• رتبه بندی نتایج

لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل، این موتور جستجوی کامل رو به عنوان چیزی که دقیقا منظور شما رو درک میکنه و به شما دقیقا همون چیزی رو که می خواید نشون میده توصیف کرد. گوگل برای اینکه به این حالت برسه، از مجموعه قوانینی استفاده میکنه که با هر بار سرچ شما اونچه که مد نظرتون بوده رو نشون بده.
حداقل ۲۰۰ متغیر متفاوت وجود داره که گوگل با هر بار جستجوی ما اونها رو بررسی میکنه. جزئیات دقیق الگوریتم رتبه بندی Google تا حالا گفته نشده، اما شامل چندین قسمت اصلی می شه.
• رتبه بندی صفحه

گوگل صفحات وب رو با تجزیه و تحلیل صفحات وب دیگه که به اونها لینک شده رتبه بندی می کنه. این امتیاز که به هر صفحه داده میشه بر اساس تعداد پیوندهایی که به دست آورده، در حقیقت هر لینک رو یه امتیاز میبینه. اما همه ی امتیازها یکسان نیستند. یک پیوند از صفحه مربوطه که خود دارای نمره ی پیج رنک بالا است ارزش بیشتری نسبت به یک پیوند از یک صفحه با نمره پیج با رنک کم داره.

 
• محتوای مرتبط و کیفیت

گوگل کلمات روی یک صفحه وب رو با محاسبات مدل می کنه. صفحات مرتبط با سرچ شما رو با شمارش تعداد جست و جوهای قبلی اون کلمه یا مترادفهای اون در صفحه نشون میده. بهترین بررسی برای کلمات کلیدی در بخش های مهم متن، مانند عنوان صفحه اتفاق میفته. گوگل همچنین کلمات کلیدی جدید رو مد نظر قرار میده. اگه عبارت جستجو شده تا حالا در جست و جوی وب استفاده نشده باشه، صفحاتی که حاوی این کلمات هستند احتمالا جایگزین خوبی خواهند بود.
بعضی از کلمات، مانند ” و ” حرف ربط هستن و بیشتر از بقیه استفاده میشن، بدون اینکه برای تشخیص ارتباط یک صفحه با کوئری شما مفید باشن. به همین دلیل، گوگل به چنین کلماتی اهمیت کمتری می ده. گوگل همچنین سیگنال های کیفیت مانند طول محتوا و کپی نبودن اون رو بررسی می کنه.