گوگل برای بهتر کردن تجربه‌ی کاربران پلی‌ استور خود، قصد دارد پیشنهادهای جدیدی به نتایج جستجوی آن اضافه کند.
گوگل به‌طور مداوم به دنبال ایجاد تغییر در سرویس‌های پراستفاده‌ی خود مانند پلی استور است تا تجربه‌ی کاربران را حداقل از دید خود بهبود ببخشد. به‌تازگی یکی از کاربران سایت androidpolice متوجه پیشنهادات جدید در بخش جستجو در پلی استور اندروید شد که شباهت زیادی به جستجوی سایت اصلی گوگل داشت ولی تا به حال در پلی استور اندروید دیده نشده بود. این رابط کاربری جدید پیشنهادات اضافه در جستجو را پس از وارد شدن درخواست شما، نمایش می‌دهد.

قبلا هم این قبیل پیشنهادات اضافه را از گوگل دیده بودیم که به‌طور مشخص در بخش جستجوی تصاویر گوگل به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد این پیشنهادات به پلی‌استور نیز افزوده خواهند شد.

اسکرین شات گرفته‌شده، پس‌زمینه سبز گوگل پلی استور را روی موارد پیشنهادی نشان می‌دهد که باعث می‌شود کاملا مجزا و قابل انتخاب به‌وسیله انگشت اشاره یا شست باشند. در تصویر زیر مقایسه حالت‌های مختلف را می‌بینید؛ تصویر سمت چپ ظاهر جدید پلی استور است. تصویر وسط نمایش پیشنهادات در جستجوی تصاویر گوگل را نشان می‌دهد. تصویر سمت راست پیشنهادهای گوگل است که در زیر نوار جستجو نمایش داده می‌شود.
در حال حاضر این تغییرات برای برخی کاربران اعمال شده است. طبق معمول، گوگل احتمالا در حال آزمایش تعامل کاربران با اپ استور است و مشخص نیست این ویژگی برای همه عرضه خواهد شد یا در مرحله‌ی ابتدایی می‌ماند و نهایی نخواهد شد.