کارهایی که باید بعد از راه اندازی وب سایت انجام داد

یه سایت جدید میتونه کسب و کارتونو رونق ببخشه، به خصوص اگه درست برنامه ریزی بشه، خوب نوشته بشه و بر اساس سئو باشه. با تکیه بر محتوا و تجربه کاربری خوب میتونید رتبه و نرخ تبدیل‌تونو تقویت کنید، اما اگه بخواهید فقط به سایتتون تکیه کنید نمیشه زیاد انتظار رشد و بهبودی داشت.
تو این پست ۶ کاری که همه صنایع بعد از راه اندازی وب سایت باید انجام بدن، عنوان میشه:
به تولید محتوا ادامه بدید

اگه در مورد بازاریابی دیجیتال مطالعاتی داشته باشید، احتمالا باید شنیده باشید که میگن “محتوا پادشاهه”. مردم بخاطر محتوای وب‌سایت واردش میشن، حالا این محتوا میتونه پند و نصیحت باشه، سرگرمی باشه یا خبر؛ در هر حال باید این محتوا خاص باشه و یه فایده ای داشته باشه.
اکثر وب سایتها با صفحاتی کمتر از حد ایده‌آل راه اندازی میشن – ولی اگه میخواهید رتبه سایتتونو به حداکثر برسونید باید به تولید محتوا ادامه بدید.
یکی دیگه از حوزه هایی که نیاز به بروزرسانی داره وبلاگه – حالا ممکنه روزانه وبلاگ نویسی کنید یا هفتگی یا ماهانه، فرقی نداره، اونچه که مهمه تازه بودن محتواست. وقتی محتوا به سایتتون اضافه میکنید خزنده های گوگل دوباره سایتتونو میخزند و وقتی به طور منظم محتواتونو بروز کنید، خزنده های گوگل محتوای سایتتونو به طور منظم میخزند و از طرف دیگه مردم هم برای خوندن محتوای جدید دوباره به سایتتون مراجعه خواهند کرد. حتی از اینها بهتر، اینکه سایتهای دیگه منظما از شبکه های اجتماعی بهتون لینک میدن و فالوئر میگیرید.
اجتماعی باشید

شبکه های اجتماعی برای صنایع به شدت اهمیت دارند. ما همیشه توصیه میکنیم که لازم نیست همه پلتفرمها رو امتحان کنید – بهتر اینه که واقع بین باشید و به منابعی که در اختیار دارید توجه کنید و ببینید مخاطبانتون کجا هستند تا روی ۱-۳ پلتفرمی که واقعا به دردتون میخورن تمرکز کنید.
به طور مرتب اخبار خودتونو بروز کنید و محتوا تولید کنید تا بتونید فالوئر جمع کنید، از طریق محتواتون تعامل داشته باشید و کسب و کارتونو تو ذهن مخاطبانتون زنده نگهدارید. یه حضور باکیفیت روی شبکه های اجتماعی یعنی اینکه میتونید صنایع رو تبدیل به مشتری دائمی خودتون بکنید و به این ترتیب مشتریهای وفادار جمع کنید. هزینه برای مشتریهای وفادار نسبت به ارزشی که تولید میکنه کمتر از مشتریهای دفعه اولی میشه.
در فهرستهای تجاری لیست بشید

هوشمندانه از دایرکتوری ها استفاده کنید تا رتبه محلی‌تون بهتر بشه و بتونید برای سایتتون ترافیک بگیرید. با اینکه متخصصان سئو در استفاده از دایرکتوری ها زیاده روی کردند، اما هنوز بعضی هاشون ارزش خودشونو حفظ کرده اند و  اطلاعاتشون برای گوگل ارزشمنده.
خیلی از این دایرکتوریهای با کیفیت رایگان هم هستند و فقط کافیه یکم وقت بذارید و شرکتتونو توشون ثبت کنید.
اگه سایتتون فعالیت جهانی داره میتونید از دایرکتوری های زیر استفاده کنید:

    Google My Business (با ثبت شدن روی این دایرکتوری میتونید روی قسمت نقشه های گوگل هم نمایش داده بشید).
    یاهو
    Yell
    Yelp
    Local
    FreeIndex
    Scoot
    192

به علاوه دایرکتوری های محلی یا مختص حوزه کاری خودتون.
نظر بگیرید

بخش نظردهی سایتها باعث اعتمادسازی میشه و به مشتریهای بالقوه جدید نشون میده شما کسب و کار مشهوری هستید و مردم شما رو میشناسن که براتون نظر گذاشتند. حالا که هر کسی میتونه یه سایت بسازه و در عرصه وب حضور پیدا کنه، کاربرها دوست دارند از قابل اعتماد بودن سایتی که میخوان پولشونو روش خرج کنند و اطلاعات شخصیشونو بهش بدن اطمینان حاصل کنند.
اگه جای درستش نظر بگیرید، روی کسب و کارتون اثر مثبت میذاره. کمااینکه پروفایلهای متوسطی رو میتونید روی صفحه نتایج جستجوی گوگل ببینید که ستاره های طلایی دارند و نشون میده مشتریها بهش اعتماد کردند و خدماتشون مفید بوده.
به گزینه های تبلیغاتیتون نگاه کنید

یکی از راههای خیلی خوب جذب مشتری سئو کردن سایته. میتونید برگشت سرمایه بلند مدت داشته باشید. اساسا برگشت سرمایه بلند مدتی که از نرخ تبدیل به مشتری بدست میاد خیلی ارزون تر از چیزیه که از تبلیغات میتونید داشته باشید. اما بد نیست همیشه نیم نگاهی هم به گزینه های تبلیغات داشته باشید و اگه میتونید تعداد بازدیدکننده هاتونو تقویت کنید.
بیشتر به چشم انداز تبلیغات آنلاین نگاه کنید و فقط معطوف به ادوردز نشید. خیلی از مشتریها اخیرا بیشتر به گزینه های دیگه ای مثل تبلیغات شبکه های اجتماعی جذب میشن و کمتر روی ادوردز خرج میکنند. فقط با ۲۰۰ هزار تومن میتونید بیشتر از ۱۰۰۰ کلیک بگیرید، روی فیسبوک که قیمت هر کلیک ۱۰۰۰ تومنه در حالی که نرخ کلیک روی تبلیغات فیسبوکی به بیش از ۱۹% میرسه و نرخ تبدیل به مشتری خیلی خوبی داره.
به آنالتیکس‌تون توجه داشته باشید

نصب و بررسی گوگل آنالتیکس از این جهت که بهتون کمک میکنه تو مسیر درست قرار بگیرید و متوجه کارهای درست و اشتباهتون بشید خیلی ضرورت داره. میتونید اطلاعاتی مثل تعداد کلیک‌ها و جزئیاتی مثل صفحات محبوبتر و مدت زمانی که مشتریها روی صفحات محبوب‌تر میمونن و اینکه ترافیک از کجا میاد و قبل از تبدیل شدن از چه قسمتهایی دیدن کردند رو از طریق گوگل آنالتیکس بدست بیارید. حتما باید سایتتونو سالم نگهدارید تا بتونه پیشرفت کنه و همون چیزی رو که مشتریها توقع دارند بازتاب بده.
اگه برای پیشرفت سایتتون کمک نیاز دارید ما با تماس بگیرید. ما از نظر سئو، تبلیغات کلیکی و روشهای بازاریابی دیجیتال مؤثر نتایج خیلی خوبی رو برای مشتریهامون فراهم میکنیم.