در صورتی که ایده ای برای راه اندازی کسب و کار آنلاین در ذهن دارید اما پول و تخصص کافی برای اجرای آن را ندارید به شما توصیه می کنم این مطلب که حاصل تجربیات من از سال ۱۳۸۳ تا به امروز است را بخوانید.

استفاده از اینترنت به شدت زیاد شده است. کاربران بسیاری از اینترنت استفاده می کنند و به همین نسبت هم افراد زیادی علاقه دارند که از اینترنت پول در بیاورند و کسب و کار اینترنتی داشته باشند.اما برای راه اندازی هر کسب و کاری به ایده نیاز داریم. ایده های ایجاد کسب و کار اینترنتی دو نوع هستند :

۱- ایده های کاملا جدید

۲- ایده های الگو برداری شده از سایت های خارجی

بیشتر وب سایت های موفق در ایران به جرات می توان گفت ایده جدیدی ارائه نمی دهند و تنها الگو برداری و فارسی سازی شده ایده های وب سایت های خارجی هستند که به علت محدودیت در ایران ، نمونه های داخلی آن ها محبوب و پر کاربرد هستند.

در صورتی که می خواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و ایده ای ندارید یک پیشنهاد برای شما دارم. به سبک و فرایندهای روزمره زندگی خود و اطرافیان خود نگاه کنید و فکر کنید اگر وب سایت و یا اپلیکیشنی وجود داشته باشد که انجام این کارها را آسان تر و کم هزینه تر کند چقدر عالی می شود و این دقیقا همان ایده ای است که به دنبالش هستید. سپس به اینترنت مراجعه کنید و تحقیق کنید که آیا این ایده شما قبلا در ایران اجرا شده است یا خیر. در صورتی که اجرا شده است که ممکن است کسب و کاری راه اندازی کنید که رقیب آن شوید اما اگر اجرا نشده است وب سایت های خارجی را بررسی کنید. در صورتی که در خارج هم اجرا نشده باشد ایده شما ایده بسیار جدیدی است.

فرض می کنیم که ایده کسب و کار اینترنتی را پیدا کردید. ایده به تنهایی کاربردی ندارد و باید آن را اجرا کنید.

برای اجرا از چندین جا استعلام قیمت می گیرید که با اعداد و ارقام نجومی مواجه می شوید. چون تخصص کافی را ندارید که خودتان وب سایتی بزنید یا باید هزینه اجرا را به شرکتی پرداخت کنید که آن ها برای شما وب سایت را ایجاد کنند و یا در صورتی که پول کافی ندارید باید اصطلاحا قید راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را بزنید.

اما وردپرس اینجاست که به کمک شما می آید.

وردپرس ، سیستم مدیریت محتوای رایگانی است که کار با آن به تخصص زیادی نیاز ندارد. می توانید در اینترنت تحقیق کنید که برای ایده ای که دارید آیا قالب وردپرسی ایجاد شده است یا قالبی نزدیک به ایده ای که شما دارید وجود دارد؟

اگر قالب وردپرس فارسی سازی شده ای وجود داشته باشد که بسیار عالی می شود و اگر قالب وردپرس ، انگلیسی بود با پرداخت مبلغی می توانید آن را فارسی سازی و راست چین و از آن در وب سایت خود استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین شکست می خورند چون در مرحله طراحی و راه اندازی آنقدر هزینه ساز و زمان بر می شوند که وقتی به اجرا می رسند نه بودجه و نه توانی باقی مانده است. سعی کنید بیشتر ایده های خود را به جای ارائه دادن کار فوق خاص و ۱۰۰ درصد امکانات که پول و زمان زیادی می طلبد با ۵۰ یا ۶۰ درصد امکانات ارائه دهید اما کار را شروع کنید و انرژی خود را در مرحله بازاریابی و معرفی آن صرف کنید.

به عنوان مثال ایده سایت وردپرس یاب یک ایده جدیدی است اما اجرای آن با وردپرس و با خرید یک قالب نیازمندی به نام کلاسی پرس انجام شده است که تغییراتی در قالب با هزینه بسیار ناچیز داده شده و انجام آن حدود ۳ ماه طول کشیده و هم اکنون به مرحله معرفی و بازاریابی رسیده است.

این مطلب تجربیات بیش از ۱۰ ساله من در راه اندازی کسب و کار آنلاین بود که خدمت شما ارائه دادم و امیدوارم در صورتی که در ابتدای راه هستید برای شما راهگشا باشد.