در مقالات قبل راجع به بررسی کیوردها و سئو ساختار داخلی سایت توضیح داده شد. در این بخش راجع به چند تکنیک مهم سئو صحبت خواهیم کرد که امیدواریم برای شما که قصد سئو سایتتان را دارید سودمند باشد.

بررسی کراول و ایندکس صفحات توسط گوگل

سایت شما وقتی در گوگل ارتقاء پیدا می کند که توسط گوگل ایندکس شود و این بدان معناست که ابتدا باید سایت شما و لینک هایی که معرف کیوردهای سایت شما برای ارتقاء در گوگل هستند (Crawl) شوند. وقتی لینک های شما اجازه کراول به گوگل ندهند بنابر این ایندکسی صورت نخواهد گرفت.

برای کنترل این وضعیت می توانید از سایت های زیر به صورت آنلاین وضعیت لینک های سایت خود را از نظر قابلیت کراول شدن بررسی کنید.

یکی از سایت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد سایت https://www.quixapp.com/seo/ است شما می توانید آدرس سایت و یا لینک هایی که مشکوک هستید را وارد کرده و در صورتی که جواب مثبت و سبز رنگ نبود به دنبال رفع مشکل باشید.

صفحات مشابه

یکی از مواردی که شاید زیاد برای وب مسترها اتفاق بیافتد داشتن صفحات مشابه در یک سایت است. مسلماً حذف یکی از آنها باعث تضعیف سایت و یا شاید دانگرید شدن آن شود بنابراین گوگل سرویسی را معرفی کرده که توسط آن می توانید صفحه استاندارد را معرفی کنید و از گوگل بخواهید که تنها صفحه معرفی شده را ایندکس کند. این مورد تنها در صورتی که شما دو یا چند صفحه کاملاً مشابه و یا تا حدود ۹۵ درصد مشابه دارید پیشنهاد می شود. مت کاتز استفاده از این سرویس را در ویدئو https://www.youtube.com/watch?v=Cm9onOGTgeM توضیح داده.

دقت کنید که اشتباه در معرفی لینک ها باعث خواهد شد سایت شما صفحات ۴۰۴ زیادی داشته شده و دانگرید شوید. بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده از مسیر سایت یا Breadcrumbs

مسیر سایت همانطور که از اسمش پیداست نشاندهنده صفحه کنونی و مسیری است که کاربر برای رسیدن به آن طی کرده. معمولا مسیر سایت در بالای سایت به نمایش درمی آید و توسط آن گوگل می تواند ساختار و استراکچر سایت را به خوبی تشخیص داده و یکی از موارد سئو توسط این امکان توسط شما کسب خواهد شد. دقت داشته باشید الگوریتم گوگل برپایه جمله آنچه کاربران شما می خواهند پایه گذاری شده!

سرعت سایت (از مهمترین تکنیک های سئو)

در باره سرعت سایت و اهمیت آن در مقالات قبلی صحبت کردیم در اینجا چند سایت برای چک کردن سرعت سایت معرفی می کنیم و بهتر است برای بدست آوردن یک عدد مناسب از هر ۴ سایت معرفی شده استفاده کرده و میانگین آنها را در نظر بگیرید. (سرعت سایت با توجه به نوع سرور و فاصله سرورهای چک کننده از سایت شما متغیر خواهد بود)