سمت سایت شما می کشد پس شما باید تلاش خود در ساختن محتوای حول ان کلمه کلیدی متمرکز کنید . این کمک میکند تا شما روابط خود را تقویت کنید و به افزایش رتبه جستوجو خود در ان موضوع خاص سرعت ببخشید . با این امید که تلاش های شما به ترافیک بیشتر و فرصت های کسب درامد بیشتر منجر شود . شاید یکی از بزرگترین مباحث بهینه سازی و سئو این باشد که مدیر وب سایت از بازخورد های خود در ارسال محتوا و مطالب در وب سایت درس بگیرد و به بهبود سایت خود کمک کند و کلمات و ضعف های سرچ های سایت خود را بشناسد.

وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا

داشتن یک وبلاگ برای بازاریابی محتوا ضروری است . اگر میخواهید که شما را در فضای بازاریابی محتوا جدی بگیرند ، شما باید یک بلاگ را حفظ کنید و کاری کنید که طرفداران شما برای چیز های بیشتر به سایت شما برگردند . این یک حقیقت اشکار برای ناشرین و وبلاگ نویسان است ، اما بسیاری از برند های بزرگ از ان غفلت میکنند .
براساس گزارش سال ۲۰۱۳ HobSpot ، ۷۹% از شرکت هایی که دارای وبلاگ بودند در بازار داخلی ROI مثبت دریافت کردند در صورتی که برای شرکت هایی که وبلاگ نداشتند این رقم %۲۰ بوده است . اختلاف اشکار بین این اعداد بیان گر اهمیت داشتن یک وبلاگ است .
در سال ۲۰۱۴ ، وبلاگ یک برند باید جلودار استراتژی بازاریابی محتوای ان باشد . این دامنه سفارشی انهاست تا اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارند ، داستانشان را بگویند و به طرفداران محتوایی در خور یک برند بزرگ ارائه دهند . اساسا ، وبلاگ یک کسب و کار جایی است که سفر پر ماجرای بازاریابی محتوا شروع میشود .
به عنوان یک بنیاد بحرانی برای تلاش های بازاریابی محتوای شما ، شما باید بر روی طراحی و طرح وبلاگ خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که تمامی محتوای موجود از بالا ترین کیفیت ممکن برخوردار باشند . وبلاگ شما به عنوان تنها محل مهم برای استراتژی بازاریابی محتوای شما شناخته میشود ، بنابراین باید تجربه کاربری بی نظیری را ارائه دهد .
در حالی که داشتن یک وبلاگ بزرگ برای خود ، مبدا استراتژی بازاریابی محتوای شماست ، یه این معنا نیست که شما خود را صرفا محدود به ایجاد و به اشتراک گذاری اطلاعات در وبلاگ خود کنید . در واقع این به همان اندازه مهم است که به سایت های دیگر مرتبط با برند های مربوط به کار خود باشد ولی شما نباید روزگار را سخت بگیرید و به بهانه خیلی تخصصی بودن سایت همه چیز را کنار بزنید و نخواهید خود را در بین مردم ببنید و کمپین های اجتماعی را فراموش کنید یا خیلی خسته کننده باشید.
ظاهر شدن نام برند شما در نشریات بی طرف یه شما در ساختن پایگاهی برای طرفداران و مشروعیت بخشیدن به کسب و کارتان کمک میکند و همچنین به ایجاد شهرت به عنوان یک متخصص در همان ضمینه !  هنگامی که دنبال کنندگان شما نام برند شما را در سایت های دیگر تشخیص می دهند ، به انها در ایجاد اعتماد به شرکت شما و تقویت روابطشان با شما کمک خواهند کرد . از سوی دیگر ، بلاگ نویسی به عنوان مهمان ، فرصت بزرگی را در تبلیغ شرکت برای مخاطبان جدید در اختیار شما قرار میدهد و پلت فرم جدیدی را برای به اشتراک گذاری داستانتان به شما میدهد .