آلکسا یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت هایی است که رتبه هر وب سایتی در آن می تواند نقش مهمی در موفقیت آن داشته باشد که در این مقاله به راهکار های افزایش رتبه سایت در آلکسا می پردازیم

11

– مقالات و مطالب جدیدی که مخاطبان زیادی دارند بنویسید.  باید سعی کنید در وب سایت خود مطالبی داشته باشید که به درد همه اقشار جامعه بخورد این کار نه تنها ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد بلکه سبب می شود رتبه (رانکینگ) وب سایت شما در آلکسا و موتور های جستجو بهبود یابد. و این کار صادقانه ترین و موثرترین کاری است که می تواند رتبه شما را در هر سیستم رده بندی وب سایتی بهتر کند.

۲- در وب سایت خود صفحات و پست های مورد علاقه مدیران سایت ها و بلاگ ها را قرار دهید. این دسته از مخاطبان شما بیش از دیگران از ابزار رده بندی آلکسا در مرورگر خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید این ابزار که به Alexa Toolbar معروف است. نقش مهمی در رده بندی سایت ها دارد. و هر چه تعداد افرادی که این ابزار را روی مرورگر خود نصب کرده باشند و از سایت شما دیدن می کنند بیشتر باشد رتبه سایت شما در آلکسا بهبود خواهد یافت.

۳- Alexa Toolbar را روی مرورگر خود نصب کنید. همانطور که گفتیم Alexa Toolbar یکی از موثرترین روش های بهبود رتبه هر وب سایتی در آلکسا است. برای این منظور باید این ابزار را از وب سایت آلکسا دانلود کنید. این ابزار بسیار کم حجم است بنابراین حتما آنرا از سایت رسمی آلکسا دانلود کنید. چون نسخه های کپی شده ممکن است مشکلات امنیتی داشته باشند. در ابتدا این ابزار یکی از مهمترین عوامل رده بندی یک سایت در آلکسا بود اما اکنون الگوریتم آن پیشرفته تر شده و عوامل بیشتری در این رده بندی دخیل هستند. اما این روش هنوز اثر زیادی دارد و نصب کردن آن ارزشش را دارد. به خصوص اگر شماره IP شما برای اتصال به اینترنت متغییر است ( اگر روش اتصال شما Dial Up است IP شما دینامیک است. یعنی هر بار که به اینترنت وصل می شوید به احتمال زیاد شماره IP شما عوض شده است.) و از چند کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید حتما از این روش استفاده کنید. چون اثر آن بیشتر است.

۴- اسکریپت ویجت را در وب سایت خود نصب کنید. برای این منظور باید کدی را از وب سایت آلکسا دانلود کنید و بر روی وب سایت خود قرار دهید که میزان پیشرفت وب سایت شما را در آلکسا نشان خواهد داد. در اینجا نمونه آن را برای وب سایت یاد بگیر دات کام برای شما نصب کرده ایم.

ytt

۵- یک لینک به سایت آلکسا در وب سایت خود قرار دهید. در مورد اینکه این روش کار می کند یا نه مطمئن نیستم ولی قرار دادن آن ضرری ندارد و بیشتر سایت ها حتی وب سایت های بزرگ به اینکه برای انها ترافیک بفرستید اهمیت می دهند. و زمانی می رسد که ترافیک سایت شما بالا می رود و این موضوع اهمیت بیشتری می یابد.