Recycling شامل تنظیماتی است که شرایط IIS را کنترل کرده و در صورت بروز مشکل، application pool را دوباره راه اندازی (restart) می کند. این گزینه، تمامی worker process ها (فرآیند پردازش درخواست های ارسالی کاربران به IIS) را به طور خودکار با یکی دیگر از آنها جایگزین کرده و کاربر، مشکل ایجاد شده در سرویس را متوجه نخواهد شد. معمولا عمل Recycling زمانی انجام می شود که مواردی چون، ضعیف بودن حافظه (memory) و یا استفاده بیش از حد منابع سخت افزاری سرور اتفاق می افتد. گاهی اوقات علت این مسئله می تواند نقص و یا مشکلاتی در کد برنامه (application code) باشد.

شما می توانید این عمل را بطور دستی (manual) برای هر application pool انجام داد. کافیست application pool مورد نظر خود را انتخاب کرده و recycle را بزنید.

 

در برخی موارد، می خواهید بطور خودکار، worker process ها را براساس استفاده از منابع و یا در زمان های خاصی recycle کنید. برای اینکار، application pool مورد نظر را انتخاب کرده و از قسمت action pan گزینه Recycling را انتخاب کنید.

در صفحه recycling conditions، قسمت Fixed Intervals، می توان recycling را براساس موارد خاصی کانفیگ کرد.

– Regular time intervals بعد از چند دقیقه recycling انجام شود.

– fixed number of request بعد از چه تعداد درخواست های ارسالی که پردازش شدند، recycling انجام گیرد.

– Specific times بین چه بازه زمانی (مثلا ۸ صبح تا ۱۲ ظهر) recycling انجام شود.

در قسمت Memory Based Maximums نیز براساس حداکثر میزان مصرف memory سرور می توان recycling را کانفیگ کرد.

Recycling می توانند کارایی سرور را کاهش دهد، اما اگر web application مشکل جدی داشته باشد، بهتر است، قبل از اینکه کاربران برای دسترسی به وبسایت دچار خطا و یا کاهش سرعتی شوند، این اتفاق برای worker process ها بیافتد. حال Next کرده و در صفحه recycling events to log می توان تعیین کرد که آیا پس از recycling، وب سرور و برنامه های آن به خوبی کار می کنند یا خیر. برای مثال، اگر شما recycling را برای حداکثر میزان مصرف memory تنظیم کرده باشید، شما می توانید ببینید که چه موقع recycling برای application pool اتفاق افتاده است. در این قسمت می توان تعریف کرد که چه event هایی ذخیره شوند.