چگونگی سئو و index سریع وبلاگ خود در گوگل و دیگر موتور جستجوگر
اما اگر قصد دارید خیلی زود Quora Blog شما در موتور جستجوگر گوگل و … ثبت (index) شود بهتر است از سایت، دیگر شبکه مجازی و … شروع به لینک ورودی سازی به آن کنید و همچنین از سرویس ارسال پینگ (Ping) رایگان همانند Ping-O-Matic نیز می توانید استفاده کنید.
ew

سریع ایندکس شدن Blog و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجوگر به افزایش محبوبیت و افزایش تعداد دنبال کنندگان وبلاگ شما منجر می شود که هدف اصلی ما نیز از ساخت این صفحه در شبکه مجازی Quora همین امر است. در هنگام بهینه سازی وبلاگ ساخته شده توسط سرویس Quora و سئو آن ها با محدودیت های زیادی مانند دیگر سرویس های ارائه وبلاگ و یا صفحات اختصاصی روبرو هستیم اما در لیست زیر سعی می کنیم با ترفند هایی که در این شبکه نیز برای سئو صفحات قابل دسترس است آشنا شویم.
۱٫ در انتخاب عنوان صفحه وبلاگ خود در این شبکه بهتر است ابتدا از نام اصلی سایت یا وبلاگ خود همانند نام سایت استفاده کنید و سپس با استفاده از علامت جداکننده همانند “|” و در ادامه توضیح کوتاهی که گویای فعالیت اصلی شما است کار انتخاب عنوان صفحه خود را به پایان برسانید. توجه داشته باشید کلمات استفاده شده به عنوان توضیحات باید از تعداد جستجو و محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار باشند. برای مثال برای انتخاب عنوان وبلاگ ما در این شبکه پرسش و پاسخ ما از عبارت طراحی وب | آموزش سئو و طراحی سایت استفاده کرده ایم.
۲٫ در هنگام ارسال نوشته جدید از کلمات کلیدی مربوط به آموزش، مقاله و … خود در قسمت عنوان نوشته استفاده کنید. توجه داشته باشید از عبارت وارد شده برای عنوان نوشته در URL یکتای آن صفحه در Quora نیز استفاده می شود پس با انتخاب کلمات مناسب با یک تیر در سئو سایت خود دو نشان زده اید. عنوان نوشته ها در صفحه اصلی وبلاگ شما با استفاده از تگ H2 و در صفحه اختصاصی هر نوشته با تگ H1 به نمایش در می‌آید پس از استفاده از آن ها برای افزایش رتبه و سئو Blog خود استفاده کنید.
۳٫ برای اینکه تصاویر الصاق شده در نوشته های وبلاگ شما در موتور جستجوگر تصاویر گوگل ثبت و به نمایش دربیایند بهتر است قبل از استفاده از آن ها در صورتی که در سایت شما نیز از آن ها استفاده شده است ابتدا با یک برنامه ویرایشگر تصویر تغییر اندازه یابند و سپس اقدام به آپلود و نمایش تصویر در نوشته های خود کنید.
۴٫ برای درج لینک صفحات سایت خود در نوشته های Quora Blog کافی است آدرس URL آن ها را در هر کجایی که می خواهید لینک ورودی به سایت شما نمایش یابد بچسبانید (Paste) و سپس با نگه داشتن موس خود بر روی لینک نمایش داده شده، حالت نمایش آن را که می تواند با استفاده از عنوان و یا همان URL وارد شده باشد را انتخاب کنید. بهترین قسمت برای درج لینک در نوشته های شما در این شبکه مجازی در آخر محتوا و یا در هنگام توضیح دادن موارد مورد بحث در میان مطالب است و پیشنهاد می کنیم از لینک ها در ابتدای نوشته خود استفاده
نکنید. ۵٫ با استفاده از فهرست اولویت دار ( ۱ ۲ ۳ … ) و یا فهرست نامرتب ( . . . ) در نوشته های خود می توانید در ساختار بندی محتوا و معرفی آن ها به کاربران و موتورهای جستجوگر قدم های مثبتی را بردارید.
۶٫ برای معتبرسازی صفحات وبلاگ ساخته شده از دید گوگل و دیگر موتور جستجوگر از محتوای تکراری از دیگر سایت و یا حتی سایت خود بدون انجام هیچ ویرایش و تغییری استفاده نکنید حتی اگر لینک به منبع و یا سایت خود را نیز در پایین آن برای هدایت کاربران، درج کردید.
۷٫ همان طور که مشاهده می کنید امکان انتخاب متا تگ توضیخات (Description) در این سرویس وجود ندارد و معمولاً از محتوا و توضیحات وارد شده برای جدیدترین نوشته به این منظور در صفحه نتایج گوگل استفاده می شود.
۸٫ با اضافه کردن عبارت RSS به آخر آدرس URL وبلاگ خود همانند http://cms.quora.com/rss توانایی دسترسی به فید RSS نوشته ارسال شده در وبلاگ خود را خواهید داشت و از این RSS در دیگر شبکه مجازی و یا ارسال پینگ خودکار در هنگام ارسال نوشته جدید می توانید استفاده کنید.
با رعایت این نکات ساده و البته ارسال نوشته به صورت منظم و دوره ای در صفحه جدید و اختصاصی ساخته شده در شبکه مجازی Quora سیگنال های قدرتمندی را برای افزایش رتبه و تائید سایت خود نزد موتورهای جستجوگر ارسال خواهید کرد و همچنین از ترافیک بازدید کننده خوبی نیز به صورت مستقیم برخوردار می شوید.