چرا همه ما باید یک برند شخصی داشته باشیم
این روزها جامعه به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ به‌طوری‌که همه‌چیز از خرید کردن گرفته تا نفوذ اجتماعی به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دارایی‌های یک شخص می‌تواند نام تجاری شخصی او باشد. مهم نیست یک دانش‌آموز ۱۶ ساله باشید یا یک کارمند باتجربه‌ی ۴۰ ساله، داشتن یک شخصیت آنلاین به شما اعتبار و هویت می‌بخشد.

اول از همه باید بدانید که یک برند به شما اعتبار می‌دهد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جبران کردن کمبود تجربه در حوزه کسب‌و‌کار این است که خودتان را به‌عنوان  یک رهبر سرسخت نشان دهید.

نکته دوم این است که ساختن یک برند شخصی باعث به ‌وجود آمدن یک شبکه‌ی قوی خواهد شد. شما با مصاحبه کردن با یک شخص می‌توانید رابطه‌ی خوبی با او به وجود آورید و در صورت نیاز از کمک‌های او بهره‌مند شوید.

سومین و آخرین نکته این است که وجود برند شخصی برای شما امنیت شغلی به همراه خواهد داشت. در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم همه‌چیز با سرعت در حال تغییر است و هیچ شغلی از امنیت کامل برخوردار نیست. داشتن یک برند شخصی به شما اطمینان می‌دهد که شغل مورد‌علاقه‌تان همیشه در دسترس است. هیچ ضمانتی وجود ندارد که برند شخصی شما به موفقیت برسد، اما احتمال یک درآمد موفق را برای شما افزایش می‌دهد.

personal branding

ساختن یک برند کار سختی نیست و اولین چیزی که باید بدانید این است که بسیاری از امکاناتی که جوانان امروزه در اختیار دارند، راه‌های مناسب برای ساختن برند شخصی هستند. در شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین فعالیت کنید و محوریت محتوای خود را موضوعاتی قرار دهید که به آن‌ها علاقه‌مند هستید. برای اینکه دیگران متوجه ارزش شما شوند، باید بر یک موضوع خاص تمرکز کنید و از طریق یک روش تأثیرگذار دیگران را تحت تأثیر قرار دهید. در مرحله بعد باید با افرادی که در حال حاضر در زمینه‌ی تخصصی شما برندهای قوی دارند، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید با شما ملاقات و مصاحبه کنند.

بسیاری از افراد از راه‌اندازی برند شخصی خودشان می‌ترسند؛ زیرا فکر می‌کنند با این کار مورد انتقاد دیگران قرار می‌گیرند. به‌جای خجالت کشیدن باید با رهبران و افراد متخصص در حوزه فعالیت خودتان صحبت کنید. از آن‌ها مطالب جدید یاد بگیرید و سپس آن‌ها را با فالوئرهای خودتان به اشتراک بگذارید. درنهایت برای شروع ساخت برند شخصی خودتان سعی کنید با نگاه کردن به محتواهای نوشتاری، صوتی و تصویری زمینه علاقه‌مندی خودتان را پیدا کنید. سپس پلتفرمی را که در آن بهترین هستید، برای ارائه محتوای خود انتخاب کنید.

personal brand

یکی دیگر از مزایای ساختن برند شخصی که کمتر در مورد آن صحبت شده، این است که اهمیت عیب‌ها و نواقص شما را کمرنگ می‌کند. کارآفرینان جوان با ساختن یک برند شخصی با ترس‌های خود روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها همچنین متوجه خواهند شد که می‌توانند در پیشرفت حوزه‌ی تخصصی خودشان سهم مهمی داشته باشند. با این ‌حال افراد جوان باید دو نکته مهم را در رابطه با ساختن برند شخصی در نظر داشته باشند.

اول: نباید تقلبی باشند. آن‌ها باید شخصیت واقعی‌ خودشان را بپذیرند و آن را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند. همه‌ی مردم دارای استعداد هستند و می‌توانند با  کمی فکر کردن به علاقه‌مندی‌هایشان، زمینه‌ی استعداد خود‌ را پیدا کنند.

دوم: خود را باید در خدمت تقویت کردن شبکه‌شان قرار دهند. ساختن یک برند شخصی به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه در کنار مردم و با کمک کردن به مردم انجام می‌شود.