چگونگی افزودن قطعه کدهای سفارشی در وردپرس
برای انجام بعضی از عملیات همیشه نمی توانیم از افزونه ها کمک بگیریم و گاهی لازم است از قطعه کدهای سفارشی در وردپرس یا در function.php استفاده کنیم. اما مشکل اینجاست که گاهی با وارد کردن قطعه کدها در آن، سایت دچار مشکل شده و دیگر عمل نمی کند. به اصطلاح هسته ی وردپرس شکسته میشود! از طرفی مدیریت آنها کار سختی است اما برای حل این مشکل چه راهی را انتخاب کنیم؟
قطعه کدهای سفارشی در وردپرس با Code Snippets

code snippets -قطعه کدهای سفارشی در وردپرس

اولین چیزی که به آن نیاز دارید نصب و فعال سازی افزونه code snippets است. پس از فعال سازی، یک منو در پنل مدیریت اضافه میشود که در حال حاضر کدی موجود نیست و میخواهیم شروع به اضافه کردن قطعه کد کنیم.

snippets menu-قطعه کدهای سفارشی در وردپرس

با کلیک روی گزینه ی Add New وارد برگه ای جهت اضافه کردن قطعه کدهای سفارشی در وردپرس میشویم. همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید با وارد کردن عنوان و همچنین کد مورد نظر میتوانید قطعه کد خود را ذخیره کنید.

در تصویر بالا قطعه کدی را به منظور حذف نسخه ی وردپرس وارد کردیم. که به صورت زیر است:
۱
۲
۳
۴
    
function wpb_remove_version() {
return '';
}
add_filter('the_generator', 'wpb_remove_version');

در زیر باکس موجود برای قطعه کدهای سفارشی در وردپرس، باکس متنی برای اضافه کردن توضیحات را مشاهده میکنید. هر موردی را جهت راهنما میتوانید اضافه کنید.

همچنین میتوانید برای این بخش برچسب هایی را در نظر بگیرید و طبقه بندی درستی برای قطعه کدهای سفارشی در وردپرس داشته باشید.
مشاهده ی ارور در بالای صفحه ویرایشگر

با قرار دادن کدها ممکن است به اروری در وبسایت خود برخورد کنید در اینصورت با ارور syntax error یا خطای داخلی سرور soo روبه رو میشوید. برای این منظور باید به هاست خود وارد شده ومشکل را حل کنید.
اما در صورتیکه با این افزونه کار میکنید به راحتی میتوانید این مشکل را حل کنید.
مدیریت کدهای سفارشی

مدیریت این قطعه کدها نیز راحت است. میتوانید هر کدام را به راحتی غیرفعال کرده و ویرایش کنید یا حتی از آنها خروجی بگیرید.

مدیریت پیشخوان-قطعه کدهای سفارشی در وردپرس

امکان درون ریزی نیز دراین افزونه امکان پذیر است.

به این صورت می توانید بدون وارد شده به فایل function.php و نگرانی از بهم ریختن آن قطعه کدهای مورد نیاز را به وبسایت خود اضافه کنید.