بیش از ۵۰ سال از تولد کامارو می‌گذرد و هنوز محبوبیت بالایی در دنیای خودروهای اسپرت دارد. نسخه ZL1 که از سال ۲۰۱۲ با نسل پنجم این خودرو معرفی شد، با پیشرانه‌ای پرقدرت‌تر و بهینه‌سازی‌هایی نسبت به مدل استاندارد، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران کامارو پیدا کرد. با معرفی نسل ششم کامارو در سال ۲۰۱۶، طبیعتا مدل ZL1 جدید هم رونمایی شد، اما شورولت به این خودرو هم اکتفا نکرده و حالا نسخه‌ی ارتقاءیافته از ZL1 با کد ۱LE را معرفی کرده است.

در واقع ۱LE یک سری آپشن است که خریداران ZL1 می‌توانند تمام یا بخشی از آن را سفارش دهند تا جذابیت ظاهری و توانایی فنی کاماروی خود را ارتقاء دهند. این پکیج مسلما برای علاقه‌مندان رانندگی در پیست و سرعت‌های بالا جذابیت بیشتری دارد؛ چرا که در بحث سیستم تعلیق و فنربندی بیشترین تفاوت فنی را با ZL1 استاندارد دارد.

کامارو ZL1

بخش زیادی از بدنه‌ی ۱LE را فیبر کربن تشکیل می‌دهد که اسپویلر عقب و کاپوت جلو مهم‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به پیشرانه حجیمی که ZL1 دارد، بخش زیادی از سپر برای هدایت هوای مورد نیاز موتور و رادیاتور، در نظر گرفته شده است و حالتی لانه زنبوری دارد؛ درحالی‌که جلوپنجره تفاوت زیادی با نسخه‌ی اصلی ندارد. اسپویلر بزرگ فیبرکربنی در سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تا ۱۳۵ کیلوگرم نیروی عمودی بر انتهای خودرو وارد می‌کند و با حرف X مزین شده که نشانه‌ی عبارت Extreme برای خودروهای خاص کامارو است.

کامارو ZL1

رینگ‌های اسپرت فورج‌کاری شده و ۱۹ اینچ، دیگر آپشن این پکیج هستند که با پهن‌ترین لاستیک‌های ممکن برای چنین رینگ‌هایی همراه شده است. این تایرها ساخت گودییر (Goodyear) هستند و در جلو ۳۰۵ و در عقب ۳۲۵ میلیمتر پهنا دارند که علاوه بر هیبت خاصی که به کامارو می‌دهند، فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای هم برای آن فراهم می‌کنند.

فعلا ۱LE با همان پیشرانه‌ی ZL1 همراه است که ۶.۲ لیتری، ۸ سیلندر سوپرشارژ و ۶۵۰ اسب بخاری خواهد بود. این خودرو فقط با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته غیر اتوماتیک عرضه می‌شود که دوکلاچه و بسیار سریع است. سیستم تعلیق و فنربندی، مشابه کامارو Z28 طراحی شده و ارتفاع خودرو را قابل تنظیم می‌کند.

این سیستم با فناوری جدید Dynamic Suspensions Spool Valve) DSSV) همراه شده است که بالاترین تکنولوژی موجود در ساخت کمک‌فنر به شمار می‌رود.

DSSV کمک فنر

شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای نسخه‌ی فعلی ZL1 حدود ۳.۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت است. این خودرو همچنین ظرف ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند. قیمت پکیج ۱LE هنوز رسما اعلام نشده است، ولی ZL1 فعلی با قیمت ۶۳ تا ۶۸ هزار دلار فروخته می‌شود.