این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که می تواند جلوی دسترسی هکرها به اطلاعات حساس شغلی و کاری که بر روی این سیستم ها ذخیره شده را بگیرد و امنیت آنها را تا حد زیادی تضمین نماید.

نرم افزار یاد شده با نام Eset Mobile Security Business Edition فعلا به صورت بتا یا آزمایشی عرضه شده و در حال تست عمومی است. این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز موبایل و سیمبین سازگاری کامل دارد.
یکی از مهم ترین امکانات این نرم افزار قابلیت کنترل از راه دور آن است که اسکن، بررسی و تنظیم فیلترهای فایروال و هرزنامه را از راه دور ممکن کرده و بررسی اطلاعات رد و بدل شده میان سیستم و شبکه های رایانه ای را به راحتی ممکن می کند. همین مساله به افشای اطلاعاتی که بدون اجازه از سیستم به خارج منتقل شده کمک می کند.

به روزرسانی این نرم افزار به طور خودکار انجام شده و برای این کار نیازی به مداخله دستی نخواهد بود. امکان ایجاد تغییرات در فایل ها از راه دور و همین طور افزودن کلمه عبور و فیلترهای مختلف از جمله دیگر مزایای این نرم افزار است. همچنین در صورت تمایل با استفاده از این نرم افزار می توان بخشی یا تمامی اطلاعات را رمزگذاری نمود.