نکته کلیدی برای بهبود سئوی صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس
بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، فرآیندی برای بهبود ترافیک یک سایت با بالا رفتن رنکینگ آن در موتورهای جستجو با استفاده از آیتم های ویژه ای بنام واژگان کلیدی است. احتمالا SEO و keywords را زیاد شنیده اید. در این پست ما نکاتی را برای بهبود سئوی محصولات در ووکامرس را مرور می کنیم و یک پلاگین مفید را برای انجام این کار توصیه می کنیم.

SEO: مربوط به مرحله ای برای یک وب سایت است که با استفاده از لغات کلیدی و مهم رنکینگ سایت روی موتورهای جستجو (مانند Google و Bing )ارتقاء می یابد. این کار ابتدا با محتوای مفید و ساختار ساده سایت انجام می شود. SEO بر مبنای تجربیات و اطلاعات با کیفیت در یک سایت پایه ریزی می شود.

Keywords (کلمات کلیدی): اصطلاحات یا عبارات خاصی در  جهت اهداف سایت یا صفحه های آن برای  بهبود بهینه سازی جستجو روی آنها می باشد. برای مثال،اگر فروش فروشگاه شما کالاهای چرمی است، رنکینگ سایت شما برای مردمی که جواهر فروشی الماس را جستجو می کنند بالا نمی رود، بلکه وب سایت شما برای عبارات کلیدی و مهم مرتبط با محصولات و کالاهای چرمی بهینه می شود.
بهبود سئوی محصولات در ووکامرس

هر صفحه ای از وب سایت فروشگاه ووکامرس شما می تواند با کلمات کلیدی  منحصر به فرد و مرتبط به آن صفحه بهینه شود. این کار سبب بهبود ترافیک برای صفحه ای می شود که کاربران در سایت شما جستجو می کنند. برای مثال، اگر کسی برای وبلاگ فروشگاه شما جستجو کند، موتورهای جستجو لزوما صفحه وبلاگ شما را در رنکینگ بالاتری نسبت به بقیه صفحه ها قرار می دهند.
برای بهبود سئوی محصولات در ووکامرس چند مورد وجود دارد که شما می توانید با آنها صفحه های محصول را بهینه کنید:
۱- انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی و مهم زیر بنای سئو است. کاربرد کلمه کلیدی منحصر به فرد برای بهینه شدن محتوا برای هر محصولی متفاوت است. برای مثال، اگر شما کیف پول چرمی و کیف دستی می فروشید، بنابراین نباید کیف پول و کیف دستی صفحه های محصول شما فقط با لغت چرم بهینه شود، بلکه باید به جای چرم از عباراتی مانند کیف پول چرمی و کیف دستی چرمی استفاده کرد.
در این روش وقتی کسی برای کیف پول چرمی حستجو می کند، صفحه مربوط به کیف دستی چرمی شانس کمتری دارد که در بالای صفحه کیف پول نمایش داده شود. پس ریز کردن کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین اقدامات در بهبود سئوی محصولات در ووکامرس به حساب می آید.
۲- عنوان و توضیحات متا در محتوا

عنوان و توضبحات متای صفحه محصول، دو مورد اصلی است که در جستجوی آن پدیدار می شوند و تاثیر به سزایی در بهبود سئوی محصولات در ووکامرس دارد. سعی کنید کلمات کلیدی را برای عنوان و توضیحات متا در هر صفحه به کار ببرید. این مورد کمک می کند که رنکینگ صفحه بالا رود و آن را برای جستجوی مردم، شفاف و مشخص کند.
سعی کنید عنوان و توضیحات متای مربوط به صفحه محتوا خلاصه باشد تا به صورت کامل در نتایج جستجو ظاهر شود.

    برای عنوان، طول عبارت بین  ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد.
    برای توضیحات متا، طول عبارت بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد.

۳- تولید محتوای با کیفیت و متحصر به فرد صفحه محصول

شما می توانید اعتبار برندتان را با در نظر گرفتن محتوای با مفهوم و با کیفیت برای توضیح محصول نمایش دهید. به جای رونوشت های ساده و قدیمی در توصیف محصولات تولید شده که معمولا خسته کننده است، نوع جدیدی از بیان را به کار ببرید که شامل اصطلاحات کلیدی و بیشتر موردقبول کاربر باشد تا بتوانید در بهبود سئوی محصولات در ووکامرس پیشرو باشید.

