سلام به شما رجیرانی های عزیز;
همیشه انتخاب یک نام دامنه مناسب برای یک وبسایت فوق العاده اهمیت بالایی برای موفقیت یک برند، وبسایت و کسب و کار شما خواهد داشت.
هر چقدر  که نام دامنه شما از نظر کوتاهی، نام، ماندن در ذهن و.. مناسب‌تر باشد می‌توان گفت که یک پله بالاتر از سایر رقبای خود هستید.
در اینجا به معرفی ۸ راهکار و گام طلایی برای انتخاب دامنه مناسب در وردپرس می پردازم تا با استفاده از این اصول در نهایت یک نام دامنه مناسب در وردپرس برای خود انتخاب و ثبت کنید و مجبور نباشید تا پس از مدتی به فکر  تغییر دامنه خود بیفتید.
۸ گام برای دامنه مناسب در وردپرس:
گام اول: انتخاب پسوند مناسب!

پسوندهای بسیار زیادی تا الان ایجاد شده‌اند و روز به روز تعداد آنها در حال افزایش می باشد. از مهمترین پسوندهای دامنه مناسب در وردپرس می‌توان به
دامنه‌های com, net, org و نام دامنه‌های موضوعی همچون photography, name, blog و.. اشاره کرد.
پسوندهای دامنه در چند نوع می‌باشند و می‌توان انها را در سه دسته بین‌المللی، محلی و موضوعی قرار دهیم.
توصیه می شود سعی کنید, همیشه از دامنه com. برای کسب و کار خود استفاده کنید. البته این موضوع می‌تواند از مخاطبان و بازدیدکنندگان شما نیز نشات بگیرد. اگر بازدیدکنندگان شما عموما محلی هستند لزومی ندارد تا از این دامنه استفاده کنید. برای این موضوع می‌توانید از دامنه مناسب در وردپرس برای کشور خود استفاده کنید که در ایران می‌توان از پسوند ir. استفاده کرد.
گام دوم: از کلمات کلیدی استفاده کنید!

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوعی که  فعالیت دارید می‌تواند در به یادماندن نام دامنه مناسب در وردپرس و همچنین تاثیری که در موتورهای جستجو دارد مفید واقع شود. شما با استفاده از کلمات کلیدی در واقع به موتورهای جستجو می‎فهمانید که موضوع فعالیت سایتتان و کسب و کارتان چه چیزی می باشد.
بنابراین اگر دامنه خود را بر اساس کلمه کلیدی انتخاب کنید و توام با آن نیز به تولید محتوای مناسب از نظر کلمه کلیدی دامنه بپردازید، حتما می‌توانید تاثیر آن را در گوگل مشاهدهکنیدو در نتایج بالاتری قرار بگیرید.
انتخاب یک نام دامنه مناسب در وردپرس بر اساس کلمات کلیدی نیز به دلیل حجم عظیمی از دامنه‌های ثبت شده کار سختی می باشد. بنابراین باید در انتخاب آن خلاقیت داشته باشید تا نام مناسب‎ترین نام مورد نظر را انتخاب کنید.
اصل سوم: دامنه کوتاهی انتخاب کنید!

دامنه‌های مرتبه سوم (سه کاراکتری) به طور کامل ثبت شده‌اند و اگر بخواهید یکی از آنها را ثبت کنید مدام باید بررسی کنید که کدام یک از این نام دامنه‌ها آزاد شده‌اند…
در حالی که انتخاب نام دامنه مناسب در وردپرس بر اساس کلمات کلیدی مهم است، به همان میزان نیز انتخاب طول دامنه نیز مهم می باشد. در نظر داشته باشید که , کاربران و بازدیدکنندگان شما دوست ندارند تا کلی کاراکتر را در آدرس‎بار مرورگر تایپ کنند تا به وبسایت شما برسند.
بنابراین سعی کنید تا نام دامنه‌ای مناسب بر اساس کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را با کمترین طول کاراکتر آن ثبت کنید.
اصل چهارم: دامنه‌ای با تلفظ صحیح و واژگان درست انتخاب کنید!

