گوگل چرا سایت من را جریمه می کند؟
شاید واستون اتفاق افتاده باشه که ببینید سایت رقیبتون با وجود اینکه مطالب کم کیفیتی تولید می کنن رتبه ی بهتری نسبت به سایت شما دارن. البته ممکنه خیلی حرص بخورید ولی نگران نباشید! جوجه رو آخر پاییز می شمارن…
باید بگیم هر مدل لینکی که واسه ی دخالت در رتبه بندی سایت توی نتایج جست و جوی گوگل تاثیر بذاره ممکنه توی کیفیت نتایج جست و جو اثر بذاره و این خلاف قانونه.
وقتی که وب سایتی قوانین گوگل رو زیر پا بذاره جریمه میشه. در حقیقت بعضی وب سایتها فکر می کنن خیلی زرنگن و با نقض قوانین گوگل تلاش می کنن جایگاه خودشون رو در نتایج جست و جو بالا ببرن و ترافیک بیشتری داشته باشن اما گوگل به این سایت ها اهمیت نمیده. وقتی این سایتها مجازات میشن بازدیدشون به شدت کاهش پیدا می کنه مثلا اگه سایتی روزانه ۲۰۰۰ بازدید داشته باشه بعد از این اتفاق تعدادشون به کمتر از ۴۰۰ بازدید می رسه که در این حالت میگن گوگل اون سایت رو پنالتی، پنالایز یا جریمه کرده.
در حقیقت جریمه ی گوگل ممکنه به خاطر دلایل متفاوتی اتفاق بیافته. گوگل تلاش می کنه که همیشه اطلاعات دقیق و محتویات تک رو در اختیار جست و جو کنندگان قرار بده. گوگل در این فرایند الگوریتم های خودش رو همیشه برای انتخاب بهترین سایت ها به روز رسانی می کنه.