می توانید برای محصول تان ویژگی های خاصی چون شماره مدل، مشخصات فنی و غیره به کار ببرید. اما چیز های عمومی تری استفاده کنید تا کاربرانی که با محصول تان آشنا نیستند بتوانند به راحتی آن را درک کنند.
۴- تصاویر و برچسب های تصویر

تصاویر با کیفیت از محصولات تان را از زوایا و موارد کاربری متفاوت به کار ببرید. یک تصویر از محصولات فروشگاه شاید بهترین چیزی است که به مردم یک  ایده ای از محصول می دهد و باعث می شود زمان بیشتری در سایت بگذرانند. این کار می تواند در استفاده از سایت شما و رنکینگ آن تاثیر مثبتی داشته باشد.
وقتی موتورهای جستجو به  سمت صفحه های سایت شما می روند، هیچ متنی را در تصاویر نمی خوانند برای این منظور می توانیم از ALT tags استفاده کنیم که توصیف هایی از تصویر با چند متن به موتورهای جستجوگر می دهند تا مشخص شود تصویر درباره چه چیزی است. شما می توانید متن منحصر به فرد با عبارات کلیدی را برای هر تصویر در این صفحه در نظربگیرید تا سئوی سایت شما بهبود یابد.
۵- بیان نظرات در صفحه محصول

بیان نظرات مشتریان به دو روش اصلی به فروشگاه شما کمک می کند،  اول، مردم دوست دارند از تجربه کاربران دیگر استفاده کنند. نظرات شبیه گفتن یک کلمه از دهان است که به مشتریان پتانسیل بیشتری می دهد تا اینکه شما فقط محصول فروشگاه تان را توصیف کنید. مردم مایلند وقت بیشتری را برای مطالعه نظرات کاربران در صفحه محصول شما صرف کنند تا اینکه آن را در جای دیگری جستجو کنند. این مورد نیز در بهبود سئوی محصولات در ووکامرس بسیار تاثیر گذار است.
دوم، نظرات مشتریان درباره  محصول در تولید محتوا برای اختصاصی کردن محصول کمک می کند. هر فردی که دیدگاهی قرار می دهد، اعتقاد و صدایش را از محصول بیان می کند.
بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی با Yoast SEO

هماهنگی در اجرای نکات فوق در هر صفحه فروشگاه ووکامرس می تواند سخت باشد. Yoast SEO plugin به صورت رایگان به شما کمک می کند تا استراتژی بهبود سئوی محصولات در ووکامرس را با ساختن عناصر اساسی و ضروری مانند XML sitemaps و  OpenGraph و… مدیریت کنید و چک لیستی برای هر صفحه محصول در فروشگاه تان تهیه کنید.

در واقع به کمک آن یک واژه کلیدی را که برای هرصفحه اختصاص می دهید، افزونه بعد از این برای آن واژه یا عبارت، یک چک لیستی برای بهبود سئوی محصولات در ووکامرس می سازد که نشان می دهد آن واژه مربوط به سربرگ، عنوان، توضیح متا و غیره است و تعداد کاراکترها یا حروف آنها را هم می شمرد وحجم آن واژه و برچسب های مربوط به تصاویر و غیره را هم مشخص می کند.
بعلاوه، این افزونه به شما کمک می کند که اطلاعات ویژه با اجرای OpenGraph در هر زمانی به سایت های اجتماعی لینک شود.
جمع بندی

بهبود سئوی محصولات در ووکامرس آن را بیشتر قابل کشف برای کاربران می کند. سئوی بهتر می تواند فروش و شهرت برند فروشگاه شما را افزایش دهد. شما می توانید سئوی فروشگاه ووکامرس را با تبعیت از چند نکته ساده بهبود دهید. عامل اصلی بهبود سئو در داشتن ایده توصیفی و محتوای مفید و مورد قبول کاربر می باشد.