سلام دوستان رجیرانی؛وب مسترانی های عزیز حال شما چطوره ؟ خوب وخوش و سرحال هستید؟ امیدوارم که این چنین باشه با مطلب امروز ما که در مورد گزارشی از فروش محصولات در ووکامرس میباشد همراه باشید.

زمانی که یک فروشگاه اینترنتی با هر نوع فعالیتی چه از نوع خدمت گرفته تا فروش محصولات مجازی یا فیزیکی، ساخته می شود حتما با هدف فروش و کسب درآمد است. برای همین است که می گوییم نظارت و مدیریت چنین فروشگاهی نیازمند دقت و وسواس بالایی است. یکی از مواردی که در مبحث فروش در فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد اطلاعات و به زبان دیگر گزارشی از فروش محصولات می باشد!
شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی باید اطلاعات کاملی از فروش محصولات داشته باشید تا بتوانید اقدامات تازه ای انجام دهید. مثلا بدانید کدام محصولات تمام شده اند و یا چه محصولاتی دیگر نباید موجود باشند یا جایگزین شوند. اینجاست که وجود گزارشی از محصولات فروخته شده امری ضروری است. مخصوصا اگر شما فروشگاهی در دنیای واقعی دارید و فروشگاه اینترنتی را در کنار آن بنا کرده اید، این گزارش فروش بسیار مهم و ضروری است.

با جستجویی که داشتیم به افزونه ای برخورد کردیم که با تنظیم کردن آن به راحتی می توانیم فایل گزارشی از محصولات فروخته شده دریافت کنیم و در جریان امور قرار بگیریم به همین علت تصمیم گرفتیم آموزش ووکامرس امروز را به این موضوع اختصاص دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش ما را همراهی کنید…

برای راه اندازی این افزونه باید به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را نصب و سپس آن را فعال کنیم. پس از فعال سازی به صفحه ای به عنوان خوش آمد گویی و معرفی افزونه منتقل می شویم. برای مراجعه به بخش تنظیمات از منوی ووکامرس گزینه ی “Product Sales Report” مشاهده می شود. با کلیک بر روی آن می توانید تنظیمات را مشاهده کنید.
Product Sales Report

Report Period: دوره ای قرار است شامل حال گزارش گیری قرار گیرد را مشخص کنید.
Include Orders With Status: محصولات در چه مرحله ای از فروش در لیست گزارش گیری قرار گیرند.
Include Products: کدام دسته از محصولات را می خواهید در لیست گزارش گیری قرار دهید.
Sort By: تنظیم طبقه بندی محصولات را به هر شیوه ای که می خواهید می توانید تغییر دهید.
Report Fields: فیلدهای گزارش گیری. یعنی می خواهید گزارش شما شامل چه فیلدهایی باشد؟ (آیدی محصول، نام محصول و…)

Exclude free products: چنانچه محصولات به صورت رایگان در فروشگاه دارید و می خواهید در لیست گزارشات قرار گیرند می توانید این گزینه را علامت بزنید.

پس از انجام تنظیمات می توانید بر روی گزینه ی “Download Report as CSV” کلیک کنید تا گزارش مورد نظر را دریافت کنید یا بر گزینه ی “View Report” گزارش را در سایت مشاهده کنید.

جمع بندی!

همانطور که در بسیاری از فروشگاه ها دفتر یا کامپیوتری برای گزارش فروش محصولات موجود است در یک فروشگاه اینترنتی نیز بسیار ضروری است که گزارش فروش داشته باشیم. با کمک افزونه ای که امروز خدمت شما معرفی کردیم می توانید گزارش محصولات فروخته شده را دریافت کنید.