واکنش یوبیسافت به انتقاد‌ها از خریدهای درون برنامه‌ای For Honor

 یکی از بازی‌های جدید کمپانی یوبیسافت است که چندی پیش عرضه شد و نمره‌های خوبی هم دریافت کرد. این بازی از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با تبدیل پول واقعی به ارز درون بازی، برای کاراکتر‌ها آیتم‌هایی مثل زره یا حرکات تمام کننده و دیگر موارد را خریداری کنید. چندی پیش یکی از کاربران سایت ردیت محاسبه کرده بود که برای باز کردن تمامی آیتم‌های بازی با استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای، باید مبلغی در حدود ۷۳۲ دلار خرج کنید که این موضوع باعث شد یک سری از کاربران به یوبیسافت اعتراض کنند.

 

حال در جدیدترین اخبار بازی، دیمین کیکن، یکی از سازندگان بازی For Honor، طی یک پرسش و پاسخ به این انتقاد‌ها واکنش نشان داده و گفته که هدف تیم سازنده بازی هرگز این نبوده که گیمر‌ها بتوانند تمامی آیتم‌ها را باز کنند:

 

    ما یک سری المان نقش‌آفرینی را به یک بازی مبارزه‌ای اضافه کردیم و هرگز نمی‌خواستیم که گیمر‌ها تمامی آیتم‌ها و موارد را باز کنند. اجازه بدهید بازی‌های دیگری را مثال بزنم؛ مثلا در بازی World of Warcraft شما هرگز نمی‌خواهید که تمامی آیتم‌های موجود را به دست بیاورید یا در بازی‌های MOBA هم شرایط به همین صورت است و هدف شما هرگز باز کردن تمامی آیتم‌های موجود نیست.

 

    ما از ابتدا پیش‌بینی کرده بودیم که گیمر‌ها نهایتا به یک تا سه کاراکتر علاقه نشان خواهند داد و این موردی است که امروزه در بازی هم شاهد آن هستیم و اکثر گیمر‌ها یا کلا به یک هیرو عادت کرده و از آن استفاده می‌کنند یا اینکه نهایتا سه کاراکتر مورد علاقه دارند و خب باز کردن آیتم‌های هیروی محبوب حتی بدون نیاز به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز ممکن است.

 

البته درست است که سازنده بازی این توضیحات را ارائه کرده، ولی هنوز هم افراد زیادی به قیمت بالای خرید‌های درون برنامه‌ای For Honor اعتراض دارند و به نوعی با توضیحات سازندگان قانع نشده‌اند!

 

یوبی سافت همچنین اخیرا یک آپدیت جدید و نسبتا کم‌‌حجم هم برای بازی منتشر کرده که نسخه آن را به ۱٫۰۴ ارتقا می‌دهد. این آپدیت یک سری باگ‌های کوچک بازی را رفع می‌کند و باعث پایداری بیش‌تر مسابقه‌ها می‌شود. همچنین آپدیت پیشین بازی باعث بروز مشکلات گرافیکی برای Conqueror شده بود که این آپدیت آن را هم رفع می‌کند. بروزرسانی ۱٫۰۴ یک سری ویژگی مخصوص کنسول ایکس‌باکس وان هم دارد و این امکان به بازی اضافه می‌شود که بتوانید Invite‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

 

بازی For Honor در بررسی زومجی نمره خیلی خوب ۸ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از نقد آن به شرح زیر است:

 

    اگر شما هم از افرادی هستید که به فیلم‌هایی چون Troy یا ارباب حلقه‌ها علاقه دارید و همیشه دوست داشتید تا در نقش یک قهرمان وارد چنین میدان‌های نبردی شده و نتیجه جنگ را تعیین کنید، بازی For Honor اینجا است تا آرزوی شما را برآورده کند. بازی به لطف داشتن سیستم مبارزه‌های بسیار واقع‌گرایانه و عالی و همچنین موارد مثبت دیگری چون گرافیک خوب، تجربه‌ای لذت‌بخش برای‌تان فراهم می‌کند که شاید مشکلات کوچکی داشته باشد، ولی پس از عادت کردن به بازی دیگر این موارد هم به چشم‌تان نخواهد آمد.