نحوه معرفی و فعال سازی فهرست ها در قالب وردپرس

بعد از مدتی طولانی باز گشتیم تا یک کد بسیار کاربردی رو خدمت طراحان گرامی پوسته معرفی کنیم. همانطور که می دونید وردپرس قابلیتی داره با نام فهرست ها که به کاربر امکان مدیریت فهرست های درون قالب رو از پنلش میده. اما خوب وردپرس که قادر به شناسایی خودکار مکان فهرست ها در قالب نیست.
امروز می خواهیم نحوه معرفی و فعال سازی فهرست ها در قالب وردپرس رو توضیح بدیم.
مانند دیگر تنظیمات قالب برای فعال سازی فهرست ها هم به سراغ فایل functions.php قالب خودمون میریم. حال در مکانی مناسب از این فایل مثلا آخر اون پیش از ? > دستور زیر رو قرار میدیم:

poste

با این تابع ما به وردپرس اعلام می کنیم که قصد داریم یک یا چند فهرست برای قالب خودمون ایجاد کنیم.
حالا برای افزودن فهرست جدید از دستور زیر استفاده می کنیم:

zdf

به جای id یک شماره یا چند حرف لاتین که معرف پوسته هست رو وارد می کنیم و به جای Name Menu یک عنوان فارسی برای فهرست. به مثال زیر توجه کنید:

fehre

در مثال بالا ما دو فهرست برای قالب خودمون معرفی کردیم که یکی از اون ها فهرست سربرگ و دیگری فهرست اضافی نام داره.
البته فراموش نکنید باید با تابع زیر این دستور رو ببندید:

huy

حالا نوبت به اون رسیده که مکان قرار گیری این فهرست در قالب خودمون رو معرفی کنیم. به جهت انجام این کار وارد فایلی که می خواهیم فهرست رو در اون قرار بدیم مثلا header.php میشیم و سپس تابع زیر رو در مکان مناسب قرار میدیم.

trad

شما می بایست به جای id اعداد یا حروفی که معرف فهرست هستند رو قرار میدیم. مثلا header-menu. به همین سادگی امکان پشتیبانی از فهرست ها رو به قالب خودمون اضافه کردیم.

نکته: دستور فوق تگ ul رو به صورت خودکار در ابتدا و انتهای فهرست می زاره و همچنین هر مورد با تگ li معرفی میشه. پس برای کارکرد صحیح فهرست ها تعریف css های فهرست باید استاندارد باشه.