نام دامنه مناسب در وردپرس خود را به گونه‌ای انتخاب کنید تا هرگاه در حال هجی کردن و یا نوشتن ان هستید بتوانید به راحتی آن را ذکر کنید. دامنه‌ای که از واژگان غلط و تلفظ غیرصحیح در آن استفاده شود اعتماد بازدیدکننده را به خود از دست خواهد داد.
همینطور بایستی نامی را انتخاب کنید تا در حوزه موضوع فعالیت وبسایت و کسب و کار شما برای کسی که تخصص و سررشته‌ای از ان موضوع ندارد، به گونه‌ای قابل درک باشد که وقتی نام دامنه خود را اعلام می‌کنید زمینه فعالیت شما را بتواند تشخیص بدهد.
اصل پنجم: دامنه خود را به برند تبدیل کنید!

سعی کنید دامنه مناسب در وردپرس را به گونه‌ای انتخاب کرده تا بعداز چند سال فعالیت به یک برند تبدیل شود و برای همگان آشنا باشد. اگر نام دامنه تان برندینگ شده و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند موفقیت بزرگی را در کسب و کار خود به دست خواهید آورد.
طوری دامنه خود را انتخاب کنید که در آینده شما را به کپی کردن از نام دیگر و حتی الگو گرفتن از آن متهم نکنند.

در واقع  معنای ساده‎ترش این است که تمام تلاش خودتان را برای خاص بودن انجام دهید.
اصل ششم: از خط فاصله دوری کنید!

سعی کنید ابدا از خط فاصله از دامنه خود استفاده نکنید. حتی اگر شده به این دلیل که نام کسب و کار شما دو بخشی باشد!
انتخاب دامنه‌ای با خط فاصله این موضوع را در ذهن برخی تداعی می‌کند که شما را به عنوان اسپم خطاب خواهند کرد.
دلیل بسیاری از کاربران نسبت به استفاده از خط فاصله این است که همان دامنه مناسب در وردپرس بدون خط فاصله قبلا توسط دیگران ثبت شده است. پس اگر با خط فاصله دامنه خود را انتخاب کنید اصل پنجم که همان برندینگ خواهد بود را زیر پا گذاشته‌اید.
از سوی دیگر استفاده از خط فاصله می‌تواند در تایپ دامنه باعث ایجاد غلط املایی شود. چرا که برخی کاربران فضای اینترنت گاها از Underline به عنوان خط فاصله استفاده می‌کنند.
اصل هفتم: دوری از استفاده دو کاراکتر همسان در نام دامنه!

بعضی از کاربران هستند نام دامنه خود را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که در آن دو الی چند کاراکتر همسان در کنار هم قرار می‌گیرند. همین امر باعث می‎شود تا باعث ایجاد غلط املایی در نام دامنه تان شود.
پس سعی کنید نام دامنه خود را بر اساس موضوع، کلمات کلیدی، کوتاهی و املای درست طوری انتخاب کنید که از دو کاراکتر همسان در کنار هم استفاده نکنید.
اصل هشتم: اتاق خود را ترک کنید!!

حال که اصول هفتگانه را طی کردید لیستی از نام دامین‌های مناسب را تهیه کرده و برای دریافت پیشنهاد و مشورت با دوستان خود در ارتباط باشید.
برای انتخاب نام دامنه مناسب باید مخاطبان خود را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید با کسانی که مخاطب آینده شما هستند مشورت کنید.
البته این نکته را فراموش نکنید تا فرد مورد نظر قابل اطمینان باشد، چرا که ممکن است انتخاب‎های خود را به دلیل ثبت دامنه توسط سودجویان از دست بدهید!

خوب باشین همچنان…