Add کردن Boot Image :
برای افزودن Boot Image در کنسول WDS روی گره ی Boot Images راست کلیک کرده و گزینه Add Boot Image را انتخاب می کنیم تا ویزارد مربوط به Add کردن ایمیج باز شود .

ki

در ویزارد Add Image از روی گزینه Browse کلیک کرده و از بخش Sources موجود در ویندوز ۷ ،فایل boot.wim را بر می گزینیم .

vgf

در این مرحله نام و توضیح مورد نظر برای ایمیج را در نظر می گیریم و روی Next کلیک می کنیم .

iu

خلاصه ای از تنظیمات انجام شده نمایش داده می شود با کلیک روی گزینه Next فایل boot image کپی می شود.

opp
Capture Image:
پس از ایجاد محیط بوت حال نوبت به گرفتن Image Capture می رسد .انجام تنظیمات این مرحله باعث می شود در محیط بوت گزینه ای برای گرفتن یک ایمیج از ویندوزی که پیشتر نصب شده و حال با استفاده از ابزار Sysprep موجود روی ویندوز قصد گرفتن ایمیج از آن را داریم ، ایجاد شود.بنابراین ایجاد این شرایط باعث می شود که ما بتوانیم از یک ویندوزی که نرم افزار های مورد نیاز ما در سازمان مثلا یک آنتی ویروس روی آن نصب شده است ایمیج بگیریم .به جای اینکه از یک ویندوز خام بدون که هیچ گونه نرم افزاری روی آن موجود نیست استفاده کنیم . برای این منظور روی Boot Image ای که در مرحله قبل ایجاد کردیم راست کلیک کرده و گزینه Create a Capture Image را انتخاب می کنیم .

fdd

در این بخش از ویزارد نام و توضیحات مربوط به ایمیجی را که می خواهیم از یک Boot image بگیریم وارد کرده و هچنین با انتخاب گزینه Browse یک پوشه با نام مورد نظرمان ایجاد می کنیم و آن را در محلی که انتخاب کردیم ذخیره می کنیم . (در اینجا ما فولدر Capture Image ای را که ساختیم در بخش Remote Install موجود در درایو C ذخیره کرده ایم ) با کلیک روی گزینه Next فرایند Extract ایمیج از فایل Source Image شروع می شود و در نهایت روی Finish کلیک می کنیم.

mbb

iyy

حال باید ایمیجی را که ایجاد کردیم در این بخش Import کنیم به همین منظور مجددا روی گره Boot Images کلیک کرده و گزینه Add Boot Image را انتخاب می کنیم .

bdd

در ویزارد باز شده مسیری که فایل ایمیج گرفته شده آنجا ذخیره شده به سیستم معرفی می کنیم.

bow

پس از آن نام و توضیحات مربوط به آن را تعیین کرده و در مرحله بعدی خلاصه ای از وضعیت را مشاهده خواهیم کرد .در نهایت با کلیک روی Next عملیات Import ایمیج شروع خواهد شد.

bdd

nyr

پس از اتمام فرایند ، ایمیج Import شده در قسمت Boot Images کنسول WDS قرار خواهد گرفت