نسخه ۵٫۶ موتور یونیتی با پشتیبانی از نینتندو سوییچ عرضه شد

جدیدترین کنسولی که وارد بازار شده است، محصول جدید نینتندو با نام نینتندو سوییچ است که ماه گذشته به صورت رسمی عرضه شد. پس از عرضه این کنسول، سوالات بسیار زیادی مبنی بر اینکه چه بازی‌هایی قرار است برای این کنسول عرضه شود، مطرح شد. پیش از این کنسول، نینتندو همیشه برای جلب اعتماد توسعه‌دهندگان Third Party (توسعه‌دهندگانی به غیر از نینتندو) با مشکل روبه‌رو بوده است اما به نظر می‌رسد این رویه با کنسول سوییچ قرار است تغییر پیدا کند زیرا بازی ساختن برای کنسول جدید نینتندو، بسیار آسان است و خبری که امروز نیز منتشر شد، در راستای تایید این مسئله است.

 

موتورهای بازی‌سازی بسیار زیادی در بازار وجود دارد که بازی‌سازان بنا به نیازهای خود، یکی را انتخاب می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین این موتورها، موتور بازی‌سازی Unity است که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. از آن زمان تا بحال، این موتور بازی‌سازی محبوب، تغییرات بسیار زیادی را به خود دیده است و در جدیدترین اخبار بازی، مشخص شد که در جدیدترین آپدیت این موتور، پشتیبانی از کنسول نینتندو سوییچ به آن اضافه شده است. بلاگ رسمی یونیتی در توضیحات این بروزرسانی چنین گفت:

 

    نینتندو سوییچ این گزینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از کنسول هم به عنوان یک کنسول خانگی و هم به عنوان یک کنسول قابل حمل استفاده کنند و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از بازی‌سازان بتوانند ایده‌های جالبی را در بازی‌های خود پیاده‌سازی کنند. بازی‌هایی مانند Super Bomberman و Snipperclips هر دو با استفاده از این موتور ساخته شده‌اند و ما بسیار مفتخریم که اعلام کنیم با نسخه ۵.۶ به صورت رسمی پشتیبانی از کنسول نینتندو سوییچ به موتور بازی‌سازی ما اضافه شده است.

 

این مسئله که موتور یونیتی به صورت رسمی توانایی پشتیبانی از کنسول نینتندو سوییچ را اضافه کرده است، خبر بسیار خوبی به خصوص برای سازندگان بازی است و به می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بسیاری از توسعه‌دهندگان، بازی‌های جدید خود را با استفاده از این موتور برای نینتندو سوییچ توسعه دهند.