با سلام خدمت شما دوستان عزیز ، حالتون چطوره ؟ امیدوارم که حوب باشید. همیشه هنگامی که در استفاده از اسکریپت خود دچار مشکل می شویم ، اصولی ترین روش برای یافتن عامل مشکل ، مطالعه خطای بازگشتی توسط اسکریپت است. به تعبیری زبان بیان مشکل اسکریپت ، همین متن خطاست. گاهی اوقات به منظور جلوگیری از نمایش برخی هشدار ها ( Warning ) قابلیت Display error غیر فعال می شود. در این نوشتار بر آنیم تا نحوه فعال سازی Display error  را در اسکریپت های مشهور و همچنین تنظیمات پنل میزبانی ابری پارس پک آموزش دهیم. در بخش اول به نحوه اعمال تغییرات در فایل های تنظیمات اسکریپت و در بخش دوم نحوه تغییر در php.ini را خواهیم آموخت.

توجه : نظر به اینکه در جریان این راهنما ، تغییراتی در فایل های تنظیمات اسکریپت ایجاد می شود و احتمال اجرای نادرست موارد وجود دارد ، پیش از هرگونه اعمال هرگونه تغییر ، اقدام به ارسال تیکت جهت تهیه پشتیبان به بخش فنی فرمایید.

جوملا :

غیر فعال کردن Display error  و یا Error reporting در اسکریپت جوملا بسیار رایج است. دلیل عمده آن جلوگیری از نمایش Warning های متعدد نمایش داده شده در ابتدای صفحه سایت است. اگر قصد اعمال تغییرات در صفحه مدیریتی جوملا مدنظر شماست ، پس از ورود، در بخش System به Global Configuration رفته و در قسمت Server تنظیمات دلخواه را بر روی Error reporting اعمال نمایید. سپس اقدام به ذخیره سازی تغییرات فرمایید.

در روش دیگر تغییرات بر روی فایل های تنظیمات اعمال می گردد. برای این منظور ابتدا به مسر نصب جوملا در File manager کنترل پنل رفته و فایل Configuration.php را در حال ویرایش قرار دهید. سپس در مقابل error_reporting مقدار E_ALL | E_STRICT را که کامل ترین شرایط را به تصویر می کشد قرار دهید. سپس تغییرات را ذخیره کرده و اقدام به مشاهده سایت نمایید.
وردپرس :

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس کافیست در مسیر نصب وردپرس ، فایل wp-config.php را در حالت ویرایش بازکرده و سطر زیر را بیابید:

define(‘WP_DEBUG’, false);

حال کافیست این سطر را با محتوای زیر جایگزین نمایید:

// define(‘WP_DEBUG’, false);

define(‘WP_DEBUG’, true);

define(‘WP_DEBUG_LOG’, true);

define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false);

@ini_set(‘display_errors’, 0);

دروپال:

در سیستم مدیریت محتوای دروپال نیز تغییرات در فایل تنظیمات اعمال می شود. مسیر قرار گیری فایل تنظیمات در شاخه نصب دروپال ، پوشه sites و سپس پوشه default قرار دارد. در این پوشه فایل setting.php را در حالت ویرایش باز می نماییم .

سپس سطر های زیر را به آن اضافه می کنیم:

error_reporting(-1);

error_reporting(E_ALL);

$conf[‘error_level’] = 2;

ini_set(‘display_errors’, TRUE);

ini_set(‘display_startup_errors’, TRUE);

پرستا شاپ:

جهت فعالسازی سیستم نمایش خطا ها در پرستاشاپ ابتدادر مسیر نصب ، به پوشه config رفته و فایل defines.inc.php را در ویرایشگر باز می کنیم. سپس سطر زیر را یافته و مقدار false  را به true تغییر می دهیم:

define(‘_PS_MODE_DEV_’, false);

سپس تغییرات را ذخیرده خواهیم کرد.
اعمال تغییرات در php.ini :

برای این منظور در ناحیه کاربری خود در سایت پارس پک به پنل میزبانی ابری و سپس بخش تنظیمات و نمودار ها رفته و بر روی آیکون php.ini کلیک نمایید.

سپس در بخش ابتدایی روی دکمه on و سپس در پایین پنجره بر روی دکمه ذخیره کلیک می کنیم.

php.ini

بعنوان مثال یک سایت بر پایه پرستاشاپ با صفحه سفید در هنگام بارگزای مواجه شده است.

before

حال با فعال کردن قابلیت نمایش خطا ، مشکل اجرای اسکریپت بصورت زیر نمایش داده می شود.

after

حال با جستجوی بخش اصلی متن خطا در اینترنت و فروم های فعال در حوزه هاست و اسکریپت ، می توانیم عامل مشکل را که در اینجا کمبود حافظه است ، بیابیم.